Grantinge_gt40 Posted February 7, 2013 Share Posted February 7, 2013 Snyggt Peter!! Nu är det bara en polerad alu ram som saknas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansol Posted February 26, 2013 Author Share Posted February 26, 2013 Så har svarvvirtuosen från Åmål levererat lite godsaker, förutom att det är toppkvalite så är dessa ändrade lite, gängan i ytterände är förlängd med 25mm så att man delvis får lite gänga utanför spinners samt att det ger plats för en låsning . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted February 27, 2013 Share Posted February 27, 2013 Det ser riktigt nice ut detta dära Peter 😉 Nu rör det på sig i garagen 😉 MVH Christer.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansol Posted March 23, 2013 Author Share Posted March 23, 2013 Lite mer småsaker som blivit klart , dessa är en liten nättare variant i aluminium för låskonsollen till bakhuven. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted March 23, 2013 Share Posted March 23, 2013 Fint blir det ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansol Posted May 21, 2013 Author Share Posted May 21, 2013 Mycket som fortfarande ligger i tillverkarfasen även fast en stor del redan tillryggalagts och har kunnat bokas av. Nästa som står i tur är drivaxlar , turligt nog hittade jag några bra titanstänger som låg och "skräpade" på jobbet som blir ett bra ämne att sätta tänderna i. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted May 21, 2013 Share Posted May 21, 2013 Blir säkert kanon ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansol Posted May 21, 2013 Author Share Posted May 21, 2013 gt40 wrote: Blir säkert kanon ! Micke får hoppas det blir lika bra som dina, var ju du som inspirerade mig med detta materialval . Vet du av vilken kvalité dina är gjorda i ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted May 21, 2013 Share Posted May 21, 2013 Uddeholm Orvar Supreme. Vakuumhärdade. http://uddeholm.no/norwegian/files/Orvar_Supreme-swedish_R080627_e5.pdf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansol Posted May 21, 2013 Author Share Posted May 21, 2013 Okej , undra vart på vägen jag fick för mig att du hade titan i dina ?? Och med Uddeholm har du ju ett kalasmaterial,och som drivaxelämne är det klockrent. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansol Posted May 26, 2013 Author Share Posted May 26, 2013 Ännu en maskinbit klar att bockas av från "att göra listan". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted May 26, 2013 Share Posted May 26, 2013 Grymt snyggt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted May 26, 2013 Share Posted May 26, 2013 Ribban ligger högt i garagen nu 😲 Ser ruggit bra ut som vanligt Kör hårt Peter... sommaren är kort 😉 /Christer.S 😃 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansol Posted May 27, 2013 Author Share Posted May 27, 2013 Bättre sent än aldrig, men idag vart det lite (h)julstämning i garaget. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Örjan Brattberg Posted May 28, 2013 Share Posted May 28, 2013 Hansol wrote: Ännu en maskinbit klar att bockas av från "att göra listan". Snygg ram Hur fäster du den? mvh Örjan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansol Posted May 28, 2013 Author Share Posted May 28, 2013 Tack Örjan Det är gängat i alu-ramen från baksidan, så den skruvas genom plåten den ligger an mot. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansol Posted July 10, 2013 Author Share Posted July 10, 2013 Så har även bakvagnen fått sig lite uppdateringar. Nedre bärarmsfäste är sänkt plus förlängt . Det övre har fått lite fler infästningspunkter (tack Magnus för idén samt materialet till den.) Båda sidor på plats Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansol Posted July 10, 2013 Author Share Posted July 10, 2013 Ja just det, den kom ju ner på egna ben ÄNTLIGEN 😛 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fucking Åmål_gt40 Posted July 12, 2013 Share Posted July 12, 2013 En får säga grattis till ett stort steg på bygg sidan. Lite motor ljud så kan du äntligen torr köra en sväng 😃 Mvh Conny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grantinge_gt40 Posted July 13, 2013 Share Posted July 13, 2013 Snyggt Peter! Man gläds av varje steg som tas i garaget. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted July 14, 2013 Share Posted July 14, 2013 Grattis- egna ben är en riktig milestone! Vad är bakgrunden till det inflyttade nedre bärarmsfästet? Med vänlig hälsning, Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GT40 Posted July 14, 2013 Share Posted July 14, 2013 Mycket bra jobbat! Det är klurigt med hjulvinklar och den som visste den perfekta konstruktionen vore nog miljardär 😃 För oss som inte ritar i CAD kan jag tipsa om Casim, ett gratis och ganska basic program som man simulerar sin hjulupphängning i. Jag använde det och det stämde rätt bra med verkligheten. http://www.superseven.se/Casim/casim_top_page.htm Bra fart på bygget! Mitt i sommarn 🙂 /M Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansol Posted July 16, 2013 Author Share Posted July 16, 2013 Mackan du har alldeles rätt , det är inte helt självklart att få det helt rätt direkt 😲 Såhär kommer geometrin bli vid high ride Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansol Posted December 1, 2013 Author Share Posted December 1, 2013 Vart dåligt med tid i garaget , men idag hann man iaf med att placera motorn där den hör hemma. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Örjan Brattberg Posted December 3, 2013 Share Posted December 3, 2013 Ser bra ut. Spännande motor det där. mvh ÖRjan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansol Posted December 27, 2013 Author Share Posted December 27, 2013 Vad kan passa bättre än att kladda lite med bränsletankar som mellandags förströelse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted December 27, 2013 Share Posted December 27, 2013 Fina svetsar ! Blir väldigt bra tror jag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grantinge_gt40 Posted December 28, 2013 Share Posted December 28, 2013 Mycket snyggt Peter! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoffman_gt40 Posted December 28, 2013 Share Posted December 28, 2013 Världsklass! Det blir bara godis grejor på din bil,kämpa på nu under ledigheten Med vänlig hälsning Peter H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansol Posted January 24, 2014 Author Share Posted January 24, 2014 Fick slänga ihop nya motorfästen när de som följde med inte fungerade. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Örjan Brattberg Posted January 24, 2014 Share Posted January 24, 2014 Ser både elegant och stabilt ut Fattar dock inte riktigt hur de ska sitta Mvh Örjan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansol Posted January 24, 2014 Author Share Posted January 24, 2014 brajon wrote: Fattar dock inte riktigt hur de ska sitta Mvh Örjan Meningen är att det ska bli något åt detta hållet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grantinge_gt40 Posted January 24, 2014 Share Posted January 24, 2014 Ser både stabilt och snyggt ut Peter! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansol Posted March 8, 2014 Author Share Posted March 8, 2014 Gjort lite omtag i inventarierna eftersom det inte passade som jag önskat. Så nya stolar och pedalställ har nu landat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Örjan Brattberg Posted March 9, 2014 Share Posted March 9, 2014 Fina grejor Är stolen den med "GT40"-lutning eller behövs modifiering? Mvh Örjan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansol Posted March 9, 2014 Author Share Posted March 9, 2014 brajon wrote: Är stolen den med "GT40"-lutning eller behövs modifiering? Mvh Örjan Stolmodellen är 41300 Street Drag, den har 18 graders lutning i ryggen, så min känsla är att det ska fungera utan att behöva lägga de på operationsbordet . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grantinge_gt40 Posted March 9, 2014 Share Posted March 9, 2014 Fina grejor Peter!! Det pedalstället ser riktigt fint ut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted March 9, 2014 Share Posted March 9, 2014 Hej, Lite feedback från närmjag själv byggt stolar är att det är inge bra med högt lårståd långt fram. Detta gäller speciellt på höger sida då man vid körning gärna vill luta benet utåt lite grann. Om man då,har ett högt lårstöd långt fram blir detta väldigt obekvämt. Jag är 186 cm så det är givetvis en faktor. Ville dock dela med mig av detta så att du hinner göra ev korrigeringar innan du kostar på klädsel. Med vänlig hälsning, Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansol Posted March 9, 2014 Author Share Posted March 9, 2014 Henrik wrote: Hej, Lite feedback från närmjag själv byggt stolar är att det är inge bra med högt lårståd långt fram. Detta gäller speciellt på höger sida då man vid körning gärna vill luta benet utåt lite grann. Om man då,har ett högt lårstöd långt fram blir detta väldigt obekvämt. Jag är 186 cm så det är givetvis en faktor. Ville dock dela med mig av detta så att du hinner göra ev korrigeringar innan du kostar på klädsel. Med vänlig hälsning, Henrik Tackar för din input Henrik, får se vart det landar när pedalställ och stol kommer på plats. // Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansol Posted April 6, 2014 Author Share Posted April 6, 2014 Efter jag provmonterade motor och låda första gången så vart jag inte riktigt nöjd, paketet låg i mitt tycket för högt och var tvunget att vinklas för att inte lådan skulle hamna på tvärgående bak. Efter funderat fram och tillbaka så togs beslutet att fimpa bakbiten och lägga i en ny framflyttad ubalk och på så sätt skapa utrymme. Efter det känner jag mig mer nöjd, hela paketet ligger nu i våg och nästan 10 cm lägre. Känns även som man flyttat ner tyngdpunkten rejält med. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grantinge_gt40 Posted April 7, 2014 Share Posted April 7, 2014 Mkt snyggt Peter!! Och jag ser att du nu fick användning för GOX original tvär balk som var avsedd för den övre delen 😆 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansol Posted April 7, 2014 Author Share Posted April 7, 2014 Ja , alla försöker plocka bort så mycket som möjligt , själv har jag tydligen valt motsatt doktrin 😊 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansol Posted December 17, 2014 Author Share Posted December 17, 2014 Efter mycket mätande och funderande har jag nu gett upp tanken med att få till kombinationen med mitt låga motor/växelåda-paket, kontra hiskliga drivaxelvinklar Insåg att jag måste överge min audilåda och titta efter något som skulle lösa upp problemet . Efter mycket letande både prismässigt och det som funnits att tillgå så dök denna låda upp . Trodde inte det skulle vara möjligt att para ihop det med min snurra så jag tog kontakt med en firma som är väl insatta i märket och enligt dessa så skulle det trots allt fungera. Så då var det bara att hoppa på. Så nu blir det att tillverka adapterplatta och svänghjul så man kan viga ihop det snart. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted December 17, 2014 Share Posted December 17, 2014 Fräckt Peter ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GT40 Posted December 17, 2014 Share Posted December 17, 2014 Vad är det för låda mån tro? /Markus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansol Posted December 17, 2014 Author Share Posted December 17, 2014 Mackan wrote: Vad är det för låda mån tro? /Markus Kommer från en Ferrari 360 Modena Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Örjan Brattberg Posted December 18, 2014 Share Posted December 18, 2014 Radikal lösning Vad är det svarta som sitter ovanpå? mvh Örjan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansol Posted December 18, 2014 Author Share Posted December 18, 2014 brajon wrote: Vad är det svarta som sitter ovanpå? mvh Örjan Ferrari har valt att använda en del av växelådsutrymmet till att husera motoroljan, så den svarta delen är toppen på torrsumpstanken. // Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansol Posted December 23, 2014 Author Share Posted December 23, 2014 Tomten kom en dag tidigare ,så då var man ju tvungen att provpassa klappen lite. Finns lite att justera och massera på men det kommer säkert bli bra tillslut. En sak är säker kommer aldrig kunna ta livet ur denna låda . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted December 23, 2014 Share Posted December 23, 2014 Blir superfint ! God Hjul Peter ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts