swedishGT40 Posted June 20, 2019 Posted June 20, 2019 Pro's/Con's? Är inne på holleys in-tank lösning för båda tankarna till min GT40, men enda anledningen att jag ens funderar på om man skulle välja varianten med returledning är om det kanske blir problem med bensinånga och låsning vid motorn, (hög bränsletemperatur är ju såklart en viss risk) Kanske kan avhjälpas med bränslekylare innan ledningen går till motorn såklart, men kommer ju aldrig kunna kyla ända framme vid motorn, då kommer den bara agera värmare istället... Denna jag tänkte använda. Finns även i utförande med returledning. https://www.holley.com/products/fuel_systems/fuel_pumps_regulators_and_filters/fuel_pumps/in-tank_retrofit_fuel_module/parts/19-360 Anledningen till att jag vill hålla det så fritt från sladd och slangar som möjligt är för att det ska bli en renare installation som mer kan påminna om dåtidens utförande på motorn. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.