Anders Posted September 28, 2004 Share Posted September 28, 2004 Hej!!! Vad ska man ha för storlek på siffrorna och bokstäverna på ramnummret. tack på förhand Anders Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
conco Posted September 28, 2004 Share Posted September 28, 2004 Minst 8mm på primär och minst 6mm på sekundär.... Conco Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted September 28, 2004 Share Posted September 28, 2004 Minst 8mm på primär och minst 6mm på sekundär....Conco är man tvungen att ha två olika ställen med chassinummer i ramen eller är det bara i rent egenintresse man bör ha två olika? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
conco Posted September 29, 2004 Share Posted September 29, 2004 Kolla med SFRO-snubben. Min ville att jag skulle ha två. utdrag ur SFRO-boken: "Bil som har självbärande karosseri skall ha en primär och en sekundär identifieringsmärkning. Övriga endast primär." Vi borde klara oss, men det är väl olika tolkningar hos bessmännen, så hör efter. "håller bitarna sen du förstärkte bakaxeln?" Conco Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pixbo Posted October 5, 2004 Share Posted October 5, 2004 Hej,gjorde min 1:a bes för några veckor sedan.Jag skulle ha minst 7mm stora bokstäver.Mina var 6mm men de blev 7 när de var instansade i plåten.De blev godkända i alla fall.Den primära skulle vara instansad i ramen,den sekundära kunde vara en plåt som är svetsad/nitad i ramen. mvh pixbo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borken Posted October 5, 2004 Share Posted October 5, 2004 Måste det vara "instansat"? Kan man inte lika gärna gravera in siffrorna med en dremel, det går ju att skära ganska djupt om man bara vill? H Borken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted October 6, 2004 Share Posted October 6, 2004 Hej Det står faktiskt i VVFS att märkningen ska vara "stansad eller pressad", så man bör hålla sig till det. Det är ju inte säkert att det blir nedslag men onödigt att chansa kanske. /Gustaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borken Posted October 6, 2004 Share Posted October 6, 2004 Men om man graverar under stor press då :) Mitt chassinummer får nog bestå av runor som jag hugger in med mejsel, för det är väl inget teckensnittskrav? H Borken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted October 6, 2004 Share Posted October 6, 2004 Hej http://www.biltema.se/products/product.asp...p?iItemId=21689 löser ju saken rätt smidigt annars... /Gustaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted October 6, 2004 Share Posted October 6, 2004 Hejhttp://www.biltema.se/products/product.asp...p?iItemId=21689 löser ju saken rätt smidigt annars... /Gustaf Denna använde jag ! Billigt och bra blir det ! :thumbup: ( Tycker inte om Biltema, men ibland får man ge med sig... ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borken Posted October 6, 2004 Share Posted October 6, 2004 :icon_oops: Oj, hade dom fått in 8mm stansar nu. Glöm allt ovanstående :icon_oops: H Borken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts