pelle17B Posted July 10, 2020 Share Posted July 10, 2020 Jag har precis varit hos Bromma stål. Jag behöver en bit fyrkantrör 80x80 ca 40cm långt med 5 till 6mm väggtjocklek sådär ungefär. 700 kr!!! Det måste vara någon form av rekord!! ... Så nu undrar jag om det är någon som vet var man kan köpa mindre stålbitar i stockholmstrakten där företaget inte bedriver ockerverksamhet mot privatpersoner? /Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeÅ Posted July 10, 2020 Share Posted July 10, 2020 (edited) Tjena går ju på vikten så de röret blir ju tungt, kolla med https://www.triometgruppen.se/ i Knivsta där kan man köpa de man behöver PeÅ Edited July 10, 2020 by PeÅ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frena Posted July 10, 2020 Share Posted July 10, 2020 2 timmar sedan, pelle17B sade: Jag har precis varit hos Bromma stål. Jag behöver en bit fyrkantrör 80x80 ca 40cm långt med 5 till 6mm väggtjocklek sådär ungefär. 700 kr!!! Det måste vara någon form av rekord!! ... Så nu undrar jag om det är någon som vet var man kan köpa mindre stålbitar i stockholmstrakten där företaget inte bedriver ockerverksamhet mot privatpersoner? /Peter Har ni Hornbach hos er? Där finns lite stål i korta längder. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelle17B Posted July 10, 2020 Author Share Posted July 10, 2020 47 minuter sedan, PeÅ sade: Tjena går ju på vikten så de röret blir ju tungt, kolla med https://www.triometgruppen.se/ i Knivsta där kan man köpa de man behöver PeÅ Hej, Tack PeÅ! Jag kollar med triometgruppen. Säljer de till privatpersoner? Ja förvisso blir röret tungt. Jag beställde nyligen material från www.montano.se. Frakten blir dyr på hela 6m längder, men då är kilopriset under 30 kr kilot. Jag har inget emot att betala mer för småbitar, men 125 kr/kg på Bromma stål är långt över gränsen där jag känner mig utnyttjad!!! /Peter 9 minuter sedan, Frena sade: Har ni Hornbach hos er? Där finns lite stål i korta längder. Ja Hornbach finns här. Problemet i det här fallet är att det är en kort men rätt krallig bit på 80x80mm med minst 5mm tjockt gods. Antagligen inte Hornbachs standardsortiment. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frena Posted July 10, 2020 Share Posted July 10, 2020 5 timmar sedan, pelle17B sade: Hej, Tack PeÅ! Jag kollar med triometgruppen. Säljer de till privatpersoner? Ja förvisso blir röret tungt. Jag beställde nyligen material från www.montano.se. Frakten blir dyr på hela 6m längder, men då är kilopriset under 30 kr kilot. Jag har inget emot att betala mer för småbitar, men 125 kr/kg på Bromma stål är långt över gränsen där jag känner mig utnyttjad!!! /Peter Ja Hornbach finns här. Problemet i det här fallet är att det är en kort men rätt krallig bit på 80x80mm med minst 5mm tjockt gods. Antagligen inte Hornbachs standardsortiment. Nä du skulle ha rätt tjock.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted July 13, 2020 Share Posted July 13, 2020 Uppsala handelsstål säljer till privatpersoner, kostar lite extra fär att få en bit kapad men jag upplever dem som relativt humana i sin prissättning. Sen kan du ju komma och fika hos mig som lök på laxen! 😀 /Vedde Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelle17B Posted July 22, 2020 Author Share Posted July 22, 2020 Då får jag kolla Uppsala handelsstål. Fika låter trevligt också!! 🙂 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts