Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ja det där var ju lite skillnad i skrubb får man ju säga. Bra bilder - det illustrerar väl. Problemen vid infjädring i kombination med att svänga borde ju minska en del också. Det jag tänker på är problemet att det hjulet tar i i chassieplåten. Behöver du också kapa ut eller slipper du det nu när du har bättre skrubb?

Mvh
Henrik

Posted

Hej Henrik.
Jag har tagit bort och rundat av hjulhuser tidigare men jag har valt att gå ett steg längre och kapar nu bort enligt strecket vid tanklocket. För jag vill inte hamna med hjulen i kontakt med chassit vid körning även om jag byter dimension eller bredd på fälgar.

MVH
Christer.S



  • 4 weeks later...
  • 1 month later...
Posted

En riktigt glad midsommar önskar vi er alla här på forumet.

Christer sundström med familj 🙂 😃

  • 1 month later...
Posted

Äntligen har man fått lite fart i garaget och nu plastas det för fullt. Ska försöka få ut lite bilder fast kameran la av under semmestern.

De har vart lite paus då jag tagit på mig att vara mekaniker åt en kompis som kör Toppdorslammer & Pro Mod. Å det blir många timmar i garaget och på tävlingarna runt hela landet 😉

MVH
Christer.








Posted

Nu är man på "G" efter uppehåll med semester och vila.
Kapar och plastar om massa fel som är på dessa gox kit :sad:



Posted

Mmmmmm - är på med det oxå.....

Började spackla min itukapade och sedan ihopplastade bakdel idag så vi får väl se vem som dör i plastförgiftning först 😕

Mvh
Henrik

Posted

Det bör meddelas att allt arbete med poliester skall utföras med rätt sydds utrustning d.v.s. andnins skydd med Gas filter (kolfilter)
samt skydds glasögon. och god ventilation då dessa gaser är mycket farliga.

MVH
Christer.S

  • 2 weeks later...
Posted

Liten paus i all plastning kan ju vara skönt att svettas & svetsa i solen 😆 en stund. Det blir mer plast bilder då de kommer fram ideer under vägen och jag vill inte glömma någonting när man likas så plastar.



MVH
Christer.

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Posted

I fredags kom efterlängtade prylar till bilbanan 😃
Scalextrics nya digitala powebase för 6st bilar samt en GT40 med en liten bok och 75minuter GT40 körningpå DVD. :cool:




Nu kan man köra racing med familjen 😃 😃

Posted
csgt40 wrote:
Äntligen nu är det "G" delar.
:cool:




Du har inte en ritning på spindelkoppen som du skulle vilja dela med dig ?

Mvh // Peter
Posted

Vilken massproduktion du har chrille!
Min bil kommer snart att vara en dussinbil då dessa bärarmar kommer att sitta på många gt40.
Men det verkar vara den här konstruktionen/geometrin som de flesta vill åka med.
Bra kämpat!
Mvh Peter

Posted

Kul att höra att du är på "G" igen Dan 😃

Själv gör jag "Söndagsmiddag" en saftig stek ligger och puttrar på 180grader i 90minuter i ugnen, efterrätten ligger självklart i frusen och väntar med 😃 😃






Min fru och barn blev inte så imponerad av min "Söndags special" så hon hämtade hamburgare till alla istället 😆

/Christer.S :cool:

Posted

Nu är man äntligen på rätt väg med rätt grundmatrial. 😃





En lång hård vinter har börjat :cool: :cool:
/ Christer.S

Posted

Hej Erik.
Ackerman ligger nu på (100%)
På GOX orginal var det "Way out"
och matrialet var silverfärgad "trolldeg" 😆

MVH
Christer.

Posted

Ny funktion på dörr gångjärnen.
Nu kan jag snabbt demontera dörrarna genom att rycka bort hela axeln som håller fast dessa.





/Christer

  • 2 weeks later...
Posted

Då fick man hem alla pressade stålslangar till broms& koppling
och nu är alla bromsslangar monterade 😃
Man blir bra sugen att fylla upp och lufta bromsarna. Men man måste nog jobba vidare med övriga alu-saker.

Christer

Posted

Då var det lilla smuttiga värmepaketer klart med nya gavlar och anslutningar + en extra avluftnings anslutning.




Christer. :cool:

Posted

Hej Tomas.
Har du erfarenheter att dela med dig ang, detta?

Ja det är ju inte kul med fem växlar bakåt 😉
Det kommer att göras ingrepp i lådan så det blir rätt.
Teorierna är många vissa påstår att de bara vänt kronhjulet och kört flera år utan problem????
Jag tänker inte ta den risken då ett haveri kan kosta mycket pengar helt i onödan.

MVH
Christer.S

Posted

Jag har inga personliga erfarenheter av att vända lådan men jag är intimt bekant med innanmätet sedan jag renoverade min egen Dash-1-låda för några år sedan. Jag känner till en person i England som vände lådan och körde utan problem, exakt hur långt och länge vet jag dock inte. Eftersom jag tittat inuti så vet jag att lådan har ett riktigt smörjsystem med passager som leder olja till olika lager och de funkar definitivt inte på samma sätt om man vänder lådan upp och ner. Låter du RBT fixa lådan eller gör du det själv med delar därifrån?

Guson

Posted

Hej Tomas.
Då vet du mer änn mig, jag har ännu bara bytt locket samt tittat på manualen till 5DS-25/2 samt läst på lite forum ang, detta. Jag har inte fått tag i någon bra bild på skillnaden eller kontakt med erfarenhet för att göra själva modifieringen. Men efter SFRO1 måste jag börja med att fördjupa mig i problemet.
Det har vart mycket tidskrävande detta bygge då mycket har vart felkonstruerat samt fel matrialval har andvänts samt en oseriös leverantör som ej velat lyssna på problemen som uppstod när man väl fick delar så man kunde börja plocka ihop bygget.
Men förvalltar man motgångarna rätt får man erfarenhet och lärdom.
Jag är glad att jag inte gav upp och sålde bygget.
Genom detta forum som är öppet för diskution ang, problem och funderingar samt att alla hjälps åt och bidrar med en dialog i god anda.
Känns det bara kul igen, för här finns en bred kompetens av antusiastiska bilbyggare. 😃

Jag blir väldigt nyfiken på vad din Dash-1 låda sitter i för skapelse 🙂

Med vänliga hällsningar.
Christer.S :cool:

Posted

De tomaso Pantera är spännande 😃
Den har en riktigt bred Racing historia bakom sig.
Jag var med och renoverade denna bil på slutet av -80talet. 😃



Christer.S

Posted

Oj! Där var det gott om markfrigång! 😆 Jag känner inte till den bilen men den borde vara lätt att identifiera med den breddningen och pushbuttondörrar. De dörrarna satt bara på några hundra bilar i början av produktionen 1971.

Här kommer en annan susande:



Guson

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

    • Medlemsrabatt hos våra partners, läs mer
    • Betala medlemsavgiften innan nyår och var med i utlottningen av 500kr hos Speeding. Gäller även nya medlemmar, läs mer. swish


×
×
  • Create New...