kentg Posted March 14, 2005 Share Posted March 14, 2005 (edited) Hej! Var går gränsen när man måste reg.besiktiga på nytt? Kan man tex bygga om från delad till stel bakaxel? Kan man behålla delad axel men ändra spårvidd? Kan man byta tex från en DOHC till en lättare Zetec? Mvh Kent :) Edited March 14, 2005 by kentg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted March 14, 2005 Share Posted March 14, 2005 Hej Egentligen ska ju bilen regbesiktas så fort du ändrar något av betydelse (lysen, annan däcksdimension, andra bromsar...) men praktiskt sett har ju Bilprovningen sällan koll på exakt hur bilen såg ut vid regbesiktning. Alla de saker du tar upp skulle jag dock säga att du bör regbesikta för. /Gustaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIRAVI Posted March 14, 2005 Share Posted March 14, 2005 Ett enkelt sett att lösa det pragmatiskt, läs i regpapperen, vad står det där? I mitt står det ungefär fritt ur huvudet. Motor Volvo B21A Bakaxel Volvo 240 Bromsar, volvo 240 huvudbromscylinder och bakbromsar, taunus frambromsar. Ochsåvidare. Byter du exempelvis ut bakaxeln till en som inte stämmer överens med beskrivningen i papperen så lär ju besiktningsmännen bli fundersamma. Försök till bortförklaring på bilprovningen: "jodu, du förstår att det byggdes faktiskt ett antal Volvo 240 med delad bakaxel, och då användes faktiskt en forddiff vettu, helt säkert altså" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted March 15, 2005 Share Posted March 15, 2005 Försök till bortförklaring på bilprovningen: "jodu, du förstår att det byggdes faktiskt ett antal Volvo 240 med delad bakaxel, och då användes faktiskt en forddiff vettu, helt säkert altså" Haha... ja de skulle ja vilja se besiktningsmannes min när man bergfast försöker övertyga han om det... :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIRAVI Posted March 15, 2005 Share Posted March 15, 2005 Försök till bortförklaring på bilprovningen: "jodu, du förstår att det byggdes faktiskt ett antal Volvo 240 med delad bakaxel, och då användes faktiskt en forddiff vettu, helt säkert altså" Haha... ja de skulle ja vilja se besiktningsmannes min när man bergfast försöker övertyga han om det... :D Tror du det blir enklare om man hävdar att Ford ändå äger Volvo Person Vagnar i dag så det är ju ingen skilnad? :whistling: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.