Jimpa08 Posted October 29, 2004 Share Posted October 29, 2004 Tjena! Håller på att planera ett locost bygge och undrar hur mycket fyrkantsstål det ungefär går åt till chassit. Jag kommer att följa Locostritingarna. Vore kul att höra hur mycket/Lite Ni som är klara med era byggen laggt ut på era bilar! Mvh // Jimpa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted October 29, 2004 Share Posted October 29, 2004 (edited) den som söker han ska finna............... ;) hur mycket rör det går åt har varit uppe till diskussion några gånger... sökfunktionen sitter mellan "hjälp" och "Medlemmar" strax här ovan till höger... :thumbup: Edited October 29, 2004 by Arrowsmith Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alverby Posted November 4, 2004 Share Posted November 4, 2004 Har försökt med sök funktionen men hittade inget ! Men jag gick i genom gamla inlägg och fann följande: 6-7 längder á 6m 25x25x2 1 längd á 6m 20x20x2 Och här en egen fundering: Sedan går det åt en 6 metrare rör 19 eller 25 beroende på ram till dom runda partierna Vet inte vilken ram som var aktuell i inlägget men det är något att börja med ! :thumbup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svante Posted November 4, 2004 Share Posted November 4, 2004 Tycker det ser ut som mina siffror... Det är en ram som inte är standard, den är 1200mm bred och med delad bakaxel så där är lite mer rör än originalramen. bifogar liten bild på rörhögen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olla Posted November 4, 2004 Share Posted November 4, 2004 jaha nu skrev jag i en annan tråd om detta men klistrar in den här oxå, man ska ju sprida sin sä... :D Jag har för mig att jag gav ca 1100:- för mina rör, och det verkar som det ska räcka med dom... 6 meters längder - 25*25*2 = 25:-/m 6st 20*20*2 = 17:-/m 2st 19*2 rör = 15:-/m 1st 1194:- ja lite mer då :icon_oops: detta var på ett ställe där dom bara säljer järn som heter "herbert johanssons järn" i pukavik men jag snackade in mig hos "hjelmbergs" här hemma å sa vad jag skulle bygga så han gav mig en ruskig rabatt, när det gäller dom å då hamnade jag på ca 28:- metern på 25*25 rören, så nog går det att pruta på dom stora grabbarna oxå :whip: :thumbup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jörgen Posted November 5, 2004 Share Posted November 5, 2004 Det tillkommer lite till på matrialet som man kanske inte tänker på :( Mitt ram bygge har kostat mig 2349 :- och jag räknar med ca 200 :- till. Caper :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts