Rolwig Posted March 12, 2005 Share Posted March 12, 2005 Hej! Är det någon som kan säga hur många tecken det måste vara i chassinummret? Roland Wigström, Gotland Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted March 12, 2005 Share Posted March 12, 2005 6 Bygg väl Michael w SJÖVIK Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kallerman Posted March 21, 2005 Share Posted March 21, 2005 Obs det behöver bara sitta på ett ställe i bilar som inte har självbärande kaross (Seven-esque bilar är ju rambyggda enligt VVs defintion) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted March 21, 2005 Share Posted March 21, 2005 Kolla det med din besiktningsman min hävdar att man skall ha två? ( jag anser att han har fel enligt ovan) Michael W SJÖVIK Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted March 22, 2005 Share Posted March 22, 2005 Å andra sidan är det inget stort problem att ha två märkningar. I vissa avseenden kan det ju vara ganska bra... /Gustaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kallerman Posted March 22, 2005 Share Posted March 22, 2005 Ja, men det står klart och tydligt i VVFS att det bara krävs en på rambyggda bilar. anser att SFRO besiktningsmännen ska kunna VVFS bättre än oss...sen kan jag hålla med om att det kan vara bra att ha, men det är skillnad mot måste. :whip: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted March 22, 2005 Share Posted March 22, 2005 Visst ska vi kunna VVFS rätt bra, men man kan ju också välja var man tar sina strider... ;-) /Gustaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted March 22, 2005 Share Posted March 22, 2005 Presis ;) Michael W Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lozec Posted June 16, 2005 Share Posted June 16, 2005 6Bygg väl Michael w SJÖVIK Var kommer kravet på 6 bokstäver ifrån? (kan inte hitta det någonstans i författningssamlingarna) :blink: Har själv stansat in ett fysiffrigt nummer och innan jag gör om detta vill jag bara veta om det är ett önskemål från en enskild besiktningsman eller om det kommer från regelverket. :( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svante Posted June 16, 2005 Share Posted June 16, 2005 Man får inte ha "O" i chassinumret utan det får vara en nolla istället. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted June 16, 2005 Share Posted June 16, 2005 (edited) Hej!Är det någon som kan säga hur många tecken det måste vara i chassinummret? Roland Wigström, Gotland Arrowsmith på detta forum är väldigt duktig på chassinummer :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: (säkert en av de allra bästa :thumbup: ) Edited June 16, 2005 by heralue Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted June 16, 2005 Share Posted June 16, 2005 Japp - bättre än dej heralue. du har ju inte så mycket erfarenhet av det i samband med svensk bilprovning som mej ;) :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: bara skojjade Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gka Posted June 16, 2005 Share Posted June 16, 2005 Det finns en sökfunktion man kan använda också.... ;) http://monkeytoys.com/locostforum/index.ph...hl=chassinummer http://monkeytoys.com/locostforum/index.ph...hl=chassinummer Btw, det står i en av trådarna att det ska vara minst 8 tecken (men jag skummade bara igenom det lite snabbt). Denna tråden borde kanske läggas i FAQ:n? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted June 16, 2005 Share Posted June 16, 2005 (edited) jag har bara sex !! (siffror i mitt chassinummer alltså) och den är besad utan anmärkning . Edited June 16, 2005 by heralue Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted June 16, 2005 Share Posted June 16, 2005 Min besiktningsman från SFRO Michael W Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gka Posted June 16, 2005 Share Posted June 16, 2005 jag har bara sex !! (siffror i mitt chassinummer alltså) och den är besad utan anmärkning . Då är det nog minst 6 och högst 24 stycken tecken då. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted June 16, 2005 Share Posted June 16, 2005 jag har bara sex !! (siffror i mitt chassinummer alltså) och den är besad utan anmärkning . jag har med bara sex !! (siffror i mitt chassinummer alltså) och den är med besiktigad utan anmärkning . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts