Jump to content

Får väl också sätta igång nu då...


iceman

Recommended Posts

Efter Olla's inlägg så får man ta sig i kragen och sätta igång.

Motorn är inhandlad(se bild), imorgon(fredag) åker jag och hämtar växel-låda.

Nästa shoppingrunda sker på Lördag, då är det dags at åka och hämta en

donator (Sierra).

Har även beställ lite leder mm från GTS-Tuning

Tyvärr så ligger jag ju lite illa till eftersom jag måste bygga klart garaget innan jag kan

börja på chassit. Hoppas det blir klart till januari/februari iaf.

post-6-1096566805.jpg

Link to comment
Share on other sites

Tyvärr så ligger jag ju lite illa till eftersom jag måste bygga klart garaget innan jag kan

börja på chassit. Hoppas det blir klart till januari/februari iaf.

Det är billigare att skaffa en god vän med garage än att bygga själv :( . Jag bygger själv till mitt garage. F-n jag kunde ha köpt en kompl. kit för pengarna i stället :wub: Så Olla är inte så dum ;) Det är bara att ta efter :prop:

Eddy

Link to comment
Share on other sites

Jag huserar i min fars garage. Ibland saknar han nog platsen, men samtidigt är han rätt nyfiken på mitt bygge. När jag blir klar så kanske han gör en egen.

Men en sak är säker, när det är dags att flytta ur lägenheten och skaffa hus, då skall det också finnas verkstad. Stor verkstad.

Link to comment
Share on other sites

Kan nog vara sant att det är billigare at låna ett garage, men jag behöver ju nånstans att ha bilen när den är klar också. Inte så kul att behöva låna garge så länge man har kvar bilen.

Jag behöver ett garage, gillar inte att vara beroende av andra människor. Tänk om grannen/kompisen flyttar!!. Då står man där med en halv-färdig 7:a utan garage :(

Link to comment
Share on other sites

Håller med om att en egen mekplats är guld värd! Tror det är tillräckligt med stress över att bygget tar lång tid utan att ha någon annan som påpekar samma sak hela tiden :(

Själv har jag snart hyrt mitt garage i 10 år! :o Vill helst inte räkna ut hur mycket jag lagt på hyra men samtidigt har jag inget hus med tomt som också behöver uppmärksamhet ;)

Link to comment
Share on other sites

Håller med om att en egen mekplats är guld värd! Tror det är tillräckligt med stress över att bygget tar lång tid utan att ha någon annan som påpekar samma sak hela tiden :(

Själv har jag snart hyrt mitt garage i 10 år!  :o  Vill helst inte räkna ut hur mycket jag lagt på hyra men samtidigt har jag inget hus med tomt som också behöver uppmärksamhet ;)

Självklart är det att föredra att ha eget garage :thumbup: jag försökte bara vara lite lustig :icon_oops: Grabben, (Tommy) säger att ska han bygga villa nå´n gång så blir det garage med villa och inte tvärt om :prop:

Eddy

Link to comment
Share on other sites

Jag förslog till sambon att vi kunde bygga ett stort garage (100kvm) och sen har bostaden som en lägenhet ovanpå....det var väl sådär halvpopulärt kan jag meddela. Slutade med att vi köpte ett hus med dubbelgarage istället, inflyttning om en månad... :)

Link to comment
Share on other sites

Jag förslog till sambon att vi kunde bygga ett stort garage (100kvm) och sen har bostaden som en lägenhet ovanpå....det var väl sådär halvpopulärt kan jag meddela. Slutade med att vi köpte ett hus med dubbelgarage istället, inflyttning om en månad...  :)

Hoppas ni gjort en uppdelning av ansvar så hon sköter trädgården medan du sköter garaget! :prop: :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...