Jump to content

Bussningar


Baalzamon

Recommended Posts

Grejar med mina länkarmar bak på bilen. Funderar just nu på hur jag skall lösa det med bussningarna. Det jag först och främst lurar på är hur det bör se ut mot sidan på bussningen. Innerröret bör ju vara så långt att det kläms fast mellan de båda fästjärnen av bulten. Men skall det sitta något slags bricka utanför bussningen som hindrar länkarmen från att glida bak eller fram och gnaga emot? Kanske man skulle ha en kant på bussningen som går utanpå och emot fästjärnen?

Kontima har bussningar i lite olika material. Duger polyamid, eller skall man satsa på fiberglide? Eller finns det andra, bättre allternativ? Vad kan man räkna med för priser på de olika bussningarna hos kontima?

Link to comment
Share on other sites

Hej,bussningarna ser ut som hattar.

Om du ser på bilden jag skickar med ser du hur jag menar.Bussningarna skall mötas i mitten av hylsan på bärarmen."Brättena" på bussningarna skall ha den bredd som innermåttet på fästet/2.Nån som begrep?

De på bilden är gjorda i delrin(prototyper som jag använt vid byggnationen).

Styrhylsan i mitten har samma längd som bussningarna tillsammans.

Jag tror att jag själv begrep.

mvh pixbo

Link to comment
Share on other sites

Jag förstår, du vill alltså ha kanten på bussningen som gör att bärarmen inte kan glida mot fästena i ramen, och där ligga och skrapa emot. Bra, då har jag fått det klart för mig. Är det rätt det jag har fått för mig att bulten skall klämma ihop fästet som sitter i ramen, så att styrhylsan står still vid fjädringsrörelse, när länkarmarna gå upp och ner?

Link to comment
Share on other sites

Jag förstår, du vill alltså ha kanten på bussningen som gör att bärarmen inte kan glida mot fästena i ramen, och där ligga och skrapa emot. Bra, då har jag fått det klart för mig. Är det rätt det jag har fått för mig att bulten skall klämma ihop fästet som sitter i ramen, så att styrhylsan står still vid fjädringsrörelse, när länkarmarna gå upp och ner?

Ja.

Caper :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...