Jump to content

Recommended Posts

Posted

Pro's/Con's?

Är inne på holleys in-tank lösning för båda tankarna till min GT40, men enda anledningen att jag ens funderar på om man skulle välja varianten med returledning är om det kanske blir problem med bensinånga och låsning vid motorn, (hög bränsletemperatur är ju såklart en viss risk)

Kanske kan avhjälpas med bränslekylare innan ledningen går till motorn såklart, men kommer ju aldrig kunna kyla ända framme vid motorn, då kommer den bara agera värmare istället...

Denna jag tänkte använda. Finns även i utförande med returledning.
https://www.holley.com/products/fuel_systems/fuel_pumps_regulators_and_filters/fuel_pumps/in-tank_retrofit_fuel_module/parts/19-360

 

Anledningen till att jag vill hålla det så fritt från sladd och slangar som möjligt är för att det ska bli en renare installation som mer kan påminna om dåtidens utförande på motorn.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...