Jump to content

volkswagen motorer


Mrlynx

Recommended Posts

Är det samma likadan kopplingskåpa på vw diesel som satt i volvo 240/740 diesel och

golf eller passatmotorer av nyare årsmodell?

Den ska tydligen passa vissa audimotorer så det kanske finns fler motorer i VAG-familjen att välja på.

Inte för jag vet om jag vill köra med en volvolåda men det kan ju vara bra att veta när man letar efter

motoralternativ.

Link to comment
Share on other sites

Är det samma likadan kopplingskåpa på vw diesel som satt i volvo 240/740 diesel och

golf eller passatmotorer av nyare årsmodell?

Den ska tydligen passa vissa audimotorer så det kanske finns fler motorer i VAG-familjen att välja på.

Inte för jag vet om jag vill köra med en volvolåda men det kan ju vara bra att veta när man letar efter

motoralternativ.

Det påstås ju så. Audis femma ska ha samma bultcirkel som dieselsexan, som Volvo använde.

Däremot verkar det inte som om det är samma cirkel mot de äldre fyrorna -- jag provade min kåpa mot en golfmotor och det passade inte.

Om man kollar på Esthers website så finns det lite info om en seven med golfmotor, hemmasvetsad kåpa och en sierralåda, så volvokåpan är inte den enda metoden att bygga bakhjulsdriven VAG-motor.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...