hoffman_gt40 Posted January 4, 2013 Share Posted January 4, 2013 Det va tokigt placerat,han som gjorde det chassiet är lite opålitlig,men inte lika opålitlig som han som gjorde mitt chassie 😃 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Örjan Brattberg Posted January 4, 2013 Share Posted January 4, 2013 Har för mig att tilluften till vindrutan kom in i fronten för att "klyvas" av den triangelformade upphöjningen. Verkar dock komplicerat att få till. mvh Örjan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted January 6, 2013 Author Share Posted January 6, 2013 Detta skall väl fixa vindbruset ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoffman_gt40 Posted January 6, 2013 Share Posted January 6, 2013 Det där va supersmart, så ska jag göra på min bil , det kommer att bli super tyst. 😃 Peter H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted January 6, 2013 Share Posted January 6, 2013 Är det sidokrock kudden som löst ut 😉 Snyggt jobbat Micke, du ligger verkligen i 🙂 MVH Christer.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grantinge_gt40 Posted January 7, 2013 Share Posted January 7, 2013 Alla sätt är bra utom de dåliga 😆 Mycket smart Micke, detta koncept kan man använda på många ställe. Med Gox så hade det nog varit snabbare och enklare om man köpt 40 flaskor fogskum och format karossen själv..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted January 8, 2013 Author Share Posted January 8, 2013 Övergång innerskärm/kylareutrymmet tätat. Lite plast å spackel så .... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted January 15, 2013 Author Share Posted January 15, 2013 Formen närmar sig. Slipning å lite spackel bör göra susen. Rör för kabel mellan baklampor inplastad. "Innerskärm" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted January 24, 2013 Author Share Posted January 24, 2013 Nu åker front och rear clip till boxen 😃 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoffman_gt40 Posted January 24, 2013 Share Posted January 24, 2013 Bra jobbat Micke ,det blir en fin belöning att få på lite färg! Mvh Peter H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted January 27, 2013 Author Share Posted January 27, 2013 Äntligen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted January 27, 2013 Share Posted January 27, 2013 Grattis - en riktig milestone! /Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted January 27, 2013 Share Posted January 27, 2013 Snyggt jobbat Micke 😉 En milstolpe man själv bara drömmer om ännu 🙄 Kör hårt! MVH Christer.s Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansol Posted January 27, 2013 Share Posted January 27, 2013 Härligt Micke och grattis till ett som vanligt snyggt jobb ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoffman_gt40 Posted January 27, 2013 Share Posted January 27, 2013 Härligt! Ångesten är borta när man ser dessa gobitar med slipgrund på,skitkul,grattis Micke! Mvh Peter H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dan Andersson Posted January 28, 2013 Share Posted January 28, 2013 Som nytt. Kommer ner med min plast som mognat efter 25 år 😉 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Örjan Brattberg Posted January 28, 2013 Share Posted January 28, 2013 Etappseger Grattis mvh Örjan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted January 30, 2013 Author Share Posted January 30, 2013 Hittade mer att spackla ..... 😆 😆 😆 😆 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted January 31, 2013 Author Share Posted January 31, 2013 Å slipar .... Slabbade på lite färg för att få en uppfattning... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Örjan Brattberg Posted January 31, 2013 Share Posted January 31, 2013 Svart är alltid snyggt. Underlättar alltid slipjobbet och hjälper till att avslöja behov att ytterligare spackel. mvh Örjan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted February 1, 2013 Share Posted February 1, 2013 gt40 wrote: Å slipar .... Slabbade på lite färg för att få en uppfattning... Ja - det där brukar ju alltid vara läskigt avslöjande. Mer spackel, mera slipa antar jag.... Mvh Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted February 1, 2013 Author Share Posted February 1, 2013 Jo lite mer blir det men båda jag och han som höll i sprutan var förvånade att det inte var mer ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted February 2, 2013 Author Share Posted February 2, 2013 Snart dax för mer att slipgrunda ...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted February 7, 2013 Author Share Posted February 7, 2013 Kermit ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grantinge_gt40 Posted February 7, 2013 Share Posted February 7, 2013 Ja Micke du lär ju synas!! Och höras för den delen...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted February 8, 2013 Author Share Posted February 8, 2013 Passar fortfarande 🙂 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted February 10, 2013 Author Share Posted February 10, 2013 Finjusteringar på rear clip. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted February 10, 2013 Share Posted February 10, 2013 Snyggt jobbat Micke. Vilken färg blir det ??? MVH Christer.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted February 10, 2013 Author Share Posted February 10, 2013 Då jag inte fick igenom Gulf färgerna i högsta instans så blir det Viper Green (pearl) Diskret färg på en diskret bil 😃 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted February 10, 2013 Share Posted February 10, 2013 Blir fräckt med den färgen 😉 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted February 16, 2013 Author Share Posted February 16, 2013 Slipa å spackla ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted March 19, 2013 Author Share Posted March 19, 2013 Instrumentbrädan börjar att få rätt form Fixtur för att hantera mittsektion vid första lackomgång Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted April 7, 2013 Author Share Posted April 7, 2013 Tiga är roligare än spackla Var tvungen att modda fästet till styrväxel för att bromscylindrar skulle få plats Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted April 7, 2013 Author Share Posted April 7, 2013 Hoppas chassit är byggd enligt ritning så plåtar passar 😆 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted April 7, 2013 Author Share Posted April 7, 2013 Såja, fröken Poly Ester kom på besök idag igen..... Sillisarna var ca 12-20 mm för korta i framkant/nederkant Det är roligare med plåtbitar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GT40 Posted April 7, 2013 Share Posted April 7, 2013 Bra jobbat Micke! Inte otroligt att våra karosser kommer från samma form, jag har exakt samma problems med mina sillisar. Men nu vet jag ju hur jag ska tackla problemet 🙂 Luftig kupé på ena bilden 😃 Och att plåtarna passar behöver du nog inte oroa dej över... har du misslyckats med något tidigare? 😃 😉 /Markus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted May 9, 2013 Author Share Posted May 9, 2013 Härlig dag i verkstan. Boostad efter Bruce förra fredagen och Hoffmans fantastiskt fina GT40 på lördagen så har man pulat på. Lite småspackling och färdigsvetsning av flänsar på headers. Dessa skall sedan efter blästring coatas. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted May 11, 2013 Share Posted May 11, 2013 Coatar du själv - hur gör man? Med vänlig hälsning, Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted May 11, 2013 Author Share Posted May 11, 2013 http://m.youtube.com/#/watch?v=UamrlZXH69E&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DUamrlZXH69E http://www.exhaust-coating.de/de/products Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted May 12, 2013 Share Posted May 12, 2013 Toppen - tack!!! Med vänlig hälsning, Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted July 22, 2013 Author Share Posted July 22, 2013 En åttiotalsklassiker ! Wrinkle finish. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted August 4, 2013 Author Share Posted August 4, 2013 Efter att idag har skruvat en stund på lilla hönans bil så tyckte jag att jag var värd lite roligt skruvande. Börjat rita elsystem samt montera instrument. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansol Posted August 4, 2013 Share Posted August 4, 2013 Så snyggt hela vägen Micke ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GT40 Posted August 4, 2013 Share Posted August 4, 2013 Skitsnyggt Micke! 80 talet... då var jag mer inne på trampcyklar. Blev en fin yta, är det en speciell färg eller hur gör man? /M Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted August 5, 2013 Author Share Posted August 5, 2013 Hansen Racing och dess återförsäljare har. 2 burkar räcker men jag klantade mig så det blev fyra Värme är bra. Jag dunkade på 3 lager med ca 5 minuters mellanrum, det 2 sista fylligt. Sedan for jag runt med värmepistol för att säkerställa skrynklingen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted August 6, 2013 Share Posted August 6, 2013 Snyggt! 🙂 Ett annat trick är att blanda billack och body 50/50 och spruta på dryg halvmeters avstånd med grovt munstycket - typ 1,7mm. Det funkade bra för mig men är kanske lite krångligare. Mvh Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted August 12, 2013 Author Share Posted August 12, 2013 Såja fortsätter med spackling. Är himla nöjd med infästningar för dörrlås/backspeglar/handtag. Plockades lätt ner på 3 minuter! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted August 21, 2013 Share Posted August 21, 2013 Nice - mmmm det där vill jag gärna planka för min andra uppsättning dörrar när jag kommer så långt! Mvh Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted August 29, 2013 Author Share Posted August 29, 2013 Spackling på sista biten inledd ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted August 30, 2013 Author Share Posted August 30, 2013 Sådärja ! GT40:n har fått lite konkurrens om tiden man inte är på jobbet ..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts