Marcus a Posted February 6, 2005 Posted February 6, 2005 Hej hej... Har i helgen försökt att kopplat in insprutet i min Pinto Sohc (?) motor... Har då stöt på massor med problem, men många har löst sej:) Problemet som jag skulle vilja ha hjälp med nu är då att enligt mej och mitt kopplingschema så finns det ingen + ström till insprutsystemet. Vart ska man koppla in den? På kopplingschgemat är batteriet utmärkt men det går bara sladdar från - polen på batteriet... Någon som förstår mitt problem:)? Tacksam för hjälp. Quote
therealpinto Posted February 6, 2005 Posted February 6, 2005 Hej Hjälper detta? http://fmcs.mer.nu/forum/showthread.php?t=13328 Det är via "junction S-119" i det schemat som plusmatningen till boxen kommer tror jag, stiften 37 och 57 (svarta kablar). /Gustaf Quote
Jonte Posted February 6, 2005 Posted February 6, 2005 Jag har tyvärr rep. boken i garaget, men om du hänvisar till några kopplingspunkter, sidnummer osv så ska jag ta mig en titt imorgon. Jag fixade ju till min -88 med insprutning så det ska inte vara några problem Quote
therealpinto Posted February 7, 2005 Posted February 7, 2005 Hej Sidnummer kan jag inte utantill men det är motorstyrningens schema. S-119 är en kabelförgrening som finns angiven i schemat. /Gustaf Quote
Marcus a Posted February 7, 2005 Author Posted February 7, 2005 Gustaf, du är min idol :) :thumbup: Vet inte riktigt vad du skrev för att jag skulle lyckas med att få gnistor från stiften ikväll men en massa gnistor kom det iaf, Tusen tack ännu en gång!!! Nu är det bara resten kvar... Quote
Recommended Posts