svante Posted January 11, 2005 Posted January 11, 2005 Behöver man ha en returledning till tanken för överskottsbränsle? Kommer att köra med förgasare och elektrisk pump. Quote
svante Posted January 11, 2005 Author Posted January 11, 2005 ....Men stannar pumpen när den pumpat upp fullt tryck då? eller hur fungerar det, jag och Friberg grubblade över det igår... Quote
Guest real7 Posted January 11, 2005 Posted January 11, 2005 ....Men stannar pumpen när den pumpat upp fullt tryck då? eller hur fungerar det, jag och Friberg grubblade över det igår... Den stannar inte men de flesta pumpar går saktare när mottrycket ökar. Det mår de inte sämre för. Däremot är det en god idé att ha en reduceringsventil efter pumpen för att skydda flottörhusventilerna. Det vet du väl hur det brukar låta när jag slår på tändningen: TICKTICKTICKTICKTICKTICKTICKTICK-TICK-TICK-TICK-TICK--TICK--TICK--TICK--TICK---TICK---TICK---TICK----TICK----TICK Quote
svante Posted January 11, 2005 Author Posted January 11, 2005 tick tick.... precis det jag menade, trodde det var när det gick runt och tillbaka mot tanken igen.. Quote
Tommy Posted January 11, 2005 Posted January 11, 2005 Vårt bygge har en strypt retur från Dubbla weber 45:or. Quote
Thomas Posted January 11, 2005 Posted January 11, 2005 Bränsletryck till förgasarna max 0,25 kg Quote
svante Posted January 12, 2005 Author Posted January 12, 2005 Vilken förgasare skall du använda? Tänkte använda mina Mikuniförgasare... mest så den kan andas ordentligt.. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.