Jump to content

Recommended Posts

Posted

Tjena!

Står och kliar mig i huvudet här..

Planerade att skapa vridstyvhet i främre delen av chassit så som många äldre formula bilarna var byggda, där man bygger i princip en pyramid framför ratten (1). Nu när jag står här och ska kapa upp strävorna så blir jag orolig hur detta ter sig vid krock.. Jag ritade upp några alternativ. Själv lutar jag nog nu mest mot alternativ 8.. 

 

P.S. Fyrkantsprofilerna som håller i rattkonsolen ska bort, tanken är att göra plåtbeslag mellan rattbåge och konsol (plus ev. mot strävorna beroende på alternativ). Konsolen sitter i orignalinfästning så att den kan glida ur framåt om föraren slår i ratten.

image.thumb.png.ea396c3d896849db357b39b7da19a1c8.png

image.thumb.png.41aa81a08069bc47d01e974a5cf406eb.png

image.thumb.png.b2fed91a97a0244608787e43a663b6a4.png

image.thumb.png.15554a15b660f34634414d45ff9045f9.png

image.thumb.png.7f771898cb42981068dfdf4576546da5.png

image.thumb.png.f1d6f506cbb845045ccddf12344aed6b.png

Posted

Absolut ingen expert men skulle också lägga min röst på nr 8. Intressent detta. 

Kommer framöver bygga en midlana så kommer också ha utrymme fram för att förstärka upp chassit. Så tar nog med detta i tankarna. 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...