Jump to content

SÅLDA, Ford 351C 4V & Porsche 915


maghen_gt40

Recommended Posts

Ford 351C 4V Cobra Jet från -72. 4-bultat block! Komplett förutom förgasare och generator. Std. borrn. Blocket behöver honas ur eller borras. Isärtagen för inspektion.
Säljes med tillhörande Porsche 915 växellåda med vänt kronhjul för mittmotorbruk. (4 växlad)
Inkl. svänghjul med startkrans, startmotor, ny koppling och adapterplatta.
Kombinationen har suttit ihopskruvad, men är såvitt jag kan se inte ens provkörd i denna konfiguration.

skicka PM för mer info!

20000:- eller bud!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Motorn är såld!

Växellåda med adapter, svänghjul, startmotor, nytt stödlager, nytt urtrampningslager, ny tryckplatta och ny lamell säljes för 12000:-

Bör såvitt jag kan förstå förutom 351 Cleveland även passa ford windsor smallblocks (289, 302, "5,0" och 351W)
(rätta mig gärna om jag har fel)

Link to comment
Share on other sites

Det man måste ha koll på som GT40-byggare och använda Porschelåda är om Porschens startmotor får plats. För min egen del så funkade det inte att sätta startmotorn i Porschelådan då den kom i konflikt mee bakramen. Jag var tvungen att använda mig av Fords originalplacering. Detta kan dock variera mellan olika ramkonstruktioner men är viktigt att kolla upp.

Med vänlig hälsning,
Henrik

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...