rug Posted January 3, 2005 Share Posted January 3, 2005 Hej! Har sökt lite på forumet, men inte hittat något som passar min fråga. Kommer man igenom besikningen med tex en zetec 1,8 med en turbo monterad? (med miljöavgift betald) Tänkte att iom att man får modifiera ganska mycket efter man betalt miljöavgiften (insprutning, insug, avgas, m.m.) så kanske inte en liten turbo gör något heller? :icon_oops: /Calle Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baalzamon Posted January 3, 2005 Share Posted January 3, 2005 Hej!Har sökt lite på forumet, men inte hittat något som passar min fråga. Kommer man igenom besikningen med tex en zetec 1,8 med en turbo monterad? (med miljöavgift betald) Tänkte att iom att man får modifiera ganska mycket efter man betalt miljöavgiften (insprutning, insug, avgas, m.m.) så kanske inte en liten turbo gör något heller? :icon_oops: /Calle Jodå, så kan man göra. Bara du inte har mer än 15kW/100kg, samt ett bromsinstyg så skall det inte vara några problem. Och miljöafgiften behöver du inte heller betala om du klarar miljökraven. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rug Posted January 3, 2005 Author Share Posted January 3, 2005 blev ju lite bökigare än jag trodde med bromsintyg, men det ska nog gå att fixa :) Tackar! /Calle Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIRAVI Posted January 24, 2005 Share Posted January 24, 2005 När du endå skall bygga med turbo så är ju insprutning att föredra (det är det altid ;) ) så då är det lika bra att montera katalysator och kolkanister så spar du in 7000:- Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts