Mumiin Posted November 8, 2018 Share Posted November 8, 2018 Tjena. Vilken brotsch ska jag använda till transit led? Tacksam för svar tänkte beställa en sådan. Mvh Jari Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjelland28 Posted November 8, 2018 Share Posted November 8, 2018 Hej ! Jag kommer att gå samma väg som i tråden på länken nedan och behöver därför inte ändra på koniciteten i spindeln. en kontima P-ända ligger runt 600 kr /st i mitt fall så går jag på den som heter AH32-2 24x40-01 skickar med länken till kontima längst ner. slängde med en dump från CADen med på hur det ska se ut när det är klart, har stulit desgnen från Caterham ! 🙂 och sen lagt till ett justerbart övre A-arms fäste. / Kjell http://www.kontima.se/images/kat/grupp05/5pandar.pdf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mumiin Posted November 8, 2018 Author Share Posted November 8, 2018 10 timmar sedan, Kjelland28 sade: Hej ! Jag kommer att gå samma väg som i tråden på länken nedan och behöver därför inte ändra på koniciteten i spindeln. en kontima P-ända ligger runt 600 kr /st i mitt fall så går jag på den som heter AH32-2 24x40-01 skickar med länken till kontima längst ner. slängde med en dump från CADen med på hur det ska se ut när det är klart, har stulit desgnen från Caterham ! 🙂 och sen lagt till ett justerbart övre A-arms fäste. / Kjell http://www.kontima.se/images/kat/grupp05/5pandar.pdf Tackar för svar 😄 vilken spårvidd tänker du använda? Vet du längd på a-armar? 🙂 Mvh Jari Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjelland28 Posted November 8, 2018 Share Posted November 8, 2018 Tackar för svar vilken spårvidd tänker du använda? Vet du längd på a-armar? Mvh Jari Jag vill bibehålla samma skrubbradie som är på 140 bilarna. Den är inom godkänt intervall för SFRO. Då behöver jag ha ET 40-43 på fälgarna såna fälgar på en 740 bakaxel ger 1424-1430 i spårvidd. Längden på A-armarna beror ju på hur chassit är byggt och spårvidden. Själv har jag suttit med CASIM programmet och laborerat mycket med var mina fästpunkter borde sitta och då räknar programmet fram längden mellan ledpunkterna och sen får man designa armarna utifrån det.Skickat från min Moto G (5S) Plus via Tapatalk 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts