Jump to content

7ulius del 3


Recommended Posts

Posted (edited)

Hej igen allihop, gamla och nya.

Jag är själv nygammal och åter ägare till den första bilen jag byggde 2009-14 och som såldes 2018.

Det kommer inte att bli så mycket byggtråd av det här, men desto mer av det som bilen byggdes för.

Körning

Jag köpte tillbaks den i mitten av juni i Umeå. Dagen började med tåg norrut och en 65 milattripp hem till Lindesberg där jag bor för tillfället.  Bilen byggdes i Kopparberg och jag har hunnit med två flyttar sedan dess. 

Dagen efter blev det en tur till Karlskoga för Velodromloppet och midsommar firades med 39 mil i Dalarna och Värmland 

Rullade till Uppsala i söndags och garageträff hos Vedde, 42 mil T o R. Trevligt att träffa er andra som var där.

Idag blev det en liten dagstur med stopp i Örebro för en fika.

Hoppas på skapligt väder under semestern, så ska det bli många fler mil.

Hälsningar Christer J

20240614_153814.jpg

20240614_165303.jpg

20240614_174756.jpg

20240614_192219.jpg

20240614_210907.jpg

20240614_212951.jpg

20240621_142526.jpg

20240621_145345.jpg

20240621_153637.jpg

20240621_155233.jpg

20240707_172500.jpg

Edited by Christer J
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Det är nu jag skulle vilja hitta någon gammal tråd där jag skrivet sälj inte du kommer ångra dig 😎

Men grattis tillbaka till ruta noll (eller sju)  👍

Edited by LUPUS
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Det har blivit dåligt med körning de senaste veckorna. Men jag har skrapat ihop ca 300 mil sen jag hämtade tillbaks den. 

Gått klockrent, men behöver lite översyn i vinter.

Det är ett par ledlager som är glappa i 4 länken och växellådan ska bytas eller rustas. Jag har en till likadan, så jag provar nog den först. Den är trög i växlarna och skrapar på tvåan, den är inte alls som den var från början.  Slungdiffen får vikten helt bortkapad. Jag kapade bort halva från början, men det får bli ett prov att ta bort hela vikten. Det är nog inte aktuellt att byta till en riktig diff, då krutet kommer att läggas på MNR bygget. Byte av fjädrar och genomslagagummin bak, samt omlackering av nos, bakskärmar och bakdel. Tänkte bygga dörrsidor och ev byta rutan.

Det blir bara mer glassbil av den, men spridare och box ska bytas ändå. Kul att ha den som den var.

Link to comment
Share on other sites

Maptun med originalspridarna. Så den tappar ju ork på lite varv.

Har problem med att få kontakt med boxarna, så jag ska testa en tredje i helgen så får vi se om den går att flasha

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...