Jump to content

Noskon


Alverby

Recommended Posts

Första gången jag är inne och skriver något på detta forumet. Har läst en hel del och fått svar på många av mina frågor. Men jag hittar inget om Noskonen.

Skulle behöva en skiss eller ritning på en noskon. Skall bygga en plugg som jag skall bocka aluminium runt.

Jag jobbar som lärare på en gumnasieskola och har några elever som skall ge sig på att bygga en eller flera Seven kopior. Har lovat dom att hjälpa dom med karossen som kommer att bli i aluminium och då vill jag att även noskonen skall vara i aluminium.

Kanse man skulle bygga en själv också :wacko:

Link to comment
Share on other sites

Välkommen hit!

Fina projekt ni drar igång ... Man blir lite avundssjuk! :blink:

En annan fick bara göra en utegrill i plåt och svetsa den med pinne... :(

Ang noskon så vet jag att jag sett en ritning på en av de Engelska sidorna.... men vilken?

Hoppas att jag eller ngn, annan här kan hitta den åt er!

Link to comment
Share on other sites

Välkommen!

Första kommentar... oj oj oj knacka noskon i aluminium är lite överkurs men originalet har det så visst går det...

Det har cirkulerat ritningar på ett par noskoner men hittar dem inte just nu..

Link to comment
Share on other sites

Först en liten nyfiken fråga - vilken gymnasieskola är det? Jag känner en kille i Tranås som går fordonsprogrammet och de skall bygga en Locost som ett projektarbete. Kanske det är samma skola? ;)

Mitt råd är att skaffa en noskon i glasfiber och sedan kopiera den så gott det går. Jag gissar att ni planerar att tillverka den av mindre delar som sedan svetsas ihop. Då skulle man väl kunna såga upp en original noskon och sedan kopiera de olika delarna i aluminium innan de svetsas samman?

Link to comment
Share on other sites

Tack Acke för att du tog bort dom dubbla trådarna. Fick felmedelande att jag inte skickat något inlägg över huvud taget.