Anders Andersson Posted August 12, 2021 Share Posted August 12, 2021 Är det någon som vet hur mycket effekt en Audi låda klarar av om man bygger om en AWD låda till tvåhjulsdrift ? Jag tänker mig att ta ut kraften där framhjulen brukar sitta. Och det handlar om en automatlåda från ca 2007 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swedishGT40 Posted August 13, 2021 Share Posted August 13, 2021 Varför starta med en AWD låda i huvudtaget? Sälj den o köp en 2WD låda istället så har du ett bättre objekt att jobba med och mindre problem 👍 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders Andersson Posted August 13, 2021 Author Share Posted August 13, 2021 Självklart är det ett mycket bättre alternativ😊 Men min tanke va att plocka motor, låda, styrsystem mm från en Audi S8 med 5.2L V10an. Och mig vetligt så passar inte Audios 2wd lådor på den motorn, läste någonstans att inte ens Galardo/ R8 lådan passar med alla skruvar till den motorn, men jag vet inte hundra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swedishGT40 Posted August 13, 2021 Share Posted August 13, 2021 Har sett sådana operationer utföras förr, men kräver lite jobb om man vill få den lika kort som en 2wd. Vill minnas att det involverar korta axlar, byta bakre kåpan mot en från 2wd o lite annat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders Andersson Posted August 14, 2021 Author Share Posted August 14, 2021 Intressant. 😊 Det är klart intressant om man kan korta ner längden, men det jag tänkte på först o främst är om lådan pallar effekten när man tar ut den till ”bara” två hjul? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts