Magnus. Viktorsson Posted January 23, 2014 Author Share Posted January 23, 2014 Börjat provmontera lite broms delar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted March 6, 2014 Author Share Posted March 6, 2014 Har bara gått några varv runt bilen sista tiden men fick lite inspiration på att göra klart mina galler bak. Har länge letat efter ett galler i aluminium och till slut hittade jag i Hagmans katalog. Ska vara till rost lagning men det hoppas jag verkligen att jag inte ska behöva använda sådana aluminiumnät till på min bil.🙂 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted March 7, 2014 Share Posted March 7, 2014 Smutt!! Ett par sådana där ramar är jag spekulant på vid tillfälle! Mvh Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted March 9, 2014 Author Share Posted March 9, 2014 Börjat öva att bocka rör och då är det ju lämpligt att starta på mjuka bromsledningar.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Örjan Brattberg Posted March 10, 2014 Share Posted March 10, 2014 Är nog ingen nybörjare som bockat det där. mvh Örjan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted March 11, 2014 Author Share Posted March 11, 2014 Blev lite sugen på att lackera fronten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoffman_gt40 Posted March 11, 2014 Share Posted March 11, 2014 Men fy fan va tjusigt ,du är verkligen värd känslan att beundra din fina kaross och JAG vet hur många timmar du spenderat på att uppnå dags för lack stadiet. Helt klart ett underbart färgval,va länge mitt första val. Är mycket spänd på slutresultatet. Med vänlig hälsning Peter H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GT40 Posted March 11, 2014 Share Posted March 11, 2014 Mycket bra val, det där är som man kan säga i norrland... GODE MÄKTIGT!!!! Vitt är ganska mycket räserbil 😃 /Markus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted March 11, 2014 Share Posted March 11, 2014 Jag tror du snott fronten från Adrian Newey !! Brutalt snyggt blir det Magnus. Du visar återigen din kompetens ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted March 11, 2014 Share Posted March 11, 2014 Nu snackar vi "racer bil" 😃 Sjukt snyggt Magnus. Gav helt klart lite kli i fingrarna 😉 MVH Christer.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Örjan Brattberg Posted March 12, 2014 Share Posted March 12, 2014 Bara och instämma Verkligen snyggt mvh Örjan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dan Andersson Posted March 16, 2014 Share Posted March 16, 2014 Riktigt läckert, blir sugen att bara hugga en sprayburk och ut och skapa . Kanon Magnus ,,, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted March 18, 2014 Author Share Posted March 18, 2014 En bild när jag lagt på karossen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted March 20, 2014 Author Share Posted March 20, 2014 Det blir väldigt trångt mellan stolarna. Nu är rördragningen klar för bromsar och koppling. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted March 28, 2014 Author Share Posted March 28, 2014 Då har jag monterat alla slangar för broms och koppling. Ska fästa upp rören med lite plast fästen sedan är det bara att fylla på broms vätska.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted March 28, 2014 Share Posted March 28, 2014 Hej Magnus, När jag SFRO besiktigade min Seven så blev jag varse att om en en bromsslang på något sätt ens har möjlighet att hamna i en fjäder så kommer SFRO inte godkänna dragningen. Nu har du inte klamrat ännu men ville bara dela med mig av erfarenheten. Med vänlig hälsning, Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted June 9, 2014 Author Share Posted June 9, 2014 Ja då var man igång igen. Börjat med att dra lite rör för bränsle och olja. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Örjan Brattberg Posted June 10, 2014 Share Posted June 10, 2014 Faan va snyggt och rejält det blir mvh Örjan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GT40 Posted June 10, 2014 Share Posted June 10, 2014 Håller med Örjan! Ser gediget ut med rördragningen 🙂 /Markus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted June 11, 2014 Author Share Posted June 11, 2014 Tack Mackan och Örjan. Nu väntar jag hem lite mer kopplingar och bränslefilter för att kunna göra det sista i bränsleledningarna. Var inte nöjd med de bränsle filter som jag köpt utan blir några andra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grantinge_gt40 Posted June 11, 2014 Share Posted June 11, 2014 Jag kan bara hålla med, mycket snyggt med alu rör Magnus!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoffman_gt40 Posted June 11, 2014 Share Posted June 11, 2014 Superfina rörböjar och riktigt hög klass på allt,kul att det gick att använda det två GOX kupolmuttrarna till fuel railen på pumparna 😃 Med vänlig hälsning Peter H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted June 12, 2014 Author Share Posted June 12, 2014 Hoffman du har detaljstuderat bilderna förstår jag:).. Trodde inte att någon skulle lägga märke till dom muttrarna. Man skulle kunna tro att det kommer från kvalitets levarantören GOX men jag fick ta dom hjulbultarna från racer BMWn. Vad gör man inte när man letar efter lite andra udda gängor.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted June 13, 2014 Share Posted June 13, 2014 Riktigt mumsigt! Fantastiskt snyggt! Själv deppar jag lite då jag inte får till det. Stänger dörren och drar till Italien en vecka istället och dricker vin, lagar mat och tittar på snygga italienska järn istället. Ha en bra midsommar Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted July 13, 2014 Author Share Posted July 13, 2014 Har äntligen fått lite hjälp med att forma mina aluminium plåtar till chassiet. Börjar ta form men det tar tid att klura ut hur varje plåt ska få sin design. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted July 14, 2014 Share Posted July 14, 2014 Ser bra ut ! Visst är Glecosarna underbara att jobba med ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted July 16, 2014 Author Share Posted July 16, 2014 Dessa är ju riktigt fina. Det bästa är att min kompis har flera stora påsar av dom....🙂 Ska åka och köpa mig en tång så han inte blir utan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted July 17, 2014 Share Posted July 17, 2014 Vad var det för fel på originalplåtarna - de var ju jättebra 😃 Snyggt Magnus!! Med vänlig hälsning, Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted July 27, 2014 Author Share Posted July 27, 2014 Nu har några till plåtar fått ny form. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted August 6, 2014 Author Share Posted August 6, 2014 Lite mer form på plåtarna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted August 8, 2014 Share Posted August 8, 2014 Sweet 😃 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dan Andersson Posted August 10, 2014 Share Posted August 10, 2014 Ja detta blir ju kanon , Gött Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted August 17, 2014 Author Share Posted August 17, 2014 Då har man varit på Vallåkra träffen. Var i Hagmans tält för att dra lite publik. Träffade många trevliga och intresserade personer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted August 17, 2014 Author Share Posted August 17, 2014 Har nästan fått klart alla rör och slangar till bränsle nu. Aluplåtarna börjar komma på plats men det återstår fortfarande många för att täcka in hela chassiet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dan Andersson Posted August 20, 2014 Share Posted August 20, 2014 Syns vi på Sportvagnsträffen på Hofsnäs, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik i Trollhättan_gt40 Posted August 30, 2014 Share Posted August 30, 2014 DANA wrote: Syns vi på Sportvagnsträffen på Hofsnäs, Tackar för kul diskussioner. Kommer gärna med på garageträff senare i höst. Behöver inspiration för att komma igång med mitt avsomnade bygge... http://www.locostsweden.se/ipb/index.php?showtopic=3709&st=50 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted January 4, 2015 Author Share Posted January 4, 2015 Då har man äntligen gjort lite, Bilen har inte fått så mycket kärlek den sista tiden men nu har man äntligen hunnit med att skruva lite. Dock är det inget livsviktigt men man vill ju slippa domkraften när man skiftar hjul.. Här är lite bilder på lite luftslangar till domkrafterna och anslutningen Hade ju varit önskvärt att fälla in anslutningen men än har jag inte hittat platsen. Har bara testat lite med några bar så jag har inte kunnat lyfta bilen än men hoppas få till en trycktub och den riktiga anslutningen snart.. Vore ju kul om den lyfte... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted January 4, 2015 Author Share Posted January 4, 2015 Några mer fina kopplingar på kylsystemet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dan Andersson Posted January 5, 2015 Share Posted January 5, 2015 Gott Magnus . Det där med lyftning kan ju bli riktigt bra. Gött mos Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted February 1, 2015 Author Share Posted February 1, 2015 Gjort klart med alla AC rör i bilen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted February 1, 2015 Share Posted February 1, 2015 Snyggt jobbat Magnus det ser ruggigt bra ut 😉 Härligt att du fått några timmar i garaget 🙂 MVH Christer.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted February 1, 2015 Author Share Posted February 1, 2015 Tack Christer hoppas du håller uppe värmen i garaget du också.. Idag har jag dragit lite rör till vevhusventilationen och finjusterat några rör till AC systemet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
catskalle Posted February 2, 2015 Share Posted February 2, 2015 😲 vilken klass på grejorna, Snyggt! /Thomas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Örjan Brattberg Posted February 3, 2015 Share Posted February 3, 2015 Vill bara instämma i lovorden. Du spelar i en egen division Magnus. mvh Örjna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted February 3, 2015 Author Share Posted February 3, 2015 Tack för dom fina lovorden, dom värmer ett kallt garage så här års.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted February 12, 2015 Author Share Posted February 12, 2015 Jag har investerat i flockutrustning och började testa lite... Vad tycker ni ska man flocka instrumentbräda eller ska man hålla sig till vanlig lack.. Det visade sig vara riktigt spännande att flocka i dubbelbemärkelse:) Dels för att det blir väldigt bra men också för att det är väldigt många volt framför flocken.. Det kände jag:) Man kan ju flocka insida dörrar och mycket annat skoj. Har några bilder på en test bräda som jag övade på... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
catskalle Posted February 13, 2015 Share Posted February 13, 2015 Det blir ju snyggt! Race liksom! jag är helt för. Bygger det mycket? /Thomas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted February 13, 2015 Share Posted February 13, 2015 Porrigt 😃 / Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grantinge_gt40 Posted February 26, 2015 Share Posted February 26, 2015 Kan bara hålla med om att det ser riktigt bra ut Magnus!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted March 1, 2015 Author Share Posted March 1, 2015 Gött att ni ger stärkande positiv feedback. Nu har jag justerat lite runt tanklocken för att få plats med lite mer små saker... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts