Dan Andersson Posted December 6, 2010 Share Posted December 6, 2010 Jo Christer Det kan hända att jag roterar jag också. Kanske kör SFRO före. Men det ser roligare ut i vänt utförande och man får lite mer frigång under. Behöver dock byta mitt Vxl reglage tror jag.. Dan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted December 12, 2010 Author Share Posted December 12, 2010 Då var kylarbehållaren klar med inbyggt vatten fälla i botten. 😃 Christer.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted December 15, 2010 Author Share Posted December 15, 2010 Monterade denna lilla smuttiga cirkulationspump som tryckstegrare upp till värmepaketet. Christer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted December 20, 2010 Author Share Posted December 20, 2010 Nu är det full fräs i garaget 😆 Detta snöt man ut från näsan 😃 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest_gt40 Posted December 22, 2010 Share Posted December 22, 2010 Det går frammåt och man nöter på nu sitter bränsleregulaton på plats samt tändspole & tändningsbox. MVH Christer.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted December 22, 2010 Author Share Posted December 22, 2010 El-centralen på platts. "Det är roligare att titta framåt än bakåt" Christer.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted December 22, 2010 Share Posted December 22, 2010 Schysst!! Såg också att du valt Painless! Inge fel på grejorna men efter att ha försökt att ha att göra med deras support benämner jag nu dem "Painful". Det är dock en annan historia:-D Kul att du får in elen. Det är magiskt när man tänder första lampan första gången. Mvh Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted December 26, 2010 Author Share Posted December 26, 2010 Ja då var Julen över och man kan med mätt mage återgå till garaget igen 😃 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dan Andersson Posted December 27, 2010 Share Posted December 27, 2010 Japp skall själv ut nu och meka lite. Har dock kommit lite snö åxå. Undra vem som kom med den. 😕 Var ute nu -21 grader. Din elcentral såg bra ut enkel och go placering..Kul.. Dan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted December 28, 2010 Author Share Posted December 28, 2010 Då var det dax att göra länkaget till ZF-lådan 😃 Christer.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grantinge_gt40 Posted December 30, 2010 Share Posted December 30, 2010 Det ser riktigt bra ut Christer! Kul och se att det är lite liv och rörelse i garaget 😃 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted January 2, 2011 Author Share Posted January 2, 2011 Broms slangar upphängda och klara 😉 Christer.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted January 9, 2011 Author Share Posted January 9, 2011 En liten smuttig bromsljus kontakt. Christer.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted January 13, 2011 Author Share Posted January 13, 2011 Sissta Alu-rören svetsade 😃 Det börjar gå bra nu 😆 "De Äää bara Åååå åk nu" Christer.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grantinge_gt40 Posted January 15, 2011 Share Posted January 15, 2011 Verkligen snyggt! MVH//Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted January 16, 2011 Author Share Posted January 16, 2011 Då var framvagnen demonterad och åter monterad. Nu åker motorn ut för svetsning av motor fästen samt lte modifiering. 😃 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted January 16, 2011 Author Share Posted January 16, 2011 Då var huvfästen fram på plats. Ett steg i taget varje dag 😉 Christer.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted January 17, 2011 Author Share Posted January 17, 2011 Då var man ett steg närmare slut målet. En start knapp monterad i motor utrymmet på var sida för att lättare göra ventil ljustering och motor jobb monterat. 😉 Nu har man många bollar i luften och jobbar på bred front 😃 Christer.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted January 17, 2011 Share Posted January 17, 2011 Smart ! Härligt att du fått upp tempot ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted January 17, 2011 Author Share Posted January 17, 2011 Hej Micke. Jag har fått erfara vad bra det är att kunna köra runt motorn vid service och kontroll mellan racen. Det är enkelt och går fort att kontrollera massa saker. Pro-Mod bilen jag meckar i har 5st start knappar i motor utrymet såg helt sjukt ut men vid första mötet men efter första sessongen förstod man att dom var monterade med omsorg och erfarenhet. Helt suveränt man kunde kolla allt på hela motorn och slapp ligga och skrika till killen som satt i bilen och körde runt motorn mm. Det blir mycke bilder och info under kommande vår. 😉 MVH Christer.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grantinge_gt40 Posted January 19, 2011 Share Posted January 19, 2011 Mycket smart. Det är absolut något som jag kommer ta sätta i också. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted January 20, 2011 Author Share Posted January 20, 2011 Då var den lilla smuttiga generatorn på plats efter mycket meck. Den sitter tajt som attan. Samt vatten temp och oljetemp givarna. Det blev att beställa nya gäng pluggar/övergångar då det inte stämde men nu är man på "G"😉 MVH Christer.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted January 20, 2011 Share Posted January 20, 2011 Vackert ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest_gt40 Posted January 20, 2011 Share Posted January 20, 2011 Tack det kan behövas 😃 Nu skall man bara lösa problemet med oljetrycks kontakten som inte ryms bakom generatorn. Men lösa problem och att göra om är ju vardags mat för oss GOX byggare 😉 MVH Christer.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted January 22, 2011 Share Posted January 22, 2011 OjOj - den snurran är riktigt imponerande - såväl till utseende som innehåll. Vad för effektuttag räknar du med? Mvh Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted January 22, 2011 Author Share Posted January 22, 2011 Jag räknar med 225Hk 😃 😃 😃 MVH Christer.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted January 22, 2011 Share Posted January 22, 2011 Måste helt klart vara i överkant !!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
csan_gt40 Posted January 22, 2011 Share Posted January 22, 2011 csgt40 wrote: Jag räknar med 225Hk 😃 😃 😃 MVH Christer.S Jahajaha - du menar väl SBP_Hk förmodar jag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted January 24, 2011 Author Share Posted January 24, 2011 Då var generatorn monterad och den satt som en smäck lätt att ljustera i motor utrymmet blir dock att montera en adappter för oljekylare med uttag för oljetrycks kontakten då den hammnade bakom generatorn. MVH Christer.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Engström Posted January 24, 2011 Share Posted January 24, 2011 Satt klockrent christer! Ja det blir en hel del special lösningar i de här bilarna för det är ju så förbannat trångt överallt. Snyggt generatorfäste förresten. Bra Jobbat kan man säga!!! 😃 😃 😃 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted January 24, 2011 Author Share Posted January 24, 2011 Här är en billig lösning på tankgivare från Biltema. Men det billiga är ju inte bäst i alla lägen Vid montering sprack monterings flänsen i plast Men man är ju van att fixa dåliga lösningar och matrial som ej håller måtten 😆 Lite alu i svarven och lösningen blev Nice very nice 😃 MVH Christer.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted January 29, 2011 Author Share Posted January 29, 2011 Då var man tvungen att ta fram "Norrlands fräsen" igen då sprängkåpan stack ner 25mm under bilen / christer.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted January 30, 2011 Author Share Posted January 30, 2011 Man körde fast i går då man saknade plåt i rätt tjocklek Men jag går nog ut i garaget inspirerad av Andreas och valsar en plåt i rätt kvalite och tjocklek 😉 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grantinge_gt40 Posted January 30, 2011 Share Posted January 30, 2011 Det kan ju va bra och lite luftkylning på kopplingen 😃 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted January 30, 2011 Author Share Posted January 30, 2011 Då var det dax för första testen av prototypen till växelspaken. Många frågor och tankar bara runt en sånn liten sak 😕 Höjden på spaken samt placeringen förhållande till ratten, slaglängd mellan lägena och handbroms spaken skall ju också få en vettig placering. /Christer.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted January 30, 2011 Author Share Posted January 30, 2011 En till /Christer.