Örjan Brattberg Posted September 26, 2012 Share Posted September 26, 2012 Det är ungefär så det måste bli med pumpen. Har tanken att flytta pumpen en bit bakåt för att avlasta stosen på kylaren och få mer plats för nostrillen. mvh Örjan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted September 26, 2012 Author Share Posted September 26, 2012 Jag tror att det blir ett stag till pumpen också. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted October 1, 2012 Author Share Posted October 1, 2012 Blev inget tid i garaget i helgen ! Skulle hjälpa en kollega att bärga en sjunken båt men under riggningen fick jag en träbalk (2"x8"+2"x4") över foten så nu är det kryckor som gäller ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted October 1, 2012 Share Posted October 1, 2012 Jävlar rent ut sagt! Krya på dig Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansol Posted October 1, 2012 Share Posted October 1, 2012 Det där så allt annat än trevligt ut . Krya på dig. mvh Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Örjan Brattberg Posted October 1, 2012 Share Posted October 1, 2012 Hoppas inget är trasigt därinne mvh Örjan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grantinge_gt40 Posted October 1, 2012 Share Posted October 1, 2012 Se det positivt Micke, det kunde ha varit huvet 😆 Krya på dig!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted October 1, 2012 Share Posted October 1, 2012 Ajjj Tur att det inte var en hand! Det hade vart svårt att "Muttra" som lillpojken min säger 😉 Efter första sommaren med GTn kommer gasfoten att se ut sådär 😉 Krya på dig. Christer.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted October 7, 2012 Author Share Posted October 7, 2012 Paus i garaget denna helgen med Tur att Hot Rod -En amerikansk icon, gick i repris med många avsnitt. Mer än en hotrodder var ju inblandad i GT40 som också dök upp 😆 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted October 11, 2012 Author Share Posted October 11, 2012 Linkade in i garaget, äntligen, det blev lite plastning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted October 11, 2012 Share Posted October 11, 2012 Nu plastas det friskt i garagen 😉 Ser riktigt bra ut Micke 🙂 Kul att du är igång igen. MVH Christer.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted October 17, 2012 Author Share Posted October 17, 2012 Plastade igår kväll igen (det var ju ändå inget på TV:n ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Örjan Brattberg Posted October 24, 2012 Share Posted October 24, 2012 gt40 wrote: Önskar lite synpunkter, vattenpumpen sätter jag fram vid kylaren. Trycker vattnet bak till motorn där det går in via 2 pipor. Går sedan ut vi övre rör och nedåt sedan i tunnel fram till kylaren. Vad skall jag gå med med anslutning ifrån expansionskärl ? Nere vid rör som går fram till kylaren eller in vattnet går in motorn ?? Hej Micke På denna förträffliga bild, under det fina rörmockeriet, ser man en liten och behändig remskiva med ett ? spår. Är det en köpes eller har du tillverkat den? Undrar också om du har någon bild på fäste för generatorn? mvh Örjan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted October 24, 2012 Author Share Posted October 24, 2012 Hej Örjan. Remskivan är custom made by Andreas som byggt motorn. Jag skall försöka ta en bild på generatorfästet senare i veckan. Kommer precis från garaget som i kväll gick i glasfiberspacklets tecken .... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted October 24, 2012 Author Share Posted October 24, 2012 Jag undrar lite angående b-stolpar / sillisar. Hur har ni andra gjort, står b-stolpen på sillisen eller är sillisen jackad så att det blir lättare att ta bort sillisen om man behöver (utan att lossa b-stolpe) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted October 25, 2012 Author Share Posted October 25, 2012 Fortsätter ..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted October 25, 2012 Share Posted October 25, 2012 Hej Micke. Jadu - mycket glasfiberspackel blir det..... Ang b-stolpe och tröskel har jag sett alla varianter. På min egen så måste jag lossa b-stolpen för att få loss tröskeln. Jag skulle nog inte göra så igen utan mer satsa på att slitsa tröskeln. Man för dock inte glömma att det skall finnas en spalt som korresponderar med undre dörrspalt. Har sett några GT där det inte gjort det och det ser inte bra ut. BTW så var det nog sista turen igår på ett tag tror jag. Nästan så man körde hem från jobbet i snöslask. Det gäller att maxa säsongen! Keep up the good job! Mvh Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted November 1, 2012 Author Share Posted November 1, 2012 Verkar inte vara årstid för å slipa/spackla ute så det får bli så här: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoffman_gt40 Posted November 1, 2012 Share Posted November 1, 2012 Jag får inte rysningar längre,min hjärna har förträngt detta skitjobb som man har plågats av under så lång tid. Hur gick det med brädan ,kom du till någon lösning? Mvh Peter H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted November 1, 2012 Author Share Posted November 1, 2012 Jag bygger nog på brädan. Tänkte bygga på och forma med fogskum men vad krävs innan man kan lägga på polyester ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted November 3, 2012 Author Share Posted November 3, 2012 Det är trevligare om skärmkanten följer hjulet .... Tänk vad man kan göra med en iPhone ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted November 4, 2012 Author Share Posted November 4, 2012 Dessa två vänner gillar jag verkligen. Guld värda när man jobbar med plasten! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Örjan Brattberg Posted November 6, 2012 Share Posted November 6, 2012 gt40 wrote: Det är trevligare om skärmkanten följer hjulet .... Tänk vad man kan göra med en iPhone ! Trots att det är ett skitgöra så är det facinerande vad man kan åstadkomma ganske enkelt med plast (inte bara med iPhone). Samma jobb i plåt hade ju varit betydligt svårare och tagit många ggr längre tid mvh Örjan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted November 6, 2012 Author Share Posted November 6, 2012 Så sant! Jag tycker det gått ganska bra att få till spalter med glasfiberspackel. Långledigheten kring jul hoppas jag till viss del kan avnjutas i lackboxen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted November 8, 2012 Author Share Posted November 8, 2012 Mailade Joe Gibbs Racing oil idag. Fick svar från en som heter Lake Speed Jr, otroligt coolt namn. Visade sig också att hans far Lake Speed kört NASCAR i 20 år .... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted November 11, 2012 Author Share Posted November 11, 2012 Äntligen ett par timmar i garaget, varit dåligt med det denna veckan. B-stolparna börjar bli ok. Lite justeringar på dörrar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted November 21, 2012 Author Share Posted November 21, 2012 Spalter vid dörrar och motorlucka börjar bli bra. Gjorde hål för Aerocatch. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted November 24, 2012 Author Share Posted November 24, 2012 Plasten kring moroten var lite yxigt kapad. Gjorde form av 2 mm alu så det blir en 45 graders kant istället (tror jag) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted November 25, 2012 Author Share Posted November 25, 2012 Lite spackel å slipning så .... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Örjan Brattberg Posted November 26, 2012 Share Posted November 26, 2012 Ser fint ut Micke. Spalterna kan nog inte bli bättre. De 3 blåa fyrkantiga bitarna, i bilden inifrån bakhuven, är förstyvningar? mvh Örjan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted November 26, 2012 Author Share Posted November 26, 2012 Så är det Örjan. Jag tänker dock ta bort de två som är längsgående. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted November 27, 2012 Author Share Posted November 27, 2012 Frågan är, takventilation eller inte ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansol Posted November 27, 2012 Share Posted November 27, 2012 Klart du ska gå på det...Riktig cool faktor ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoffman_gt40 Posted November 27, 2012 Share Posted November 27, 2012 För och nackdelar! Fördel- cool och inte många som kör med det. Nackdel-måste fixas vatten dränering för vattnet. Men fränt är det. Jobbar på packningmateriale till hedderserna förester,ska träffa en kille på aeseal på tors-fred. Jag återkommer om det. Mvh Peter H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted November 28, 2012 Author Share Posted November 28, 2012 Lite glasfiberspackel .... Här blir det ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted December 1, 2012 Author Share Posted December 1, 2012 Plasten framför framrutan/huven var inte riktigt kompisar. Hade tänkt att jobba ner huven men efter att provmonterat framrutan så blev det bättre att göra så här istället. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted December 4, 2012 Author Share Posted December 4, 2012 Busväder att åke till verkstaden i så det blev till att jobba digitalt. Blir till att försöka fylla aluplåten när det skall skäras ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted December 5, 2012 Author Share Posted December 5, 2012 Höjd rätt, nu justering av spalt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Örjan Brattberg Posted December 5, 2012 Share Posted December 5, 2012 Det bara att nöta på Micke. Med din inställning och nogrannhet tror jag det blir kanonfint till slut. mvh Örjan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted December 26, 2012 Author Share Posted December 26, 2012 Annandag i garaget. Har ett tag stört mig på "glasfiberhyllan" så nu åkte den bort! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Örjan Brattberg Posted December 27, 2012 Share Posted December 27, 2012 Hej Micke Plasthyllan gör nog varken till eller från när det gäller att ta hand om nederbörd eller nåt annat. Man måste ändå ta hand om detta på ena eller andra sättet. Har själv funderat på att göra ett "dike" framför rutkanten så att vatten kan rinna ut i ytterkanterna. Hur har du tänk när det gäller vatten? Man kanske också kan fundera om det finns någon eller några säkerhetsfrågor ikring om man spiller när man tankar. mvh Örjan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted December 27, 2012 Author Share Posted December 27, 2012 KVA har löst det med ett dike. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted December 30, 2012 Author Share Posted December 30, 2012 Nästa vecka blr det slipgrund ! Gott Nytt Byggår på Er alla! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted January 1, 2013 Author Share Posted January 1, 2013 Årets första dag, promenad med hundarna på 9 km sedan garaget. Det vill till att hålla tempot uppe. Plastat in rör för sidoblinkers bl.a. Har någon tips för håltagning till defrosteruttagen ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoffman_gt40 Posted January 1, 2013 Share Posted January 1, 2013 Tjena! Jag körde två 3" innlopp i botten där det är som djupast med ett zhepyr galler så sprids luften fint över hela rutan,sökte bild men hittade ingen bra. Bra kämpat i plast träsket,med lite slipgrund på får man belöningen för hårt slit. Själv drar jag igång i morgon igen efter lite andhämtning. Mvh Peter H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted January 1, 2013 Author Share Posted January 1, 2013 Tackar för infon Peter ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoffman_gt40 Posted January 1, 2013 Share Posted January 1, 2013 Ny ljög jag för dig va ute och kolla nyss,och utblåsen under gallret sitter ganska brett. Lägger man på gallret sitter utblåsen rakt under de vinklade gallerna,i mitten sitter nått som ser ut som högtalar galler där ska man inte sätta utblåsen. Så glöm det första tippset. Mvh PeterH Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted January 1, 2013 Author Share Posted January 1, 2013 Jag tar en titt på mitt galler innan jag startar hålsågen. Tackar ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoffman_gt40 Posted January 3, 2013 Share Posted January 3, 2013 Fick till ett foto så du kan se hur jag gjort! Mvh Peter H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted January 4, 2013 Author Share Posted January 4, 2013 Tackar Peter !! Jag gjorde likadant 310 mm c/c var idealmått men på mitt chassi har någon "stolle" satt konsolen till styrservo precis där så jag ficka ändra placering av ena utblåset. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.