Micael Posted November 19, 2003 Posted November 19, 2003 Jag har ett Lolocost (Robin Hood) grenrör till min Pinto. Väldigt snyggt i rostfritt :) Men igår stötte jag på riktigt med patrull. Mitt nya fina grenrör tar i startmotorn!!!!. :( I England har man tydligen startmotorn på vänster sida och kopplingsarmen på höger vilket gör att den inte tar i. Som jag ser det finns det fem lösningar på problemet 1. Hitta nån som kan bygga om grenröret så att det passar 2. Skaffa en sprängkåpa från england. Då måste jag ha en lång kopplingsvajer alt köra med slavcylinder. Jag har monterat motorn 15 mm åt vänster för att få plats med just startmotorn och då kommer jag behöva flytta den 15mm åt andra hållet. 3. Hitta en mindre startmotor 4. sälja grenröret 5. köra huvudet i sanden och låssas som det regnar och ta det senare. Är det nån som har nåt förslag? Quote
Sonett7 Posted November 19, 2003 Posted November 19, 2003 Jag röstar för alternativ 1 eller 2 beroende på vilket som blir billigast. Att hitta någon som kan svetsa rostfritt borde inte bli så svårt... Quote
Micael Posted November 19, 2003 Author Posted November 19, 2003 Timos Motor i Haninge kan fixa till mitt grenrör. Dock bör jag traila dit bilen. En nätt resa på 7 mil rakt igenom Stockholm. Priset vet jag inte, men det borde inte ta så lång tid. Quote
calle Posted November 19, 2003 Posted November 19, 2003 Jag har ett Lolocost (Robin Hood) grenrör till min Pinto. Väldigt snyggt i rostfritt :) Men igår stötte jag på riktigt med patrull. Mitt nya fina grenrör tar i startmotorn!!!!. :( I England har man tydligen startmotorn på vänster sida och kopplingsarmen på höger vilket gör att den inte tar i. Som jag ser det finns det fem lösningar på problemet 1. Hitta nån som kan bygga om grenröret så att det passar 2. Skaffa en sprängkåpa från england. Då måste jag ha en lång kopplingsvajer alt köra med slavcylinder. Jag har monterat motorn 15 mm åt vänster för att få plats med just startmotorn och då kommer jag behöva flytta den 15mm åt andra hållet. 3. Hitta en mindre startmotor 4. sälja grenröret 5. köra huvudet i sanden och låssas som det regnar och ta det senare. Är det nån som har nåt förslag? Kan du inte försöka på något gymnasium verstadsskola!!!! calle Quote
Micael Posted November 19, 2003 Author Posted November 19, 2003 Kan vara en ide. Ska kolla upp det. Quote
Kamikaze Posted November 19, 2003 Posted November 19, 2003 Kommer ditt avgasystem att mynna ut på höger sida då? Undrar om det är tillåtet..Tror inte att du får a sidepipe på höher sida iaf. Quote
therealpinto Posted November 19, 2003 Posted November 19, 2003 Hej Det finns inget som hindrar sidepipe åt höger på ett amatörbyggt fordon, så det är inga problem. /Gustaf Quote
svante Posted November 19, 2003 Posted November 19, 2003 Tur e väl det... då alla pintomotorer har avgas på höger sida Quote
Jonte Posted November 20, 2003 Posted November 20, 2003 Är det denna du har köpt? http://www.lolocost.com/ASPpages/part_deta...s.asp?PartID=86 Quote
Micael Posted November 20, 2003 Author Posted November 20, 2003 Nix Jag tror att det är denna Grenröret Men jag vet inte, jag köpte den beggad i Sverige Micke Quote
Recommended Posts