GT40 Posted February 8, 2015 Share Posted February 8, 2015 Snyggt färgval på väggen 😃 /Markus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted February 9, 2015 Share Posted February 9, 2015 Skönt att du är på G igen 🙂 SFRO2 2016!!! mvh Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted February 12, 2015 Author Share Posted February 12, 2015 Jag är till och med lite mer optimistisk Henrik ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted February 18, 2015 Author Share Posted February 18, 2015 Vissa plåtar var bökiga att rita i 3D modellen så det är papper som gäller Glecos är smidiga ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansol Posted February 19, 2015 Share Posted February 19, 2015 Snyggt blir riktigt fint det där !! //Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted February 24, 2015 Author Share Posted February 24, 2015 Vattenpumpen kräver plats och extra arbete Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grantinge_gt40 Posted February 25, 2015 Share Posted February 25, 2015 Ser riktigt snyggt ut Micke!! Med det tempot så tror jag mer på SFRO 2015 😆 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted February 25, 2015 Share Posted February 25, 2015 Det är många delar på ett spett..... Med vänlig hälsning, Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted March 2, 2015 Author Share Posted March 2, 2015 De flesta plåtarna på plats, dags för att täta till skarvarna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansol Posted March 3, 2015 Share Posted March 3, 2015 Se där ja , blir ju hur snyggt som helst !! //Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Örjan Brattberg Posted March 3, 2015 Share Posted March 3, 2015 Ojoj va snyggt. Popnit är ganska definitivt. Själv skruvar jag paneler då jag inte är säker på när det är färdigt.😲 mvh Örjan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted March 3, 2015 Author Share Posted March 3, 2015 Både popnit OCH lim ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grantinge_gt40 Posted March 4, 2015 Share Posted March 4, 2015 Ja Micke man blir smått tårögd av att se detta fina plåt arbete!! Kommer du att ytbehandla plåtarna någonting eller behålla denna råa stil? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted March 4, 2015 Author Share Posted March 4, 2015 De får nog bli råa eller vad finnes det annars för några förslag. Blackfast 181 är väl inte möjligt annars hade det varit snyggt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted March 5, 2015 Author Share Posted March 5, 2015 Plåtar på. Var tvungen att prova sillisen på plats Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted March 5, 2015 Share Posted March 5, 2015 nu har su fått upp farten igen Micke - härligt!!! Le Mans 2016!!! Med vänlig hälsning, Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted March 6, 2015 Author Share Posted March 6, 2015 Jag funderar på placering av Fogmakern. Bak i vänster sillis, vad tror ni andra? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grantinge_gt40 Posted March 7, 2015 Share Posted March 7, 2015 Där finns kanske plats bakom stolarna? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted March 13, 2015 Author Share Posted March 13, 2015 Hoppas detta skall se till att tempen inte blir alltför hög i kupén. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted March 14, 2015 Author Share Posted March 14, 2015 Fler bitar kommer på plats Isoleringen till kylarrören var i längder om 1420 mm. Passade perfekt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansol Posted March 15, 2015 Share Posted March 15, 2015 Imponerande snyggt Micke ,hatten av !!! //Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted March 15, 2015 Author Share Posted March 15, 2015 Idag lite lackering. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grantinge_gt40 Posted March 16, 2015 Share Posted March 16, 2015 Snyggt Micke!! Var kan man köpa isoleringen till kylrören? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted March 16, 2015 Author Share Posted March 16, 2015 http://www.karnag.se har alla möjliga sorter Peter. Lite provmontering för att kunna måtta till plåtar till motorrumsväggen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted March 17, 2015 Author Share Posted March 17, 2015 Lite grundat .... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted March 17, 2015 Share Posted March 17, 2015 Vad kul att du fått upp ångan igen - ser bra ut. Vilken vit kulör lägger du? Med vänlig hälsning, Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted March 17, 2015 Author Share Posted March 17, 2015 Finns bara en vit kulör eller ? Wimbledon White. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Örjan Brattberg Posted March 18, 2015 Share Posted March 18, 2015 Ser mycket bra ut Funderade först på vad du menade med "grundat" eftersom det var så blankt men tror nu att du menade att du ska lägga på svarta fält mm mvh Örjan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted March 18, 2015 Share Posted March 18, 2015 Bra val:-)👍 Med vänlig hälsning, Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted March 21, 2015 Author Share Posted March 21, 2015 En härlig dag i garaget ! Goodwood 73MM livestream på ipaden med ljudet i stereon. Härligt med goa Cobror, Daytona Coupé, Sauber C9, gamla McLarens och ett helt gäng med 70-tals F1:or. Lotus 72 å 76 samt Magnus från Rydaholm med Ronnie P:s March !!!!!!!! Börjar få plåtar till motorrumsvägg på plats. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted March 23, 2015 Author Share Posted March 23, 2015 http://pages.ebay.com/link/?nav=item.view&alt=web&id=171728067640 Denna var himla smutt. Tänkte sätta sådana innan mitt kolkanister. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted March 27, 2015 Author Share Posted March 27, 2015 Jetblack ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted March 29, 2015 Author Share Posted March 29, 2015 Färdigsprutat ! Himla gott att man har duktiga kollegor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansol Posted March 29, 2015 Share Posted March 29, 2015 Ser kanon ut, ska bli spännande att se slutresultatet . //Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted March 30, 2015 Share Posted March 30, 2015 Grattis Micke - en episk färgsättning och kul med en MkII som kommer att sticka ut. Kommer att blir riktigt snygg. Har du fått tag på rätt bakljus? Med vänlig hälsning, Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted March 30, 2015 Author Share Posted March 30, 2015 Jag har budat på Corvairlyktor för något år sedan men sedan har jag faktiskt glömt bort. Har lyktor med rätt märkning för besiktning sedan får vi se, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted March 30, 2015 Share Posted March 30, 2015 Jag kollade av ebay lite snabbt och det verkar finnas rätt gott om dem. Sedan tror jag de finns rätt gott om dem på en skrot i Dalarna utanför Rättvik där det står många Corvair. Mvh Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted April 1, 2015 Author Share Posted April 1, 2015 Provar lite isolering i motorrumsväggen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted April 16, 2015 Author Share Posted April 16, 2015 Det är fantastiskt att det bara går Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted April 16, 2015 Share Posted April 16, 2015 Mmmm - snyggt. Kan man beställa en uppsättning gafflar;-) ? Mvh Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted April 17, 2015 Author Share Posted April 17, 2015 Har eventuellt några liggandes, jag kollar ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GT40 Posted April 17, 2015 Share Posted April 17, 2015 Om du ska köra fram fler så är jag också spekulant. De är ju skitsnygga! 🙂 Mvh Markus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted April 24, 2015 Author Share Posted April 24, 2015 Ruta till motorvägg inhandlad. Ocker när det bara finnes stora glasmästerikedjor att tillgå = 800 pix! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoffman_gt40 Posted April 24, 2015 Share Posted April 24, 2015 Har man tur och letar lite så kan man hitta en glasmästare som brinner för bilhobbyn,min glasmästare slipade till en ruta lackade kanterna och limmade in rutan i rutramen för 500, men som sagt då måste dom nog tycka att det är lite kul att jobba med lite udda bilar också. Med vänlig hälsning Peter H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted April 25, 2015 Author Share Posted April 25, 2015 Vissa dagar ska man inte vara i garaget. Jag la mallen upp och ner för rutan och kapade. Gör om gör rätt ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted April 26, 2015 Author Share Posted April 26, 2015 Det var ett slit att få på plats. Detta verktyg var nödvändigt ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted May 18, 2015 Author Share Posted May 18, 2015 Knep och knåp Har flyttat runt värmepaketet flera kvällar innan jag hittade en placering jag tror på. Släckare på plats, har inte placerat munstyckena ännu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted May 18, 2015 Share Posted May 18, 2015 Värmepaketet är det man liksom sitter mitt inne i är min erfarenhet. Längtar snarare efter ett kylpaket 😛 . Jodå det har faktiskt hänt att jag tidig sval dag rensat imman på rutan med värmepaketet! Prydligt Micke!! Med vänlig hälsning, Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Örjan Brattberg Posted May 19, 2015 Share Posted May 19, 2015 Snygg och praktisk lösning med släckare. Har funderat ett längre tag över hur detta ska lösas, men nu har jag ett bekymmer mindre.😃 Har ju gott om plats på min eftersom jag har endast en tank ännu så länge. Du får gärna berätta mer om själva släckaren med kringutrustning och om det är någon leverantör du vill rekommendera. mvh Örjan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted May 26, 2015 Author Share Posted May 26, 2015 Bit efter bit på plats Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts