robertk Posted May 20, 2023 Share Posted May 20, 2023 Hej, Någon som har tips om företag som kan leverera drivaxlar till mitt bygge? Har en audi 01e växellåda och SGT navaxlar. Motor 302 Tack på förhand! Mvh Robban Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swedishGT40 Posted May 20, 2023 Share Posted May 20, 2023 Köp egna knutar och låt sellholm eller annan verkstad tillverka axlar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robertk Posted May 20, 2023 Author Share Posted May 20, 2023 Ja. Vilken kunt kan man få att passa på SGT Navaxel? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swedishGT40 Posted May 20, 2023 Share Posted May 20, 2023 (edited) Mät delningen, 100 eller 108mm knut troligen. Jag bytte medbringare på min låda till 108mm för att få bättre utbud på knutar. Gkn motorsport knutar köpte jag, lättviktsvarianten från deamontweeks Edited May 20, 2023 by swedishGT40 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted May 20, 2023 Share Posted May 20, 2023 Fixit Transmission gjorde mina. Uddeholm Orvar Supreme. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robertk Posted May 20, 2023 Author Share Posted May 20, 2023 3 timmar sedan, swedishGT40 sade: Mät delningen, 100 eller 108mm knut troligen. Jag bytte medbringare på min låda till 108mm för att få bättre utbud på knutar. Gkn motorsport knutar köpte jag, lättviktsvarianten från deamontweeks Har du artikelnummer på medbringarna du bytte till. Kommer inte att fungera med de jag har.. Drivaxeln tror jag nog det ska passa till. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swedishGT40 Posted May 20, 2023 Share Posted May 20, 2023 5 timmar sedan, heralue sade: Fixit Transmission gjorde mina. Uddeholm Orvar Supreme. Dom är också väldigt bra vad jag hört. Kollade ledtid, och det var lååång kö tyvärr, men kanske finns perioder på året som är o föredra? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted May 22, 2023 Share Posted May 22, 2023 Köpte kardanaxel av dessa och kundbemötandet och leveransen var helt sjukt bra. Sett att dom gör drivaxlar. Sen kan mycket ändras på ~10 år https://www.northwestpropshafts.com/car-and-motorsport Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robertk Posted May 26, 2023 Author Share Posted May 26, 2023 Tack för era svar! Mvh Robban 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts