Michael Posted February 19, 2005 Share Posted February 19, 2005 Jag behöver en liten bit (ca 200mm) slang från påfylningen till tanken. Rören är 2 " Var får man tag på detta till bästa pris Slangen måste vara av typen spiralslang för att klara böjningen. Har hydroscand detta och i så fall vilken. Man vill ju gärna stödja dem som ger oss rabatt. :D Tack på förhand Michael W SJÖVIK Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted February 19, 2005 Share Posted February 19, 2005 Jag hade oxå bekymmer med dito men flyttade locket och skaffade en bit slang från Bosse på http://www.roadster.se/ istället tycker det blev ganska ok. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted February 19, 2005 Author Share Posted February 19, 2005 Helt ok :thumbup: men jag vill helst ha påfylningen bak. Michael w SJÖVIK Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted February 19, 2005 Share Posted February 19, 2005 jag har en bit hydraulslang vid påfyllningen. det är en returoljeslang från en skogsmaskin och den är därför inte gjord för tryck. Så den är mjukare än andra hydraulslangar då det inte finns någon stål kord i den. men speciellt mjuk är den ändå inte iofs..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted February 20, 2005 Share Posted February 20, 2005 Kan du inte sätta en rörböj första biten? ev. med en kort slangbit i anslutningen som övergång till rörböjen sedan tar du en rak slang till tanken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus a Posted February 20, 2005 Share Posted February 20, 2005 Vanlig siliconslang? funkar inte det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted February 20, 2005 Share Posted February 20, 2005 De nasare av siliconslang som jag frågat har ej kunnat ge besked om de tål bensin !!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted February 20, 2005 Share Posted February 20, 2005 Jag behöver en liten bit (ca 200mm) slang från påfylningen till tanken. Rören är 2 " Var får man tag på detta till bästa pris Slangen måste vara av typen spiralslang för att klara böjningen. Har hydroscand detta och i så fall vilken. Man vill ju gärna stödja dem som ger oss rabatt. :D Tack på förhand Michael W SJÖVIK 200mm å 2" i böj blir inte lätt att hitta. Thosan´s förslag är nog det bästa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus a Posted February 20, 2005 Share Posted February 20, 2005 Visst så måste siliconslangan tåla bensin, måste ju om inte annat finnas någon annan typ av slang som dom kan fixa fram. Ska in till "slangservice" i Uppsala i morgon ska höra med dom:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svante Posted February 20, 2005 Share Posted February 20, 2005 Jag köpte en bit på Swedol så dom har men den är ett rent he---te att böja... typ omöjligt. Kommer att beställa en färdig böj från Burton. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts