Per Stenman Posted July 25, 2020 Share Posted July 25, 2020 Hej Är ny i detta men har köpt en Super Seven och har en fundering på avluftningen från catchtanken som sitter mellan insuget och luftfiltret, jag tycker att den borde sitta mellan filtret och turbon. För att om det kommer olja så blir ju filtret fullt med olja. Vad anser ni mer erfarna om detta. Tacksam för tipps. Per Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morty Posted July 25, 2020 Share Posted July 25, 2020 Vevhusventilationen som jag tolkar din fråga ska ansluta på ett ställe med undertryck mellan luftfilter och insugsport. Beroende på typ av motor så kan det vara mellan luftfilter och turbo, luftfilter och spjällhus eller direkt i insuget efter spjällhuset. Om man ansluter efter turbon eller kompressor på en överladdad motor krävs två anslutningar för att ha en fungerande vevhusventilation, en innan turbo/kompressor och en efter med backventil för att inte trycksätta vevhuset vid överladdning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Stenman Posted July 25, 2020 Author Share Posted July 25, 2020 Tack för ditt svar , det är precis så jag menar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts