Jump to content

Recommended Posts

Posted

Trevligt, detta ska bli spÀnnande att följa och Àven VÀlkommen hit till vÄr gemenskap !!

Posted

VÀlkommen hit till vÄr gemenskap som Àven Micke sa!
Jag har hört rykten om din bil pÄ byn hÀrhemma.
FÄgelvÀgen bor vi bara nÄgra minuter frÄn varandra,men det Àr 10 meter vatten mellan sÄ man fÄr Äka runt lite.
Du Àr vÀlkommen hem till mig pÄ ett studiebesök och en kopp kaffe med lite gt40 snack det brukar vara en oktanhöjare för bygglusten.
Ring mig pÄ 0703698823
Mvh Peter

Posted

VĂ€lkommen 😃
Kul att du hittade hit.
Blir spĂ€nnande att följa ditt bygge 😉

MVH
Christer.S
GĂ€llivare

Posted
😃 1 Ă„r och sju mĂ„nader Ă€r mera sanningsenligt , historien om upp köpet kan jag skriva lĂ€nge om det var riktigt komist ,det tog 1 Ă„r innan jag tog klivet och bestĂ€llde en bil ,nĂ€r jag vĂ€l tog tag i luren och skulle bestĂ€lla fick jag beskedet att det var slut sĂ„lt och dom hade lagt ner produktionen,
efter ytterligare ett samtal fick jag köpa Àgaren till ERAs som precis var pÄbörjat och leverans tiden var berÀknad till 1 Är det vart 1,7 men nu Àr den snart hÀr och det Àr ett jÀtte fint kit och byggt av fantastiska killar pÄ fabriken som satt ihop chassit.
nÀr jag tittat igenom era byggen mÄste jag sÀga att jag Àr en B skÄdis i sammanhanget dÄ jag inte byggt min bil frÄn grunden som ni flesta gjort
jag valde detta koncept dÄ jag Àr bÄtbyggare och inte bil byggare i grunden
hoppas ni stÄr ut med det,
hela kitet pÄminner om en enda stor revell byggsats
  • 2 months later...
Posted

Kul att se hur det gÄr framöver.
Har sjÀlv funderat i dessa banor och tittat lite pÄ ("byggsatser" frÄn ERA och Tornado bla).
Undrar vad du tror -eller vet- om SFRO:s instÀllning (och Àven Transportstyrelsens) till ditt bygge. Detta med tanke pÄ den "luddiga" beskrivningen jag lÀste i SFRO:s bygghandbok om "byggsatser".

Posted

Jag hade besök av Peter Hoffman och han sÄg inga problem med det, det Àr ju ett kit jag köpt.
Skall ta kontakt med sfro nÀsta vecka för ett första besök sÄ fÄr vi se
Kan verkligen rekommendera ERA ytterst vÀlbyggt men nÀr jag pratade med dem sist , skulle dom lÀgga ner gt 40 för det Àr en sÄ tidskrÀvande bil att bygga , troligtvis levererar dom bara fÀrdiga bilar i framtiden.
Jag skall försöka lÀgga in lite bilder pÄ bygget som avancerar i lagom takt

Posted

Efter tidigare besök hos FOXSTROT kunde man konstatera att efter nĂ„gra dagar i stor schock đŸ˜Č
ERA kittet Àr klart det bÀsta eller bland dom bÀsta. Absolut toppkvalite rakt igenom och in i minsta detalj.
SFRO blir nog glad nÀr dom för besikta detta kitt som Àr en fröjd att detaljstudera.
Dom har ju sett ett riktigt skÀck exempel pÄ kitt nÀr GOX kom pÄ marknaden.

MVH
Christer.S

Posted

Det var verkligen kul att höra,var i dina hem trakter i helgen , Kiruna det var en ny upplevelse , medians jag var dÀr designade jag brÀnsle systemet har lyckats skapa en bra kontakt och kanon rabatter frÄn Earls pÄ Silverstone om nÄgon Àr intresserad

• 2 years later...