Hansol Posted July 4, 2015 Share Posted July 4, 2015 Är det någon som har mallar för övre luftintagen bakhuv MK1 ? Tänkte börja lite försiktigt i min förmodliga eländiga glasfiber resa // Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GT40 Posted July 5, 2015 Share Posted July 5, 2015 Är det luftkanalerna in till förgasarna du menar? I så fall har jag samma fråga. Christer var förbi i veckan på ett mycket trevligt besök, vi snackade om just detta och hur man gör dem smidigast. Han hade gjort en plugg av frigolit eller markisolering och sedan tejpat den utvändigt med brun packtejp (för att materialet smälter av polyester) Den varianten blir ju "engångs" men är nog ingen dum ide. Men som sagt finns det någon som har färdiga pluggar så Är det ju mycket bättre 🙂 /Markus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansol Posted July 5, 2015 Author Share Posted July 5, 2015 Hejsan Markus, I första hand tänkte jag på mall för upptagning av hålet insida ,eftersom Gox karosserna levereras helgjutna. När jag väl fått upp dessa tänkte jag tillverka en avgjutningsform för hela kanalen i aluminium. //Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GT40 Posted July 6, 2015 Share Posted July 6, 2015 Ok, jag kollade min kaross, där är det markerat hur hålen ska vara. Om du vill kan jag göra mallar på dem. Oops! Ena bilden upp å ner... /M Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansol Posted July 6, 2015 Author Share Posted July 6, 2015 Det får du absolut gärna göra , det skulle uppskattas . //Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GT40 Posted July 6, 2015 Share Posted July 6, 2015 Inga problem, Ska se om jag hinner i veckan, kanske jag kan låna pluggarna när du använt dem? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansol Posted July 6, 2015 Author Share Posted July 6, 2015 Absolut ska du det , inga problem . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GT40 Posted July 8, 2015 Share Posted July 8, 2015 Mallarna klara, skicka din mailadress på PM. /Markus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts