Jump to content

Recommended Posts

Posted

Behöver man ha en returledning till tanken för överskottsbränsle?

Kommer att köra med förgasare och elektrisk pump.

Posted

....Men stannar pumpen när den pumpat upp fullt tryck då? eller hur fungerar det, jag och Friberg grubblade över det igår...

Posted
....Men stannar pumpen när den pumpat upp fullt tryck då? eller hur fungerar det, jag och Friberg grubblade över det igår...

Den stannar inte men de flesta pumpar går saktare när mottrycket ökar. Det mår de inte sämre för. Däremot är det en god idé att ha en reduceringsventil efter pumpen för att skydda flottörhusventilerna.

Det vet du väl hur det brukar låta när jag slår på tändningen:

TICKTICKTICKTICKTICKTICKTICKTICK-TICK-TICK-TICK-TICK--TICK--TICK--TICK--TICK---TICK---TICK---TICK----TICK----TICK

Posted

tick tick.... precis det jag menade, trodde det var när det gick runt och tillbaka mot tanken igen..

Posted
Vilken förgasare skall du använda?

Tänkte använda mina Mikuniförgasare... mest så den kan andas ordentligt..

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...