mloisg Posted June 20 Share Posted June 20 (edited) På grund av förvaringsproblem har jag bestämt mig för att sälja mitt bygge som påbörjades 2008 och besiktigades samt reggades 2015. Bilen är idag reggad som T12BF=Besiktningsbefriad men utan turbo. Ramen liknar en Mc sorly 442 med diverse förstärkningar, och hjulupphängningar fram är Volvo 140 spindlar med Volvo 240 bromsar hängandes i egenbyggda reglementsenliga bärarmar. Bakvagnen består av en 1031 axel med Torsen diff och 3:15 utväxling upphängd i fyrlink med klassiskt panhardstag. Stötdämpare fram och bak är Gaz coilovers. Motorn består av ett B230 FK block som är stressborrat 96.50 och Wiseco 8.5 kolvar monterade med K1 stakar. Lätt portad B234 topp med originalkammar och med VAG spolar och hemsnickrat insug. Grenröret är hemsnidat i rostfritt med en Garrett TA 3410 turbo. Torrsumpspump från A/T Power i England med stor torrsumpstank från Butler built Motorn är bromsad till 438 WHP Kopplingen är en Sachs motorsporttryckplatta med en Tenaci 6 puckad fjädrad lamell i. Växellådan är en BMW ZF 328. Rullar på riktiga 3 delade splitfälgar fråm Works 10x17 och 255/40/17 bak och 9/17 235/45/17 fram, däcken är 75% iga och av typ Nankang sportnex NS-2R Karossen är egengjuten och alla formar finns sparade och fås givetvis med om så önskas Har även reservblock och topp vid snabb smärtlös affär. Finns självklart mängder av bilder och info om/på det mesta om så önskas. 150 000:- alt högstbjudande med rätt att neka Edited June 22 by mloisg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tofta Posted June 22 Share Posted June 22 Hejsan har du några flera bilder på motorrum och kupen? Med vänlig hälsning,Tofta.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
r-k-j90 Posted June 25 Share Posted June 25 Var i landet finns bilen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frena Posted June 25 Share Posted June 25 4 timmar sedan, r-k-j90 sade: Var i landet finns bilen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts