drzero Posted February 2, 2005 Posted February 2, 2005 håller på och bygger eget larm som är vibrationskänsligt eftersom bilen inte kommer att ha något tak undrar bara hur länge det ska larma när det aktiveras 30sek 60sek eller tills jag kommer och kollar? vad tycker ni? Quote
Kenka Posted February 2, 2005 Posted February 2, 2005 60 sekunder kan väl vara lagomt och sen återgång till bevakningsläge igen.... Om du inte kopplar in en gammal mobil till larmet som ringer upp dig när larmet går. Quote
drzero Posted February 2, 2005 Author Posted February 2, 2005 hmm ingen dum ide jag har ju en massa gammla skräptelefoner ligger Quote
_coffe_ Posted February 2, 2005 Posted February 2, 2005 Hur har du tänkt när du gjort larmet?? Är det helt hemmasnickrat eller har du tagit det från något annat?? Quote
drzero Posted February 3, 2005 Author Posted February 3, 2005 det är hemmasnickrat alla komponenter kommer dock från elfa jag gjorde det stora misstaget att köpa en billig vibrationssensor första gången vilket gav lamret en konstig känslighet (det utlöstes av små stötar ibland och man kunde hoppa på larmet ibland) jag är väl uppe u ca 250-300kr och har ingen fjärraktivering ännu. Quote
Jonte Posted February 3, 2005 Posted February 3, 2005 Jag har för mig att ett 2-vägs billarm inkl telefon hittade jag i Kina för 800:- Med alla funktioner man kan behöva och mer därtill. Man kunde t.ex ringa upp bilen om den var stulen och avlyssna kupén eller bara stänga av hela bilen via telefonen :D Själv använder jag ett 2-vägs mc-larm som jag köpte i kina för kaffepengar Quote
_coffe_ Posted February 3, 2005 Posted February 3, 2005 det är hemmasnickrat alla komponenter kommer dock från elfajag gjorde det stora misstaget att köpa en billig vibrationssensor första gången vilket gav lamret en konstig känslighet (det utlöstes av små stötar ibland och man kunde hoppa på larmet ibland) jag är väl uppe u ca 250-300kr och har ingen fjärraktivering ännu. Du har ingen lust att dela med dig av dina kunskaper med ett litet schema o.dyl?? Är väldigt intresserad av att snickra ihop ett eget, då det är mycket billigare än att köpa ett... plus att jag går 3:e året på elektronik just nu :D Quote
dennis_f Posted February 3, 2005 Posted February 3, 2005 Det finns ett vibrationskännsligt MC-larm i byggsats på elfa kostar 289:- + moms. Om du går elektronik så kan du nog få köpa den genom skolan så du slipper momsen. Och de kanske har rabatt också. :) Quote
Kenka Posted February 6, 2005 Posted February 6, 2005 Efter att ha läst i SFRO-handboken så får jag revidera mitt tidigare svar, på sid 40 står att om stöldskyddet är kopplat till ljud eller ljussignal skall det upphöra automatiskt efter 30 sekunder.... Quote
Jocke E Posted February 6, 2005 Posted February 6, 2005 Ljud och ljus.... I Sydafrika har dom en annan syn på problemet ;) http://www.cnn.com/WORLD/africa/9812/11/fl...me.thrower.car/ Quote
heralue Posted February 6, 2005 Posted February 6, 2005 Smidigt !! Jag har ju ändå sidepipes på ena sidan så stora delar av jobbet är redan gjort !! :thumbup: Quote
Recommended Posts