Jump to content

saabmotor + audilåda


Recommended Posts

någon vänlig själ som kan hjälpa mig med en ritning eller måtten på motorns bultcirkel till vxllådan.

skall para saabmotorn med en audilåda och behöver tillverka en adapter, finner inga färdiga till den kombon.

ritning på audins bultdelning har jag men inte på saabens.

Link to comment
Share on other sites

Har tyvärr inga mått men skulle nog satsa på att försöka få någon att svetsa om växellådan istället?

Men antar du redan tänkt på det med. Kommer själva köra audi låda på en motor som inte är audi.

Finns adapter men kommer välja att svetsa om lådan. Nackdelen är ju om man rasar lådan men audi lådorna är nu kända för att hålla bra.
 

Vilken audi låda ska du använda?

Link to comment
Share on other sites

jag har en oe1 låda.

för att vara så pass vanlig motor att det kan va så svårt att få fram dessa mått.

jag kommer tillverka en adapter då jag har förutsättningar till det.

Link to comment
Share on other sites

Jag har riktiga ritningar någonstans på Saab kort motor om det är den du ska ha , vet dock inte exact var 🤔 filen är 

 

Men första är jag nyfiken på vad det blir 

Edited by LUPUS
Link to comment
Share on other sites

25 minuter sedan, Speedmuller sade:

Jag har en 2,3 och en 2,0 maskin

vad skiljer mot 206 blocket? 3kg.

tror det är värre med tjockisen som ska köra.

finns många bud på det , men 15 kilo är väl det jag läst om man har kvar balans axlar etc  , tar man bort dem är det ju i princip bara block gjutnings skillnaden kvar , så 3 kg kanske är rimligt , mera myten än nyttan kanske 🙂

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...