Starhonk Posted December 26, 2022 Share Posted December 26, 2022 (edited) Hej, Edit 230710 - Tommy mår bättre och försöker komma vidare med bygget och avvaktar försäljning tills vidare. Tyvärr så är dét så att en av mina äldsta byggkompisar måste avyttra sitt GOX-bygge som påbörjades redan 2005. Tyvärr sätter hälsan och åldern stopp för honom och han har bett mig titta efter ngn som kan ta vid. Jag har själv följt bygget under många år och det är mkt seröst gjort där alla brister som GOX hade är bortbyggda. Bygget är komplett, står på hjul, spider monterad, alla system dragna och det som återstår är karossjobb och slutmontering. Kan inte lista full spec här men lite kan jag säga. Wilwood bromsar, knock off med BRM fälgar, Wilwood spindlar fram och stålspindlar bak, proffsbyggd 347, Audi 6vxl med rätt utväxling som är nyrenoverad, Smiths instrument. Vid seröst intresse så förmedlar jag gärna kontakten och bistår. Bilen finns i Årjäng. Henrik Smedberg henrik_smedberg@msn.com 070-22 555 22 Edited July 10, 2023 by Starhonk 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
doggydoggen Posted March 4, 2023 Share Posted March 4, 2023 On 2022-12-26 at 10:45, Starhonk sade: Hej, Tyvärr så är dét så att en av mina äldsta byggkompisar måste avyttra sitt GOX-bygge som påbörjades redan 2005. Tyvärr sätter hälsan och åldern stopp för honom och han har bett mig titta efter ngn som kan ta vid. Jag har själv följt bygget under många år och det är mkt seröst gjort där alla brister som GOX hade är bortbyggda. Bygget är komplett, står på hjul, spider monterad, alla system dragna och det som återstår är karossjobb och slutmontering. Kan inte lista full spec här men lite kan jag säga. Wilwood bromsar, knock off med BRM fälgar, Wilwood spindlar fram och stålspindlar bak, proffsbyggd 347, Audi 6vxl med rätt utväxling som är nyrenoverad, Smiths instrument. Vid seröst intresse så förmedlar jag gärna kontakten och bistår. Bilen finns i Årjäng. Henrik Smedberg henrik_smedberg@msn.com 070-22 555 22 Hej Hendrik, är denna kvar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swedishGT40 Posted March 5, 2023 Share Posted March 5, 2023 12 timmar sedan, doggydoggen sade: Hej Hendrik, är denna kvar? Jag skulle nog ringt om det finns seriöst intresse 😊 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted March 10, 2023 Author Share Posted March 10, 2023 (edited) Ford GT40 Tommy Ruus specifikation.docxLite uppdatering. Här kommer lite bilder samt specifikation på bilen. Pris kan diskuteras. Bilen är komplett med många fina delar. Detta är en perfekt "tappad sug" för den som har erfarenhet/kunskap rätt plånbok och tid för att slutföra ett riktigt fint bygge. Edited June 10, 2023 by Starhonk 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts