Jump to content

Spindlar


stesun

Recommended Posts

Går det att modifiera sierrans spindlar så att man kan använda dessa i bygget eller måste man skaffa Taunusspindlar som det står i boken? :blink:

Jag försöker hitta en lämplig donatorbil som kan lämna ifrån sig så mycket delar som möjligt, för att slippa springa på skroten alltför mycket <_<

Link to comment
Share on other sites

Hej!Skickar en bild på hur man kan använda sierra-spindlar.Bussningen är tydligen gjord så att hålet inte är centrerat.Det gör att man kan ändra caster-vinkeln genom att vrida bussningen.Dock måste man svarva ett koniskt hål för spindelleden.Jag valde att köpa taunus-spindlar,även om jag arbetar som vekstadsmek och har tillgång till svarv.För mycket jobb.Dessutom är de tunga.

Dessa bussningar skall tydligen gå att köpa i England.

mvh pixbo

Link to comment
Share on other sites

Du har helt rätt Error. Sierra 2.0 har ventilerade skivor. Insatserna Svamparna som de heter på svengelska finns både son centriska och excentriska MK har de excentriska. Vad gäller det koniska hålet så har man sagt mig att det är endast en uppborrning med ett koniskt borr som behövs.

Lev väl

Michael

SJÖVIK

Link to comment
Share on other sites

Tack för tipset Pixbo, då vet jag ju i alla fall att det går att använda sierrans spindlar. :D

Nästa fråga angående dessa är om man törs värma och bocka styrarmarna för att optimera ackerman? :blink:

Det står ju i SFRO-boken att man måste kolla materialbeskaffningen innan man gör detta, det kan annars bli det sista man gör. Det låter ju inte speciellt kul ;)

Link to comment
Share on other sites

Tack för tipset Pixbo, då vet jag ju i alla fall att det går att använda sierrans spindlar. :D

Nästa fråga angående dessa är om man törs värma och bocka styrarmarna för att optimera ackerman?  :blink:

Det står ju i SFRO-boken att man måste kolla materialbeskaffningen innan man gör detta, det kan annars bli det sista man gör. Det låter ju inte speciellt kul  ;)

Rör för guds skull inte styrarmarna!!

Om du vet matrialsammansättningen EXAKT så kanske det går, men att få reda på det ifrån tillverkaren brukar vara omöjligt.

Du får nog leva med dom som dom är.

Caper ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...