postmanpat Posted June 27, 2019 Share Posted June 27, 2019 Jag har Acewell 7659 och får inte till varvräknaren. Tar signalen virad runt tändkabel, har prövat alla inställningar och olika varv runt tändkabeln men den bara fladdrar. Har även prövat med motstånd och mikrofonkabel där jag jordat kapslingstråden. Ni som har Acewell, hur har ni lyckats? Har en Zetec Blacktop. /bengt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats Karlsson Posted June 27, 2019 Share Posted June 27, 2019 Har du separata tändspolar? I så fall kan det funka bättre att ta signalen från + kabeln till spolen istället för själva tändkabeln..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
postmanpat Posted June 27, 2019 Author Share Posted June 27, 2019 (edited) Nä, inga separata tändspolar. Så här ser det ut: Jag får inte heller någon signal från styrboxen som är MS2 Extra, ändå finns port och tråd till detta. Är kass på bil-el, men kan skruva fast en skruv. /bengt Edited June 27, 2019 by postmanpat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
martin_ts Posted July 29, 2019 Share Posted July 29, 2019 Dom där tändkablarna som sitter på Edis var skärmade! Vanlig strobolampa funkar inte heller på dom. Du vet en sån där hederlig man nöp fast på kabeln för att kolla inställningen?:) prova att montera någon billig universal tändkabel och testa?! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts