drzero Posted January 10, 2005 Posted January 10, 2005 vad är bäst för väghållningen diffad eller odiffad bakaxel jag tänkte köra mycket på bana :twisted: Quote
BoA Posted January 10, 2005 Posted January 10, 2005 Alla är diffade........ Men de med diffbroms är troligen bäst på bana. Jag byggar uten diffbroms, men mest för att jag inte hittade en lämplig donor med...... Diffen är ju lätt att byta sen. Quote
drzero Posted January 10, 2005 Author Posted January 10, 2005 man kan ju göra som på folkrace svetsa diffen så är det bara å gasa :twisted: :twisted: Quote
Sonett7 Posted January 10, 2005 Posted January 10, 2005 AGA-diff funkar(?) nog endast på grus - på asfalt lär det vara ordentligt bråkigt runt gathörn etc... Min uppfattning är att bilar med stel bakaxel har störst behov av diffbroms medan bilar med delad bakaxel klarar sig långt utan. Sen hänger det givetvis på motoreffekt och hjulupphängning också huruvida man spinner loss med innerhjulet vid kraftig kurvtagning. Quote
Jörgen Posted January 12, 2005 Posted January 12, 2005 Det mesta hänger på om du har lyckats att få till rätt fjäder och det viktigaste ,om du får till rätt stötdämparinställning. :thumbup: Då fungerar det även utan diffbroms. Caper :D Quote
heralue Posted January 12, 2005 Posted January 12, 2005 Efter mina provkörningar så längtar jag efter en diffbroms .... (åker med stel axel, Fiat 124 sportcoupe) Quote
Acke Posted January 13, 2005 Posted January 13, 2005 om man som jag gillar att köra "brett" i kurvor så är nog stel axel nästan ett måste... jag "driftar" en hel del och det är inte roligt när det bara biter på ena hjulet.. :( för bankörning samt vardaglig körning spelar det mindre rolll då man ändå inte skall ha hjul som slirar... Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.