svante Posted January 28, 2005 Share Posted January 28, 2005 Någon som har nåt tips... den sitter som berget, har redan dragit sönder två torxbits :icon_angry: .. Går det att värma på den utan att något innanför skadas? Hur hårt kan den sitta? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted January 28, 2005 Share Posted January 28, 2005 Om det gäller Fords diff så hade jag samma problem, jag fyllde på via den där lilla plastpluppen istället Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svante Posted January 28, 2005 Author Share Posted January 28, 2005 ford, precis... hur vet jag att det är rätt mängd i den då? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted January 28, 2005 Share Posted January 28, 2005 värm den och knacka på den både rakt framifrån och från sidorna, då "skräcker" du bort rosten i gängorna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted January 28, 2005 Share Posted January 28, 2005 Jag frågade på Ford här i stan. Tror tyvärr itne att jag har den lappen kvar, kan kolla i garaget. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svante Posted January 28, 2005 Author Share Posted January 28, 2005 Jag frågade på Ford här i stan. Tror tyvärr itne att jag har den lappen kvar, kan kolla i garaget. Det kanske står i Haynes manualen.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pixbo Posted January 28, 2005 Share Posted January 28, 2005 Hej!Jag svetsade helt sonika på en mutter som jag sen drog i med ett spärrhandtag och hylsa. Släppte direkt.Sedan kan jag ju dra fast pluggen igen. mvh Pixbo :thumbup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svante Posted January 28, 2005 Author Share Posted January 28, 2005 Hej!Jag svetsade helt sonika på en mutter som jag sen drog i med ett spärrhandtag och hylsa.Släppte direkt.Sedan kan jag ju dra fast pluggen igen. mvh Pixbo :thumbup: Kanonidé... får jag hem och testa, då blir den ju varm oxå.. :thumbup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jörgen Posted January 28, 2005 Share Posted January 28, 2005 ford, precis... hur vet jag att det är rätt mängd i den då? Jag har en Taunusaxel till mitt bygge och enligt manualen så ska olje mängden vara: 0,9 L till "A" varianten och 1,1 L till "B" varianten. "B" axeln är den kraftigare av dom, som min. ;) Hur ser man då skillnad på dom olika axlarna då?? :blink: undrar man ? Jo, på Pinjongflänsen , PÅ "B" sitter det en liten tunn plåt mellan fläns och huset ,och om man tittar på axeln framifrån med pinjongen emot dig så ser man bultarna vilka kommer ut genom diffhuset,och som håller plåtkåpan till diffen runt om,vilket man inte gör på "A" axeln. Caper :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jörgen Posted January 28, 2005 Share Posted January 28, 2005 Men du kanske inte har nån stel axel? :icon_blink: Caper ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.