Bengt Norell Posted February 6, 2005 Share Posted February 6, 2005 Jag håller på att knåpa ihop ett verktyg för att göra gälar. Jag undrar om nån vet måtten på Lotusens orginalgälar. Vet nån dessutom c/c avstånd så tar jag av mej toppluvan och bugar. Allt Gott Bengt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BeLo Posted February 6, 2005 Share Posted February 6, 2005 Hej! Hur har du gjort verktyget? Om du har skisser eller ritningar misstänker jag att många är intresserade, så även jag!! Tyvärr kan jag inte bidra med måtten. Hälsningar, Bengt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bengt Norell Posted February 7, 2005 Author Share Posted February 7, 2005 Jag bidrar gärna med ritningar när jag vet att det funkar, men först var det alltså det här med måtten, jag vill inte gärna lägga ner massa tid i onödan. Allt Gott Bengt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest real7 Posted February 7, 2005 Share Posted February 7, 2005 Jag undrar om nån vet måtten på Lotusens orginalgälar. Lotus seven hade aldrig några gälar (om man bortser från de 13 st SS som hade ett par gälar i bakkant av huven). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bengt Norell Posted February 7, 2005 Author Share Posted February 7, 2005 Helt rätt, jag har blivit pinsamt medveten om detta när jag bläddrat igenom mina böcker i ämnet. Alltså får jag formulera om frågan: Kan nån bidra med tidigare nämnda mått som de var på Caterham. Ally Gott Bengt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts