Jump to content

maghen_gt40

Forumdeltagare
  • Posts

    25
  • Joined

  • Last visited

    Never

Reputation

0 Neutral

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Växellådan är såld, motorn finns kvar. Säljes för 2000:- ! /Magnus
  2. Audi AEC 4,2l V8 från en Audi S6 -96, (290 hk) med manuellt solitt svänghjul, grenrör, motorfästen m.m. Endast en tändfördelare. Ej startmotor eller generator. Sitter hopskruvad med 6-växlad 2wd växellåda 01E DQS från en Audi A6 2,5 TDI. Slavcylinder och delar av växellänkaget finns kvar. Ingen koppling. Kombinationen var tänkt för mittmotorbygge som inte blir av. Pris: 8700:-
  3. Jag har också noterat att det finns två olika ford sb-startkransar. I detta fall har det dock ingen betydelse eftersom startkransen är Porsches och sitter på tryckplattan.
  4. Jag är visserligen ingen Ford-expert, men all information jag har lyckats hitta säger att 351C har samma mönster som W (med undantag för 289 före -64) 351M har däremot samma som bigblock 335/385 (429, 460 m.fl.) http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Ford_bellhousing_patterns
  5. Motorn är såld! Växellåda med adapter, svänghjul, startmotor, nytt stödlager, nytt urtrampningslager, ny tryckplatta och ny lamell säljes för 12000:- Bör såvitt jag kan förstå förutom 351 Cleveland även passa ford windsor smallblocks (289, 302, "5,0" och 351W) (rätta mig gärna om jag har fel)
  6. Ford 351C 4V Cobra Jet från -72. 4-bultat block! Komplett förutom förgasare och generator. Std. borrn. Blocket behöver honas ur eller borras. Isärtagen för inspektion. Säljes med tillhörande Porsche 915 växellåda med vänt kronhjul för mittmotorbruk. (4 växlad) Inkl. svänghjul med startkrans, startmotor, ny koppling och adapterplatta. Kombinationen har suttit ihopskruvad, men är såvitt jag kan se inte ens provkörd i denna konfiguration. skicka PM för mer info! 20000:- eller bud!
×
×
  • Create New...