Jump to content

Seven byggare i norr!!


Recommended Posts

Jag har ju min bil som är "färdig" och så har ju thomas och thord och nisse, anton sålde sin häromdan men dessutom så byggs det ju i flertalet garage, så nog borde vi med lite planering kunna hitta igen en fyra fem bilar i olika stadier av ofärdig, och ett par tre stycken färdiga.

Link to comment
Share on other sites

Skulle vara intressant med lite garage träffar här uppi norr (själv bor jag norr om luleå ;) )...

är nogon intresserad???

Den uppmärksamme forumdeltagaren lade kanske märke till att jag klantade till det och skrev ett meddelande under fel rubrik. Jag provar igen, får se om cyberguden är mig nådig denna gång!

Bra iniativ!

Vi är också i "komponentsamlarstadiet" och behöver några att diskutera och utbyta erfarenhet med. "Varför göra en massa misstag när man kan lära och njuta av andras" lär någon luttrad tänkare ha yttrat någon gång.

Komponenterna har vi plockat ur en Scorpio 2,9-88. Planen är att bygga efter McSorley 4+442 med IRS.

Startmotorn gick inte att ta isär utan demolering,vi behöver alltså en dylik.Någon som har en till salu?

Framspindlarna tänker vi ta ur Scorpion. Vi behöver alltså "svampen" som passar till Scorpiospindlarna(tror den är 55 mm i diameter). Dessutom har Scorpion 5-bultade fälgar(Sierra 4-bultat). Någon som har synpunkter?

Vi bor i Konungarikets nordligaste Residensstad,Luleå.

Link to comment
Share on other sites

Klart att en garagerunda alltid är trevlig.

Tyvärr är jag inte hemma så ofta som jag borde.

Någon som bygger i Uppsala eller dess närhet förresten? Jag tillbringar mycket tid där.

Link to comment
Share on other sites

den som vill är välkommen å kika på mitt bygge också... har ramen  i stort sett klar.. ska göra fästen till bakaxeln och montera dämparna....sen står den på hjul!!! :wohow:  :wohow:  :wohow:

Kommer gärna upp en sväng, fast det får bli efter påsk nån gång, ska sitta i en snödriva och grilla korv :prop:

Och då kanske du hunnit få den på hjul....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...