Jump to content

Recommended Posts

• 2 weeks later...
Posted

Kolla det med din besiktningsman min hävdar att man skall ha två? ( jag anser att han har fel enligt ovan)

Michael W

SJÖVIK

Posted

Å andra sidan är det inget stort problem att ha två märkningar. I vissa avseenden kan det ju vara ganska bra...

/Gustaf

Posted

Ja, men det står klart och tydligt i VVFS att det bara krävs en på rambyggda bilar. anser att SFRO besiktningsmännen ska kunna VVFS bättre än oss...sen kan jag hålla med om att det kan vara bra att ha, men det är skillnad mot måste. :whip:

• 2 months later...
Posted
6

Bygg väl

Michael w

SJÖVIK

Var kommer kravet på 6 bokstäver ifrån? (kan inte hitta det någonstans i författningssamlingarna) :blink:

Har själv stansat in ett fysiffrigt nummer och innan jag gör om detta vill jag bara veta om det är ett önskemål från en enskild besiktningsman eller om det kommer från regelverket. :(

Posted (edited)
Hej!

Är det någon som kan säga hur många tecken det måste vara i chassinummret?

Roland Wigström, Gotland

Arrowsmith på detta forum är väldigt duktig på chassinummer :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

(säkert en av de allra bästa :thumbup: )

Edited by heralue
Posted

Japp - bättre än dej heralue.

du har ju inte så mycket erfarenhet av det i samband med

svensk bilprovning som mej ;)

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

bara skojjade

Posted (edited)

jag har bara sex !! (siffror i mitt chassinummer alltså) och den är besad utan anmärkning .

Edited by heralue
Posted
jag har bara sex !! (siffror i mitt chassinummer alltså) och den är besad utan anmärkning .

Då är det nog minst 6 och högst 24 stycken tecken då.

Posted

jag har med bara sex !! (siffror i mitt chassinummer alltså) och den är med besiktigad utan anmärkning .