Hansol Posted December 23, 2014 Author Posted December 23, 2014 Tack Micke !! God Hjul önskar jag dig med ! Quote
Csgt40 Posted December 23, 2014 Posted December 23, 2014 Mäktigt Snyggt jobbat Peter God jul MVH Christer.s Quote
Hansol Posted December 23, 2014 Author Posted December 23, 2014 Tack Christer !! God Jul till dig med !! Kan vi ta ett telefonsnack nån dag ? mvh// Peter Quote
Csgt40 Posted December 23, 2014 Posted December 23, 2014 Själv klart Peter 😃 det är bara att ringa, Har tänkt ringa dig under julen var på min att göra lista. 😉 Quote
Grantinge_gt40 Posted January 2, 2015 Posted January 2, 2015 Det ser riktigt bra ut Peter. det var snabbt marcherat med adapterplattan också. Quote
Starhonk Posted January 2, 2015 Posted January 2, 2015 Ser riktigt bra ut!!! Skall bli intressant att följa!!! Med vänlig hälsning, Henrik Quote
Hansol Posted February 7, 2015 Author Posted February 7, 2015 Nu har operation få plats med nya lådan påbörjats , mer frigång krävs , så de fick bli solida ändbitar för att få tillräckligt med bärighet och en nätt liten balk som går att separera vid behov. En bit kvar innan det är helt klart . Tack Micke för hjälpen med skärningen av bitarna,lite fixande så vart det kanon Quote
Hansol Posted March 4, 2015 Author Posted March 4, 2015 Donatorbilen som släppte till växellådan fick även bistå med spaken , insåg att det blir den mest praktiska lösningen och varför uppfinna hjulet igen ? Quote
Hansol Posted March 13, 2015 Author Posted March 13, 2015 Ännu ett par maskinbitar klara , infästningen för bakhuven . Användning av Clevis Pins gör det enkelt att lätt kunna frigöra huven vid behov Quote
Hansol Posted April 26, 2015 Author Posted April 26, 2015 Nu har det blivit dags för att massera in motor och låda efter att modiferingen av av bakramen är klar (för sista gången hoppas jag). Man får en riktigt bra frigång mellan låda och backen , fick t o m sänka motorn ytterliga 3-4 centimeter, samt flytta fram den så mycket som det bara är möjligt. Men allt får nu plats under karossen trots att lådan är straxt över 800 mm lång Nu vart även läget för drivaxlar riktigt bra , nästintill paralellt mellan hubb och medbringare samt en drivaxel vinkel på 3-4 grader vid high-ride Quote
Grantinge_gt40 Posted April 27, 2015 Posted April 27, 2015 Hansol wrote: Ännu ett par maskinbitar klara , infästningen för bakhuven . Användning av Clevis Pins gör det enkelt att lätt kunna frigöra huven vid behov Ja hade det inte varit för att man redan har kommit så långt med just den delen av bygget så hade jag skrivit upp mig en uppsättning. Mycket snygg lösning Peter! Quote
Hansol Posted June 20, 2015 Author Posted June 20, 2015 Så har man landat ännu ett par bitar för att kunna slutföra parningen av motor och växellåda. Efter en hel del funderande hur det bästa sättet att gå tillväga, så slutade alltihop med två plattor, en för motor och en för växelåda som sedan samskruvas. Mittstolparna är till för att kontrollera att ingånde axel växelåda kommer träffa vevens pilotlager med tillåten tolerans ,när det är kostaterat kommer de avlägnas Quote
Csgt40 Posted June 21, 2015 Posted June 21, 2015 Bra jobbat Peter . Ser ruggigt bra ut som vanligt. 😃 Glad midsommar MVH Christer.S Quote
Hansol Posted June 23, 2015 Author Posted June 23, 2015 Så han man äntligen kommit till punkten där man fick hänga på lådan på motorn. Quote
Csgt40 Posted June 24, 2015 Posted June 24, 2015 Ruggigt snyggt Peter. Nu börjar det hetta till i garagen 🙂 Snyggt jobbat 😃 Vi kämpar på i garagen 😃 MVH Christer.S Quote
Hansol Posted June 27, 2015 Author Posted June 27, 2015 Idag var det upp till bevis , turen var på min sida allt fick till slut plats därunder . Quote
Csgt40 Posted June 27, 2015 Posted June 27, 2015 😃 😃 😃 Klockrent den satt som en smäck 😉 Då är det bara att bocka av och kötta på nästa att göra på listan 😃 MVH Christer.S Quote
Hansol Posted July 15, 2015 Author Posted July 15, 2015 Det bästa med semester är att man får tid till min nya favorit syssla,nämligen att slipa plast i mängder. Riktigt tur att man kommer över ett GOX bygge för att dessa erbjuder många härliga rykande timmar. Idag stod grovinslipning av dörrar på tur , efter många timmar och när väl dammet lagt sig så fick äntligen dörrarna plats i spindeln. Quote
Örjan Brattberg Posted July 15, 2015 Posted July 15, 2015 Det är trots allt kul när man får till det med plasten. Vi är ganska många som kan titulera oss experter på att justera och anpassa glasfiberkomponenter mvh Örjan Quote
Grantinge_gt40 Posted July 16, 2015 Posted July 16, 2015 Nu går det undan Peter! Lite grundfärg på det sen är det klart 😆 Quote
Csgt40 Posted July 16, 2015 Posted July 16, 2015 Det ser kanon bra ut Peter 😉 Då är det bara resten kvar 🙂 Kör hårt 😉 Har börjat nöta själv i garaget nu.Å det blir mycket plastning kommande veckor 🙂 MVH Christer.S Quote
heralue Posted July 16, 2015 Posted July 16, 2015 Gott att det fortsätter ! Kommer att bli super. Quote
Hansol Posted December 8, 2015 Author Posted December 8, 2015 Håller på med lite överallt på bilen just nu , mitt senaste projekt är att göra detsamma som Mackan gjort dvs gjutmallar för bakre övre luftkanaler Fick tag i lite cellblock som lämpar sig för just pluggar , men drake vilken tid det tar . Lite våtslip på detta och ett lager vax sen är det klart för plastning Quote
Grantinge_gt40 Posted December 9, 2015 Posted December 9, 2015 Ser kanon ut Peter, kul och se att du också har börjat ge dig på glasfibern 😆 Quote
Hansol Posted December 19, 2015 Author Posted December 19, 2015 För ganska så exakt ett år sedan började jag om med ny växellåda och nu har det projektet äntligen sett ljuset i tunneln . Nu så är den upphängd och stabiliserad tillräckligt får man hoppas. Vill även passa på att önska er alla på forumet en riktigt God Jul !! Quote
GT40 Posted December 19, 2015 Posted December 19, 2015 Ser maffigt ut, bra jobbat. God Jul på dej med! /Markus Quote
hoffman_gt40 Posted December 19, 2015 Posted December 19, 2015 Bra jobbat Peter,den ser maffig ut där den sitter,kommer nog bli fin känsla i den lådan. God Jul själv! Med vänlig hälsning Peter Hoffman Quote
Starhonk Posted December 20, 2015 Posted December 20, 2015 Prydligt - riktigt snyggt! God jul och gott slut! / Henrik Quote
Grantinge_gt40 Posted December 20, 2015 Posted December 20, 2015 Som vanligt Peter ett strålande arbete med ypperlig finish. Önskar dig en God Jul och ett Gott Nytt År! Quote
Örjan Brattberg Posted December 20, 2015 Posted December 20, 2015 Snyggt jobb och God Jul Örjan Quote
Csgt40 Posted December 30, 2015 Posted December 30, 2015 Snyggt jobbat Peter God jul och gott nytt GT40 år 2016 Quote
Hansol Posted January 8, 2016 Author Posted January 8, 2016 Gillade inte lösningen på dörrupphängningen så det fick bli att knåpa ihop något nytt. Quote
Örjan Brattberg Posted January 9, 2016 Posted January 9, 2016 Fin och snygg lösning. Ser också väldigt stadig ut med mycket goda justeringsmöjligheter Mvh Örjan Quote
Hansol Posted January 9, 2016 Author Posted January 9, 2016 Tack Örjan . Ja min take var att kunna justera dörren lite mer kontrollerat. Karvade bort den gamla infästningen för att kunna provhänga Ser ut att kunna fungera bra. Quote
Hansol Posted March 10, 2016 Author Posted March 10, 2016 Har börjat dra lite i kränghämmar biten , tillverkat upphängningshus och teflonlagring/låsning. Quote
Niclas Samuelsson Posted March 11, 2016 Posted March 11, 2016 Stiligt värre !!! Ordern på g från Mick.....borde få en leverans om ca 6 veckor. Vi hörs !!! Quote
Hansol Posted March 25, 2016 Author Posted March 25, 2016 Harvar vidare bland billet tillverkning , denna gång blev det att svarva och fräsa till nya övre bärarmar. Och en snabb provmontering Quote
Starhonk Posted April 1, 2016 Posted April 1, 2016 Hansol wrote: Harvar vidare bland billet tillverkning , denna gång blev det att svarva och fräsa till nya övre bärarmar. Och en snabb provmontering När jag tittar på bilden vid startmotorn så ser det väldigt tight ut för rörelser. Nu kommer väl startmotorn att i huvudsak röra sig uppåt vi acceleration och ganska lite nedåt vid inbromsning men tight är det. Bara en observation. Mvh Henrik Quote
Hansol Posted April 1, 2016 Author Posted April 1, 2016 Henrik wrote: När jag tittar på bilden vid startmotorn så ser det väldigt tight ut för rörelser. Nu kommer väl startmotorn att i huvudsak röra sig uppåt vi acceleration och ganska lite nedåt vid inbromsning men tight är det. Bara en observation. Mvh Henrik När allt är injusterat rätt har jag ett radiellt spel på 8 mm för startmotorn samt att motor och låda vilar på sex punkter så rörelsen blir minimal. mvh//Peter Quote
Hansol Posted May 1, 2016 Author Posted May 1, 2016 Har börjat yxa lite med bakgolv och upphängningen för bakhuven. Quote
Csgt40 Posted May 2, 2016 Posted May 2, 2016 Prydligt och vackert 😃 Snyggt jobbat det är bara att ligga i 😃 Christer/ Quote
Grantinge_gt40 Posted May 2, 2016 Posted May 2, 2016 Ja Peter du levererar denna ena snygga lösningen efter den andra. Quote
Örjan Brattberg Posted May 3, 2016 Posted May 3, 2016 Hansol wrote: Har börjat yxa lite med bakgolv och upphängningen för bakhuven. Om man tänker downforce så är det ju problematiskt med våra undre bärarmar. Man skulle helst vilja ha en bakre plåt som ansluter helt till golvplåten men vid full ut fjädring så blir det svårigheter. Ser annars bra ut att du kommer upp med plåten på sidorna om växellåden Mvh Örjan Quote
Hansol Posted August 25, 2016 Author Posted August 25, 2016 Har tillslut lyckats sy ihop upphängningen av bakhuv tog sin lilla tid, finns även en del kvar att förfina men principen är iallafall satt. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.