Jump to content

Le Mans kaross


Hayabusa

Recommended Posts

Hej.

Är det någon som har förslag på var jag kan få tag i en kaross till ett locostbygge med mittmonterad mc motor typ Westfield XTR2.

Vill igentligen ha en XTR2, men starterkittet kostar 105000:-.

Det blir nog ganska svårt att få det igenom med "regeringen".

MVH

Fredrik

Link to comment
Share on other sites

hej Hayabusa!

Jag har för mig att MK Engineering i Uk har ett mittmotor Chassi, var och hälsade på en kollega som hade varit och tittat på en bil som de byggde på fordonsprogrammet i Huddinge. Mittmotor dock från Audi och med en kaross som påminner om Acid, xtr, Radical osv... kan vara något för rimliga pengar.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hej.

Jag har talat med Ulf om ACID:en, det visade sig att det var väldigt extrema grejor med väldigt självklart rejäla priser. (och jag som tyckte att XTR2:an var dyr) Men det kostar att ligga på topp.

Jag som hade tänkt att stanna i baslägret!

MK:Engineering har jag mailat 4 ggr och inte fått något svar!!!

( har sett på nätet att det är en del som inte har positiva erfarenheter av honom)

Finns det verkligen inte någon annan som ni kan tänka er?

Hoppas på ett svar.

MVH

Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Hej , måste det var en le-mans kopia ?

porsche 356 speedster plast karosser är väl ganska mycket billigare , speciellt om man lyckas hittat en som tröttnat.

650 kilo porsche med "riktig" motor och hjul upphäng tycker jag vore trevligt.

Att sedan jag tycker "tvål koppen " är bland de mest tidlöst snygga designerna kanske bara beror på att jag inte är helt :prop:

Link to comment
Share on other sites

Hej ,  måste det var en le-mans kopia ?

porsche 356 speedster plast karosser är väl ganska mycket billigare  , speciellt om man lyckas hittat en som tröttnat.

650 kilo porsche med "riktig" motor och hjul upphäng tycker jag vore trevligt.

Att sedan jag tycker "tvål koppen "  är bland de mest tidlöst snygga  designerna kanske bara beror på att jag inte är helt  :prop:

Hej .

Jag har också lurat lite på det.

Det kan bli hur fräckt som helst med en sådan om man använder nya lite rejsiga delar som blir en "kulturkrock" mot dom gammla karosslinjerna.Plus att motor varvet blir mer likt orginal racerna, ock inte ljudkaraktären.

Jag skulle behöva någon form av ritning eller bild från sidan för att kunna utreda om det är möjligt.

De karosser som jag har sett är för montering på en folka platta och där sitter ju motorn bakåt och inte framåt som på orginalet , så då är kanske karossen "tillfixad för att passa bättre.

Någon som vet något om detta?

MVH

Fredrik

Link to comment
Share on other sites

jo 356 har motorn bakåt men , jag mena i någon mening helt nytt chassi inspiretat av locost och en tvär stäld framhjuls driven bil motor bakom ryggen. borde få plats tycker jag .

Link to comment
Share on other sites

Roadline i göteborg säljer både en speedster replica och

en RSK-718 replica.

Även om bägge är gjorda för att monteras på VW platta så

är det ju inte omöjligt att bygga en egen ram för det.

Kan bli skitfräckt med rörram och mc motor i en 718.

Roadline i Göteborg

(som Lupus sa så har Porsche 356 svansmotor orginal medans 550 och 718 har mittmotor)

Hälsningar Daniel

Link to comment
Share on other sites

Som av en ren händelse så har jag ett kortat chassi just för roadlines 356 eller 550 rs kaross stående i garaget då jag påbörjade ett sådant bygge. Sedan komm Dala7 jocke och övertalade en till att bygga en 7 a istället, så man kanske skulle ta och slutföra sin 550 rs eller om någon är intresserad.

Det går att få bra knuff i gamla vw motorer.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...