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Engström Posted January 30, 2011 Share Posted January 30, 2011 Nice! Gillar racestuket starkt! Och samtidigt orginalstuket som Hoffman har. Gillar dina stolar som inte har knästöd. Jag har ju det och det funkar sådär kan jag säga. Vad är det för stolar du har? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted January 30, 2011 Author Share Posted January 30, 2011 Hej Andreas. Jag var tvungen att a bort alla dynor så jag når ner till pedalerna 😉 /Christer.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted January 30, 2011 Author Share Posted January 30, 2011 Stolarna är av märket Corbeau sprint dom var det minsta som fanns enligt måten jag fann på nätet. Men det var tråkigt då jag bara fick FIA märkning på ena stolen. prövade kontakta leverantören men det hände ingenting men det räcker ju med att förarstolen är FIA märkt. /Christer.s Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Örjan Brattberg Posted February 3, 2011 Share Posted February 3, 2011 Hej Christer Letade på deras hemsida efter "Sprint" men utan framgång. Det är väl bredden som är kritisk? Hur breda är des du fick tag på? mvh Örjan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted February 3, 2011 Author Share Posted February 3, 2011 Hej Örjan. Här har du en länk till en av återförsäljana i Sverige. http://rallyshop.se/produkt/Corbeau-seats-sprint Men dessa stolar är ej annpassade för en låg GT40 då man får tippa bak stolarna rejält och då hammnar ben stödet för högt. Skall man sitta rätt och skönt måste man nog göra egna eller köpa dom som finns på marknaden till dessa bilar. Jag kommer att byta ut mina i framtiden. MVH Christer.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted February 4, 2011 Author Share Posted February 4, 2011 Då har man för berett helgens jobb 😉 Nedre transaxle fäste + justering av växelspaken slaglängd. /Christer.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted February 5, 2011 Author Share Posted February 5, 2011 Då var ventilationen klar 😉 Fick svarva en muff med tum gänga på ena sidan och fingängad mm på andra /Christer.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted February 8, 2011 Author Share Posted February 8, 2011 Då var det dax för nästa steg. Handbroms och fästen med gummi bussningar till ZF-lådan. Men det tog stopp........ Man skulle haft en svarv i garaget Å... en fräs. Det borde ingått i alla GOX kitten 😆 + 10000kr att köpa nytt matrial för. 😆 Christer.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
^MeTaNoLiC^_gt40 Posted February 10, 2011 Share Posted February 10, 2011 är det bara för mig som postimage.org inte funkar eller? kan inte se en enda bild längre men alla andra verkar ju kunna det edit: detta gällar ALLA forum, inte bara detta.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Engström Posted February 10, 2011 Share Posted February 10, 2011 Jag kan se alla bilder men vissa kommer det upp "postimage". Men jag är mer än lovligt kass på datorer... 😃 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest_gt40 Posted February 10, 2011 Share Posted February 10, 2011 Det lät skumt men ta kontakt med "Moderatorn" han borde veta. Själv är man ingen fena på dessa sysstem som är uppbyggt på nollor och ettor i oendliga mängder 😆 MVH Christer.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted February 10, 2011 Share Posted February 10, 2011 Ibland händer det att jag får "ladda" en gång extra men jag skall kolla om jag hittar något .... Jag tror också det är viktigt att man väljer "familysafe" när man laddar upp bilder så att det inte dyker upp andra rattar istället 😲 Vidare så skall bilden ej reduceras heller utan bara laddas upp direkt så blir den större när man klickar på bilden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted February 17, 2011 Author Share Posted February 17, 2011 Då börjar det droppa in prylar igen 😆 /Christer.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted February 17, 2011 Author Share Posted February 17, 2011 Riktigt roligt att det är så många som postar "updates" 😃 Hög aktivite och intressanta frågor och läsning 😃 Det kommer att bli en kannon vår i garagen. MVH Christer.S Från ett kyligt Gällivare -37,2 grader i morse 😆 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.