Grantinge_gt40 Posted June 19, 2016 Author Share Posted June 19, 2016 Under LeMans reklampauserna så får man lite garage tid 😆 Monterat backspeglar på dörrarna men valde att försänka fästena i dörren, man vill ju hålla cw värdet så lågt som möjligt 🙄 Har även tillverkat låsfjädrar till hjulmuttrarna. Rostfri pianotråd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansol Posted June 21, 2016 Share Posted June 21, 2016 Du ångar på med snygga och funktionella lösningar som vanligt ser jag. 😃 mvh// Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted June 21, 2016 Share Posted June 21, 2016 Vackert !!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GTX40 Posted June 21, 2016 Share Posted June 21, 2016 Snygga speglar och elegant montering. Vänligen Jonas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted June 25, 2016 Share Posted June 25, 2016 Snyggt och rejsigt! Mvh Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grantinge_gt40 Posted August 15, 2016 Author Share Posted August 15, 2016 Ja då har semestern gått till att färdigställa karossen, så långt att det som är kvar får göras vid lackering. Hade en del kvar på dörrarna, bla att lösa öppning av dörren inifrån. Har sett något liknande på andra bilar. Har också funderat mkt på hör jag ska lösa dörr stopp och valde gasdämpare. Tog lång tid att fundera ut var och hur det skulle göras. Så här blir det, lite "stagade" bilder men det ger en försmak Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansol Posted August 15, 2016 Share Posted August 15, 2016 Det där blir ju smärtsamt bra och snyggt. Kul att du börjar nå fasen hellackering. Själv har hela min semester gått i polyesterns tecken , och jag spyr på det eländet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted August 15, 2016 Share Posted August 15, 2016 Oj vad porrigt allt blir!! Gasdämpare i dörrarna - fint skall det vara:-D Härligt jobbat Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted August 15, 2016 Share Posted August 15, 2016 Härliga bilder ser ruggigt bra ut Peter 😃 😲 otroligt snygga lösningar på detaljerna och jobbet du lägger är grymt snyggt 😉 😉 /Christer.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grantinge_gt40 Posted August 28, 2016 Author Share Posted August 28, 2016 Tack allihop för de uppmuntrande orden! Nu har man kommit till det skede i bygget som jag har väntat på i 6 år dvs lackat chassi och eldragning. Mycket sladdar är det 🙄 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted August 28, 2016 Share Posted August 28, 2016 Härligt ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted August 29, 2016 Share Posted August 29, 2016 Snyggt och prydligt som vanligt blir en trevlig Höst/vinter i garaget 😆 /Christer.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grantinge_gt40 Posted January 22, 2017 Author Share Posted January 22, 2017 Har börjat med inredningen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GTX40 Posted January 22, 2017 Share Posted January 22, 2017 Riktigt snyggt! Är det Tillet B3,5 stolar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grantinge_gt40 Posted January 22, 2017 Author Share Posted January 22, 2017 Jonas wrote: Riktigt snyggt! Är det Tillet B3,5 stolar? Stämmer Jonas. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted January 22, 2017 Share Posted January 22, 2017 Mycket snyggt ! Du blir tvungen att delge mig lite tips när jag kommer dit i mitt bygge 😎😎 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted January 23, 2017 Share Posted January 23, 2017 Ruggigt snyggt 😉 Härligt med lite inspiration 😉 /Christer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomas Posted February 15, 2017 Share Posted February 15, 2017 Sjukt fint bygge! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grantinge_gt40 Posted March 5, 2017 Author Share Posted March 5, 2017 Växlar mellan eldragning och inredning. klädde taket med alcantara, blev ganska nöjd med resultatet. Försöker få till en hyfsad ordning på inkopplingen av alla relä och funktioner. Kommer även att ge mig på klä intreument panelen i alcantara 😲 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dan Andersson Posted March 5, 2017 Share Posted March 5, 2017 Snyggt det med klädsel i taket , stiligt, Man kan aldrig underskatta seriös kabel dragning 🙂 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grantinge_gt40 Posted April 17, 2017 Author Share Posted April 17, 2017 Har börjat och montera framvagnen, det börjar närma sig att få ner den på hjul igen Valde att glasblästra aluminium delarna, får se hur länge det håller sig så här. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted April 17, 2017 Share Posted April 17, 2017 Tjusigt som vanligt ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dan Andersson Posted April 18, 2017 Share Posted April 18, 2017 Kör man trumling efter Glasbläster så får man fram en bra yta som liknar gjut yta och inte så sträv.. Men detta ser ju fint ut åxå 🙂 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grantinge_gt40 Posted April 18, 2017 Author Share Posted April 18, 2017 DANA wrote: Kör man trumling efter Glasbläster så får man fram en bra yta som liknar gjut yta och inte så sträv.. Men detta ser ju fint ut åxå 🙂 Faktum är att de bakre är trumlade ett antal timmar men jag har inte glasblästrat dessa än så det ska bli intressant och se resultatet. Får bli nästa vecka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansol Posted April 18, 2017 Share Posted April 18, 2017 Trumlade mina uprights runt 20 timmar , resultat ger en len yta likt insidan av ett kvinnolår 😆 men även en effekt av en gjuten ytstruktur Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grantinge_gt40 Posted May 21, 2017 Author Share Posted May 21, 2017 Har nu klätt min intrument panel med alcantara. Inte perfekt men jag är nöjd. Skulle jag ge mig på det igen? Nä😬😬😬 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansol Posted May 21, 2017 Share Posted May 21, 2017 Man kan lugnt säga att du spelar i en egen division när det kommer till kvalité på jobben och lösningarna . Hatten av Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted May 21, 2017 Share Posted May 21, 2017 Härligt jobbat Peter du ligger i med bra fart nu och det ser sjukt bra ut Hatten av 😃 /Christer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dan Andersson Posted May 22, 2017 Share Posted May 22, 2017 Bra Jobbat materialet är ju inte elastiskt så man har ju ingen justermån direkt, Du har lyckats bra 🙂 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grantinge_gt40 Posted May 22, 2017 Author Share Posted May 22, 2017 DANA wrote: Bra Jobbat materialet är ju inte elastiskt så man har ju ingen justermån direkt, Du har lyckats bra 🙂 Precis Dan, det blev att klippa till ett 15tal bitar som fick sys ihop till ett fodral som sedan limmades dit. Ett 😤 jobb!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grantinge_gt40 Posted June 9, 2017 Author Share Posted June 9, 2017 Lite uppdatering på instrument panelen. Har monterat allt och dragit färdigt elen. Får en lite konstig rörelse och funktion på varvräknaren, klickar ett antal gånger snabbt i något relä samt att nålen går i botten under en sekund innan den lägger sig på noll. Någon som har någon erfarenhet att dela med sig? Har även färdigställt motor utrymmet med bl.a. munstycken för brandsläcknings systemet så nu kan jag snart lyfta i motorn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dan Andersson Posted June 10, 2017 Share Posted June 10, 2017 Underbart Extremt stiligt 🙂 , Lackat gör mycket Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Örjan Brattberg Posted June 10, 2017 Share Posted June 10, 2017 Ser fint ut. En MSD box ex AL6 har en funktion för att indikera den inställda varvtalsbegränsningen som skickas, via tråd, till varvtalsräknaren. Om den är inkopplad med inget varvtal är uppsatt så kanske den slår skalan ut? Mvh Örjan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grantinge_gt40 Posted June 10, 2017 Author Share Posted June 10, 2017 brajon wrote: Ser fint ut. En MSD box ex AL6 har en funktion för att indikera den inställda varvtalsbegränsningen som skickas, via tråd, till varvtalsräknaren. Om den är inkopplad med inget varvtal är uppsatt så kanske den slår skalan ut? Mvh Örjan Hej Örjan, Jag har inte kopplat in MSD än till varvtalsmätaren, jag skulle kanske prova att göra anslutningen för att se om det för någon skillnad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted June 13, 2017 Share Posted June 13, 2017 Oj vad snyggt allt blir - men det går över efter ett tag 😆 Skall kolla detta med varvräknaren men det äringet jag känner igen. Däremot brukar hastighetsmätaren ha ngn slags startprocedur när den får spänning. Återkommer asap! Mvh Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GTX40 Posted June 14, 2017 Share Posted June 14, 2017 Min varvräknare gör lika. Klick och surr, nålen mot stoppet och sedan upp till nollan igen. Får signal genom en Maxxecu, så det är när den blir strömsatt som den låter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grantinge_gt40 Posted June 15, 2017 Author Share Posted June 15, 2017 Tack Jonas, Trodde ett tag att det berodde på min elektroniska batteri avskiljare, men ska prova och lägga spänning direkt ifrån batteriet för att testa. Med vänlig hälsning,//Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grantinge_gt40 Posted June 15, 2017 Author Share Posted June 15, 2017 Henrik wrote: Oj vad snyggt allt blir - men det går över efter ett tag 😆 Skall kolla detta med varvräknaren men det äringet jag känner igen. Däremot brukar hastighetsmätaren ha ngn slags startprocedur när den får spänning. Återkommer asap! Mvh Henrik Tack Henrik, men jag har inte sett detta fenomen på hastighets mätaren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted February 14, 2018 Share Posted February 14, 2018 Hoppas det går framåt - Snart är det vår! 😉 Kollar dina stolar då jag har liknande på span - hade rena glasfiberstolar i sjuan och förvånansvärt bekväma men vill nu ha kolfiber för bättre styvhet. Vilken Tillett modell är det du har - kan inte matcha dom med varken B1 eller B6 - eller är det kanske B5? / Joacim Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts