Hansol Posted May 26, 2015 Share Posted May 26, 2015 Du levererar snyggt och prydligt som vanligt Micke !! //Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted May 27, 2015 Share Posted May 27, 2015 Snyggt jobbat Micke Blir ruggit läckert 😃 Christer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted May 31, 2015 Author Share Posted May 31, 2015 Vilket är rätt ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grantinge_gt40 Posted May 31, 2015 Share Posted May 31, 2015 Hej Micke, jag har själv valt den övre med förfilter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted June 4, 2015 Author Share Posted June 4, 2015 Pulat med den elektriska p-bromsen Vajer fick kortas och jag lyckades att klämma på en ny märla med "lilla" kabeltången. Satte ihop ett 6x1 rör med 8x1 rör för att få rätt mått utvändigt och invändigt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted September 30, 2015 Author Share Posted September 30, 2015 Höstsäsongen och slutspurten ?? har börjat. I afton hängde jag upp dörrarna. Det var inte läge för detta men jag vågade inte ha dem liggandes på golvet bland cyklar mm så nu åkte dem dit. Undrar förresten om det finns någon statistik för hur många gånger en GT40 byggare i genomsnitt drar pannan i takdelen av dörrarna ...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted October 11, 2015 Author Share Posted October 11, 2015 Lyckades att koppla in torkarmotorn (Lucas 16w) med 2 hastigheter och återgång till parkeringsläge ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted October 12, 2015 Share Posted October 12, 2015 Inget mörker alltså😆 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grantinge_gt40 Posted October 12, 2015 Share Posted October 12, 2015 Micke, du får gärna skicka inkopplingsschemat! Jag höll på någon timme sedan gav jag upp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted October 12, 2015 Author Share Posted October 12, 2015 Så här Peter ! Strömbrytaren är Lucas 35927 Då mina dock är kopior så kommer jag att använda relän. Glöm inte att torkarmotorns hus måste vara jordat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted October 18, 2015 Author Share Posted October 18, 2015 Arbete framför skärmen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansol Posted October 18, 2015 Share Posted October 18, 2015 Har du börjat virka , snyggt mönster 🙂 Blir bra det där , du har många strängar på din lyra !! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cassius_gt40 Posted October 19, 2015 Share Posted October 19, 2015 Ser ju riktigt proffsigt ut med CAD ritat elsystem 😉Jag ritade ett principschema för hand på ett A3 en kväll här på bygget då jag hade lite å göra istället 😉 Konstigt nog har vi inte mer än CAD-viewers på våra arbetsdatorer :S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted November 19, 2015 Author Share Posted November 19, 2015 Fortsätter med eleriet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted November 19, 2015 Author Share Posted November 19, 2015 Elen i instrumentbrädan klar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted December 30, 2015 Share Posted December 30, 2015 Snyggt jobbat Micke (Y) God jul och gott nytt GT40 år 2016 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted January 2, 2016 Author Share Posted January 2, 2016 Nu är snart hela elsystemet på plats. Sammankoppling i elcentral kvarstår Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansol Posted January 2, 2016 Share Posted January 2, 2016 Snyggt jobbat Micke , och bra blir det ! //Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dan Andersson Posted January 17, 2016 Share Posted January 17, 2016 Detta blir riktigt bra du 🙂.. Snart är det vår i luften , Hälsn dan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted January 18, 2016 Share Posted January 18, 2016 Friskt kopplat hälften brunnet:-D Lycka till - snar vill vi sen en video på en uppstart!! Mvh Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted January 26, 2016 Author Share Posted January 26, 2016 Då jag inte lyckades hitta en bra placering av min elektriska p-broms så blir det vanligt spak istället. Golf hade en smutt sådan Vajrarna var för korta men det gick bra att förlänga om man använde två omgångar. Skarven är Ø14x2 hydraulrör som jag pressat ihop med kabelskotång modell STÖRRE (den modell som man lätt kunde omvända Åsa Romson till petrolhead med 🙂 ) Dysor på plats till Fogmakern. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted January 27, 2016 Author Share Posted January 27, 2016 Fästen till handbromsvajrar. Tack för plåten Hansol ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansol Posted January 27, 2016 Share Posted January 27, 2016 Snyggt som alltid med dina bitar - Men hur kom jag med i detta ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted January 27, 2016 Author Share Posted January 27, 2016 Jag hade en spillbit från dig ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted February 5, 2016 Author Share Posted February 5, 2016 Mer bitar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoffman_gt40 Posted February 5, 2016 Share Posted February 5, 2016 Var ska dessa skönheter sitta? Med vänlig hälsning peter H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted February 5, 2016 Author Share Posted February 5, 2016 Vid förknasaren, dock bara en. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted February 28, 2016 Author Share Posted February 28, 2016 Såja ! Nere på hjul. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted March 3, 2016 Author Share Posted March 3, 2016 Audiknuten krävde mycket kraft innan den satt på drivaxeln. En halv förpackningen med fett krävde den också .... Fordknuten landade betydligt enklare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grantinge_gt40 Posted March 3, 2016 Share Posted March 3, 2016 Men bra blev det Micke!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted March 4, 2016 Share Posted March 4, 2016 Fett 😃 /Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted April 9, 2016 Author Share Posted April 9, 2016 Det blev inte många droppar över Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Örjan Brattberg Posted April 10, 2016 Share Posted April 10, 2016 Snyggt Finns uppenbarligen fler än en headerslösning. Gräset är grönare hos dig än här i Hälsinglands kustland. Mvh Örjan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted April 20, 2016 Author Share Posted April 20, 2016 Smutt kontakt för alla kablar till givare Snart dags sätta ihop ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansol Posted April 20, 2016 Share Posted April 20, 2016 Snyggt !! Blir bra det där . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grantinge_gt40 Posted April 20, 2016 Share Posted April 20, 2016 Kan bara hålla med förgående talare! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted April 20, 2016 Share Posted April 20, 2016 Snyggt låter härligt att ligga i montage stadiet 😉ser bara så nice ut bra jobbat Micke 😃 😃 /Christer.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted April 24, 2016 Author Share Posted April 24, 2016 Dagens offer ! Dessa borrmaskiner 350 resp 500 watt och minst 20 välanvända år på nacken orkade inte med att prima pumpen fullt ut ...... Blir att investera imorgon 👿👿👿 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted April 26, 2016 Author Share Posted April 26, 2016 Nu gick det bättre ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grantinge_gt40 Posted April 26, 2016 Share Posted April 26, 2016 Jaha Micke, det börjar närma sig motor start!! Gratulerar!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted April 26, 2016 Share Posted April 26, 2016 Snart!!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted May 18, 2016 Author Share Posted May 18, 2016 Upptäckte att headers ej gick att montera med motorn på plats. Ut och in igen ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted May 19, 2016 Share Posted May 19, 2016 Riktigt snyggt - när startar du upp? Mvh Henik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted May 19, 2016 Author Share Posted May 19, 2016 Förhoppningsvis nästa helg 😃 😃 😃 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansol Posted May 20, 2016 Share Posted May 20, 2016 Alla tummar upp , så vackert !! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted June 10, 2016 Author Share Posted June 10, 2016 Sådärja ! Dags för ett bakslag. Skulle fylla upp kylsystemet. Läckte i flera av slangklämmorna, denna modell funkar uppenbarligen ej med silikonslang. Blir nog dubbelklammor istället. Plattan som ersätter originalpump tillverkad i rsf plåt blev trots ihärdigt riktande ej tät. Tyvärr har jag transmissionskåpa med reverserad rotationsriktning och saknar därmed 2 st extra skruvar . Tyvärr passar nu inte den adapter (8640) som Davies Craig tagit fram. Skar fram en ny fläns i 20 mm:s superduperaluminium och där tänker jag skruva in nipplar istället. Tyvärr ingen uppstart denna helg heller .... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Örjan Brattberg Posted June 12, 2016 Share Posted June 12, 2016 Köpt slang och klämmor hos do88. Min erfarenhet är att jag inledningsvis drar för lite. Om man drar igen på de ställen det läker och torkar, väntar och kör repris så brukar det bli tätt efter en 3 till 4 ggr Mvh Örjan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted June 19, 2016 Author Share Posted June 19, 2016 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted June 25, 2016 Share Posted June 25, 2016 Det där ser väldigt varmt ut för kablarna. Bättre att hänga dem undertill tycker jag. Dock är det svårt att hitta tillräckligt långa så man får tillverka själv. Mvh Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted June 26, 2016 Author Share Posted June 26, 2016 Karnag har bra skydd (tror jag ... ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts