Csgt40 Posted May 29, 2011 Author Share Posted May 29, 2011 Då var problemet löst med grov slangen mellan tanklock och tank som gick fritt inne i cupen tidigare. MVH Christer.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Örjan Brattberg Posted May 29, 2011 Share Posted May 29, 2011 Bra lösning Christer. Man kan inte vara nog försiktig med bränslet. mvh Örjan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted May 29, 2011 Share Posted May 29, 2011 Mmmm - det där gillar jag. Har själv funderat på detta då jag egentligen inte känner mig bekväm med nuvarande lösning. Ponera att hjulet far in i hjulhuset - då är det stor risk att tankröret hoppar av från anslutningen vid tanken och då får man soppa i kupén - inge bra. Med din lösning minskar den risken avsevärt. Jag hade tänkt att sätta dysor för släckutrustningen som sprutar skum runt fötterna faktiskt. Har inte riktigt hunnit dit ännu men grejorna ligger på hyllan. Skitbra Christer!! Mvh Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted May 31, 2011 Author Share Posted May 31, 2011 Tack för responsen 😃 Säkerheten vill man ju inte skippa på dessa bilar, då man sitter risigt till nog om man skulle bli på körd eller krocka 😉 MVH Christer.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grantinge_gt40 Posted June 1, 2011 Share Posted June 1, 2011 Ja det är tur att det är någon på forumet som tänker på säkerheten så att det inte bara blir vikt/hkr 😆 Bra jobbat Christer, detta är en lösning som jag tänker använda mig av. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted June 1, 2011 Author Share Posted June 1, 2011 Grantinge wrote: Ja det är tur att det är någon på forumet som tänker på säkerheten så att det inte bara blir vikt/hkr 😆 Bra jobbat Christer, detta är en lösning som jag tänker använda mig av. Tack för den possitiva feedbacken Peter 😃 Av säkerhets skäl skippar jag även att köra med "Servo & AC" i min bil 😉 Nu är det sjukt tempo på meck sidan men ìnte med GT40..... snabb renovering av min BMW 1600-2 som skall rost lagas och lackas på två veckor samt repa frungans bil "Krock skada" hoppas allt klickar och vädrets makter är med mig då dessa aktiviteter skall göras utomhus (ej slipning och lackering" hyr ett garage för detta. Då mitt "stora garage" är fullt av en "JÄTTE STOR GT40" 😉 Full plugg gäller då det blir hård köra länkarmar då "Blinget" kommer 😉 😉 MVH Christer.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted June 17, 2011 Author Share Posted June 17, 2011 Då var man tillbaks på banan efter 14 dagars "BMW overhaling" 😉 Man fick åter stor respekt för jobbet en "Billackerare" utför nu när man blev påmind av mur många timmar det tar att "slänga på en färg". Grabbarna (Fredrik 6år & Christoffer 12år) villa ha den blanksvart men då slipmaskinen sattes i plåten insåg man snabbt att blanksvart inte funkar med tids schemat så blev det Rally mattsvart. Objektet Resultatet efter 14 dagar med rostlagning och ett jävla slipande 😉 MVH Christer.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Örjan Brattberg Posted June 17, 2011 Share Posted June 17, 2011 Snyggt jobb 02:orna är klassiker. Sålde en Touring för några år sedan mvh Örjan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted June 17, 2011 Share Posted June 17, 2011 Trevligt i sommar i väntan på GT40 !!! Jag får nöja mig med http://www.youtube.com/watch?v=4BFEzJyQTLQ !!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grantinge_gt40 Posted June 17, 2011 Share Posted June 17, 2011 Christer, den färgen skulle passa min GT40 alldeles perfekt.... 😆 Men man får nog rikta in sig på att den skall bli blank svart, det gäller ju att lägga ribban högt ifrån början... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
csan_gt40 Posted June 17, 2011 Share Posted June 17, 2011 gt40 wrote: Trevligt i sommar i väntan på GT40 !!! Jag får nöja mig med http://www.youtube.com/watch?v=4BFEzJyQTLQ !!! Passar utmärkt som shoppingbil. Bekymmerslös 2-taktare - fattas bara att den är luftkyld så är lyckan gjord. Edit: eller varför inte stoppa ner en Hayabusa-maskin under huven ! Misstänker bara att farbror blå kan ha synpunkter på ett sådant tilltag ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted June 17, 2011 Share Posted June 17, 2011 OT: Det lilla blåa är fantastisk ! Jag har haft den ståendes i en lada i 15 år. Satte i batteri och vred om bensinkranen och den startade i princip direkt !!! 15 ÅR GAMMAL SOPPA !!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest_gt40 Posted June 21, 2011 Share Posted June 21, 2011 15år gammal soppa!!!! Skulle du tanka dagens soppa så skulle den inte starta efter 1,5år!!! Det var bättre förr 😉 MVH Christer.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted July 15, 2011 Author Share Posted July 15, 2011 Då var det dax att göra paus i semestern. 😉 Då lite delar landat på hemma adressen 😃 Jag har nu fixat några extra hjulmuttrar som passar "GOX hubbar" då en välkänd leverantör lyckats med att göra dessa 1mm mindre än "Orginal GT40" bilarna har Jag och de fackmänn jag pratat med är mycket imponerade att vissa har noll koll och gör en gänga som ej finns??? men GOX bilarna blir unika helt klart för dom som orkar och gör dessa färdiga 😉 Önskar alla en varm skön sommar så vi orkar köra hårt under hösten & vintern. Christer.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted July 17, 2011 Author Share Posted July 17, 2011 Då kunde man inte hålla sig från garaget längre 😉 /Christer.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted July 17, 2011 Share Posted July 17, 2011 Bromsljuskontakt !! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted July 18, 2011 Author Share Posted July 18, 2011 Glömde att ge informationen om vilken donator bil Bromsljuskontakten kommer från! den kommer från Volvo Amazon 😉 MVH Christer.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted July 18, 2011 Share Posted July 18, 2011 csgt40 wrote: Då var det dax att göra paus i semestern. 😉 Då lite delar landat på hemma adressen 😃 Jag har nu fixat några extra hjulmuttrar som passar "GOX hubbar" då en välkänd leverantör lyckats med att göra dessa 1mm mindre än "Orginal GT40" bilarna har Jag och de fackmänn jag pratat med är mycket imponerade att vissa har noll koll och gör en gänga som ej finns??? men GOX bilarna blir unika helt klart för dom som orkar och gör dessa färdiga 😉 Snygga saker som vanligt:-) Stål eller alu? Mvh Henrik ( på semester men med grym hemlängtan till GTn) Önskar alla en varm skön sommar så vi orkar köra hårt under hösten & vintern. Christer.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted July 18, 2011 Author Share Posted July 18, 2011 Dom är i stål 😉 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted July 20, 2011 Author Share Posted July 20, 2011 Då har man vart på Biltema + Jula och tanka upp med braha saker + färg. Vitfärg till väggar + golv samt några nya lysrörsarmaturer 😃 Några timmars jobb sen är operationssalen klar för vinterns hård körning 😉 MVH Christer.s Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted July 21, 2011 Share Posted July 21, 2011 csgt40 wrote: Då har man vart på Biltema + Jula och tanka upp med braha saker + färg. Vitfärg till väggar + golv samt några nya lysrörsarmaturer 😃 Några timmars jobb sen är operationssalen klar för vinterns hård körning 😉 MVH Christer.s Gött!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted July 27, 2011 Author Share Posted July 27, 2011 Då var "operationssalen" klar för hörd körning i höstmörkret. 😉 "Nu ser framtidens jobb ljusare ut" 😃 😃 /Christer.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
catskalle Posted July 28, 2011 Share Posted July 28, 2011 Vackert 😃 /Thomas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Örjan Brattberg Posted July 28, 2011 Share Posted July 28, 2011 Christers klinik :) mvh Örjan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted July 28, 2011 Share Posted July 28, 2011 Hur snyggt och bra som helst. Vi har ju sett att Dr Sundström också ör en duktig plastkirurg! Mvh Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted July 30, 2011 Author Share Posted July 30, 2011 Tackar för finna komentarer 😃 😃 Nu väntar man bara på lite smådelar så man kommer igång igen efter en liten sommar vila 😉 Christer.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
csan_gt40 Posted July 30, 2011 Share Posted July 30, 2011 Henrik wrote: .... Dr Sundström också är en duktig plastkirurg! Mvh Henrik ...av vilka delar då ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted July 30, 2011 Share Posted July 30, 2011 csan wrote: Henrik wrote: .... Dr Sundström också är en duktig plastkirurg! Mvh Henrik ...av vilka delar då ? 😆 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grantinge_gt40 Posted August 1, 2011 Share Posted August 1, 2011 Snyggt Christer!! Det är alltid trevligare att montera i ett snyggt nyrenoverat garage, hoppas att det inte blir för mycket slipning och svetsning nu 😆 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted August 1, 2011 Share Posted August 1, 2011 Grantinge wrote: Snyggt Christer!! Det är alltid trevligare att montera i ett snyggt nyrenoverat garage, hoppas att det inte blir för mycket slipning och svetsning nu 😆 Mmmm - jag hade ett snyggt, nybyggt, nymålat garage när jag började. Det ser ju inte riktigt ut så längre kan jag ju lugnt säga. Gissa om jag ser fram emot att få blåsa ur det fullständigt och måla och organisera om allt från grunden. Starkt gjort Christer att göra det mitt i bygget!! Mvh Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted August 2, 2011 Author Share Posted August 2, 2011 Då har man köpt färdiga bilar igen 😉väntar nu bara på några chips så dom kan chiptrimmas för den morderna världen vi lever i "Scalextric Digital bana" 😉 😉 Christer.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted August 5, 2011 Author Share Posted August 5, 2011 Då var GT40 bilarna chipade och race redy 😉 Gällivare race way is redy four racing 🙂 MVH Christer.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted August 5, 2011 Share Posted August 5, 2011 Ser härligt ut ! Race on !!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted August 15, 2011 Author Share Posted August 15, 2011 Jepp det är riktigt kul att raca lite bilbana med "Grabbarna" Men nu är det full mutter med Husgrunden så man kan ge "benet" när uprigthsen kommer 😉 MVH Christer.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted August 26, 2011 Author Share Posted August 26, 2011 Då kom det lite små prylar till bilen. Nya adapters mellan broms rör och fördelnings block. Jag missade lite då jag byggde bromssysstemet innan jag hittade lösningen med bromsljus kontakten. Det finns ju en drös med gängor och adapters 😲 Samt kompositbussningar till hjulupphängningen. Längtar att garage tiden innfinner sig snart 😃 MVH Christer.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted September 5, 2011 Author Share Posted September 5, 2011 Då var första passet avklarat i garaget 😉 Nu är det full mutter i garaget igen 😉 /Christer.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted September 5, 2011 Share Posted September 5, 2011 Gött - kör hårt!!!! /Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansol Posted September 12, 2011 Share Posted September 12, 2011 csgt40 wrote: Då var första passet avklarat i garaget 😉 Nu är det full mutter i garaget igen 😉 /Christer.S Härligt att höra , hoppas snart kunna sända upp lite bra att ha grejor till dig 😆 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted October 16, 2011 Author Share Posted October 16, 2011 Då var man på "G" igen nu skall det bytas styrningar till bak och framhuvarna. Fick med mig hi-teck prylar från Borås som skall monteras. /Christer.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted November 3, 2011 Author Share Posted November 3, 2011 Nu börjar det jobbas på bred front. Väntar på lite "Bling" så blir det full mutter 😃 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted November 21, 2011 Author Share Posted November 21, 2011 Nu har den sissta genomgången av chassiet börjat vara färdigt. Tar lite tid när man synar varje svetsskarv och putsar bort lite svetsstänk MVH Christer.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted November 21, 2011 Share Posted November 21, 2011 Schysst - ser ju nästan ut som en monocoque nu 🙂 Snart lack? Mvh Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Örjan Brattberg Posted November 21, 2011 Share Posted November 21, 2011 När man ser hela chassit förstår man hur mycket jobb du lagt ner på plåtarbeten och att du snart är klar med chassit. Är golvet original eller har du gjort ett eget? I så fall vilken plåttjocklek har du valt? mvh Örjan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted November 21, 2011 Author Share Posted November 21, 2011 Hej Örjan. Jag annvände delar av orginal golvet. Men det hade vart bättre att bytta ut de med. Man hade bara tur att det inte var galvat 😉 😉 MVH Christer.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted November 21, 2011 Author Share Posted November 21, 2011 Henrik. Det blir lack efter SFRO 1 😉 😉 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoffman_gt40 Posted November 21, 2011 Share Posted November 21, 2011 Här har vi beviser Chrille! Den ser nästan ut som en monocuoqe,då kan du inte bara ha suttit i garaget och supit,för så där såg den inte ut när du hämtade den i Strömstad. Bra kämpat. Mvh Peter H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted December 22, 2011 Author Share Posted December 22, 2011 Äntligen börjar det vända 😉 Årets mörkaste dag i Gällivare 69minuter var solen uppe men imorgon vänder det och blir ljusare 😃 Väntar nu bara på lite Hitec prylar 😉 Önskar alla en riktigt GOD JUL med många hårda paket under granen. Samt ett sten hårt bygg år 2012 MVH Christer.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted December 23, 2011 Share Posted December 23, 2011 Onekligen väldigt vackra 69 minuter. Är riktigt avundsjuk på den där snön🙂 God Jul Christer Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted January 31, 2012 Author Share Posted January 31, 2012 Vilket otroligt tempo och kreativitet det är på forumet nu 😃 Stor kredit till alla som jobbar på som "F...N" 😉 Och lägger ut massa bra bilder 😲 Själv är man riktigt på "G" det är mycket som inkommer snart från CNC körning. Då blir det full mutter igen:wink: Kannon bra jobbat ingen nämd ingen glömd 😃 MVH Christer.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted February 11, 2012 Author Share Posted February 11, 2012 Hej alla forum gäster och medlemmar! Kolla in alla trådar på FORUMET "Forumindex" Det händer mycket på alla trådar där. Senaste Bilsport har reportage om ett riktigt fint GT40 bygge från Sverige 😃 Jag tror många glömmer att titta igenom allt som händer på alla trådar då tempot nu är högt på bred front. Tempot är högt i alla garagen och glöm inte att ge kredit och peppa varandra genom bygg tiden- MVH Christer.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts