Guest_gt40 Posted April 14, 2010 Posted April 14, 2010 Då var det hjul igen 😃 Denna vecka komm några efter längtande delar Dom ny oken bak. samt om svarvade fälgarna mrd en skrub på ca 30mm samt en låda med kryptonit Quote
Guest_gt40 Posted April 14, 2010 Posted April 14, 2010 Man kan bara lyfta på hatten för detta forum som nu är Sveriges hetaste GT40 forum. 😃 😃 😃 /Christer.S Quote
Guest_gt40 Posted April 17, 2010 Posted April 17, 2010 Ja det där var ju lite skillnad i skrubb får man ju säga. Bra bilder - det illustrerar väl. Problemen vid infjädring i kombination med att svänga borde ju minska en del också. Det jag tänker på är problemet att det hjulet tar i i chassieplåten. Behöver du också kapa ut eller slipper du det nu när du har bättre skrubb? Mvh Henrik Quote
Csgt40 Posted April 17, 2010 Author Posted April 17, 2010 Hej Henrik. Jag har tagit bort och rundat av hjulhuser tidigare men jag har valt att gå ett steg längre och kapar nu bort enligt strecket vid tanklocket. För jag vill inte hamna med hjulen i kontakt med chassit vid körning även om jag byter dimension eller bredd på fälgar. MVH Christer.S Quote
Csgt40 Posted May 13, 2010 Author Posted May 13, 2010 Bra verktyg lånades för koning & bockning av bromsrör. /Christer Quote
Csgt40 Posted May 13, 2010 Author Posted May 13, 2010 Äntligen fick man tag i lämpliga mekaniska handbroms ok. MVH Christer. Quote
Starhonk Posted May 14, 2010 Posted May 14, 2010 Brembo - det är ju alltid nice Din bakvagn är ju så läcker! Mvh Henrik Quote
Guest_gt40 Posted May 14, 2010 Posted May 14, 2010 Henrik wrote: Brembo - det är ju alltid nice Din bakvagn är ju så läcker! Mvh Henrik Helt rätt Brembo är nice....till handbroms 😉 😉 /Christer Quote
Csgt40 Posted June 25, 2010 Author Posted June 25, 2010 En riktigt glad midsommar önskar vi er alla här på forumet. Christer sundström med familj 🙂 😃 Quote
Csgt40 Posted August 1, 2010 Author Posted August 1, 2010 Äntligen har man fått lite fart i garaget och nu plastas det för fullt. Ska försöka få ut lite bilder fast kameran la av under semmestern. De har vart lite paus då jag tagit på mig att vara mekaniker åt en kompis som kör Toppdorslammer & Pro Mod. Å det blir många timmar i garaget och på tävlingarna runt hela landet 😉 MVH Christer. Quote
Csgt40 Posted August 4, 2010 Author Posted August 4, 2010 Nu är man på "G" efter uppehåll med semester och vila. Kapar och plastar om massa fel som är på dessa gox kit Quote
Starhonk Posted August 4, 2010 Posted August 4, 2010 Mmmmmm - är på med det oxå..... Började spackla min itukapade och sedan ihopplastade bakdel idag så vi får väl se vem som dör i plastförgiftning först 😕 Mvh Henrik Quote
Csgt40 Posted August 5, 2010 Author Posted August 5, 2010 Det bör meddelas att allt arbete med poliester skall utföras med rätt sydds utrustning d.v.s. andnins skydd med Gas filter (kolfilter) samt skydds glasögon. och god ventilation då dessa gaser är mycket farliga. MVH Christer.S Quote
Csgt40 Posted August 17, 2010 Author Posted August 17, 2010 Liten paus i all plastning kan ju vara skönt att svettas & svetsa i solen 😆 en stund. Det blir mer plast bilder då de kommer fram ideer under vägen och jag vill inte glömma någonting när man likas så plastar. MVH Christer. Quote
Csgt40 Posted October 19, 2010 Author Posted October 19, 2010 Då kan man öppna alla huvar och dörrar utifrån. Quote
heralue Posted October 19, 2010 Posted October 19, 2010 Det närmar sig !! Ser bra ut Christer ! Quote
Dan Andersson Posted October 22, 2010 Posted October 22, 2010 Hej Instämmer det ser kanon ut . Riktigt bra.. 😃 Hälsn Dan Quote
Csgt40 Posted October 31, 2010 Author Posted October 31, 2010 Nu ligger det heta prylar och väntar på montering 😃 Quote
Csgt40 Posted October 31, 2010 Author Posted October 31, 2010 I fredags kom efterlängtade prylar till bilbanan 😃 Scalextrics nya digitala powebase för 6st bilar samt en GT40 med en liten bok och 75minuter GT40 körningpå DVD. Nu kan man köra racing med familjen 😃 😃 Quote
Hansol Posted November 3, 2010 Posted November 3, 2010 csgt40 wrote: Äntligen nu är det "G" delar. Du har inte en ritning på spindelkoppen som du skulle vilja dela med dig ? Mvh // Peter Quote
hoffman_gt40 Posted November 3, 2010 Posted November 3, 2010 Vilken massproduktion du har chrille! Min bil kommer snart att vara en dussinbil då dessa bärarmar kommer att sitta på många gt40. Men det verkar vara den här konstruktionen/geometrin som de flesta vill åka med. Bra kämpat! Mvh Peter Quote
Dan Andersson Posted November 7, 2010 Posted November 7, 2010 Hej Detta är suveränt Du. skall damma av min maskin i dag och köra igång Bra joggat Christer.. Quote
Csgt40 Posted November 7, 2010 Author Posted November 7, 2010 Kul att höra att du är på "G" igen Dan 😃 Själv gör jag "Söndagsmiddag" en saftig stek ligger och puttrar på 180grader i 90minuter i ugnen, efterrätten ligger självklart i frusen och väntar med 😃 😃 Min fru och barn blev inte så imponerad av min "Söndags special" så hon hämtade hamburgare till alla istället 😆 /Christer.S Quote
Csgt40 Posted November 8, 2010 Author Posted November 8, 2010 Nu är man äntligen på rätt väg med rätt grundmatrial. 😃 En lång hård vinter har börjat / Christer.S Quote
Andreas Engström Posted November 8, 2010 Posted November 8, 2010 Riktigt nice christer! Non gox? 🙂 Quote
Dahlhjelm_gt40 Posted November 8, 2010 Posted November 8, 2010 Ser otroligt bra ut! Hur många % ackerman kör du med? Mvh Eric Dahlhjelm. Quote
Csgt40 Posted November 8, 2010 Author Posted November 8, 2010 Hej Erik. Ackerman ligger nu på (100%) På GOX orginal var det "Way out" och matrialet var silverfärgad "trolldeg" 😆 MVH Christer. Quote
Dahlhjelm_gt40 Posted November 8, 2010 Posted November 8, 2010 Ok, härligt! =D Åter igen, Din framvagn ser otroligt fin ut! Mvh Eric. Quote
Csgt40 Posted November 11, 2010 Author Posted November 11, 2010 Ny funktion på dörr gångjärnen. Nu kan jag snabbt demontera dörrarna genom att rycka bort hela axeln som håller fast dessa. /Christer Quote
Csgt40 Posted November 11, 2010 Author Posted November 11, 2010 Låsmekanismen satt som en "smäck" Tack Peter 😃 😃 😃 Quote
Dan Andersson Posted November 11, 2010 Posted November 11, 2010 Bra bild . Fin lösning. Bra gubbar ger bra Forum. Så det skall vara. 😃 Dan Quote
Csgt40 Posted November 21, 2010 Author Posted November 21, 2010 Äntligen kom gasen nu kan man gasa vidare i "Alu" 😃 Quote
Guest_gt40 Posted November 27, 2010 Posted November 27, 2010 Då fick man hem alla pressade stålslangar till broms& koppling och nu är alla bromsslangar monterade 😃 Man blir bra sugen att fylla upp och lufta bromsarna. Men man måste nog jobba vidare med övriga alu-saker. Christer Quote
Csgt40 Posted November 28, 2010 Author Posted November 28, 2010 bilder på bromsarna. Christer.l Quote
Csgt40 Posted November 29, 2010 Author Posted November 29, 2010 Då var det lilla smuttiga värmepaketer klart med nya gavlar och anslutningar + en extra avluftnings anslutning. Christer. Quote
Csgt40 Posted December 1, 2010 Author Posted December 1, 2010 Då var tanklocken på plats med bottnarna. Christer.S Quote
heralue Posted December 2, 2010 Posted December 2, 2010 Det där är inte de ursprungliga tanklocken eller .... Quote
Guest_gt40 Posted December 2, 2010 Posted December 2, 2010 Det ända som är kvar av ursprunget är framrutan och jag hoppas att jag slipper göra om den med 😉 Quote
Tomas Gunnarsson Posted December 5, 2010 Posted December 5, 2010 Jag hoppas du har koll på det som behöver ändras invändigt när man kör en ZF som du monterat den om lådan tidigare suttit åt andra hållet. Guson Quote
Csgt40 Posted December 5, 2010 Author Posted December 5, 2010 Hej Tomas. Har du erfarenheter att dela med dig ang, detta? Ja det är ju inte kul med fem växlar bakåt 😉 Det kommer att göras ingrepp i lådan så det blir rätt. Teorierna är många vissa påstår att de bara vänt kronhjulet och kört flera år utan problem???? Jag tänker inte ta den risken då ett haveri kan kosta mycket pengar helt i onödan. MVH Christer.S Quote
Tomas Gunnarsson Posted December 5, 2010 Posted December 5, 2010 Jag har inga personliga erfarenheter av att vända lådan men jag är intimt bekant med innanmätet sedan jag renoverade min egen Dash-1-låda för några år sedan. Jag känner till en person i England som vände lådan och körde utan problem, exakt hur långt och länge vet jag dock inte. Eftersom jag tittat inuti så vet jag att lådan har ett riktigt smörjsystem med passager som leder olja till olika lager och de funkar definitivt inte på samma sätt om man vänder lådan upp och ner. Låter du RBT fixa lådan eller gör du det själv med delar därifrån? Guson Quote
Csgt40 Posted December 5, 2010 Author Posted December 5, 2010 Hej Tomas. Då vet du mer änn mig, jag har ännu bara bytt locket samt tittat på manualen till 5DS-25/2 samt läst på lite forum ang, detta. Jag har inte fått tag i någon bra bild på skillnaden eller kontakt med erfarenhet för att göra själva modifieringen. Men efter SFRO1 måste jag börja med att fördjupa mig i problemet. Det har vart mycket tidskrävande detta bygge då mycket har vart felkonstruerat samt fel matrialval har andvänts samt en oseriös leverantör som ej velat lyssna på problemen som uppstod när man väl fick delar så man kunde börja plocka ihop bygget. Men förvalltar man motgångarna rätt får man erfarenhet och lärdom. Jag är glad att jag inte gav upp och sålde bygget. Genom detta forum som är öppet för diskution ang, problem och funderingar samt att alla hjälps åt och bidrar med en dialog i god anda. Känns det bara kul igen, för här finns en bred kompetens av antusiastiska bilbyggare. 😃 Jag blir väldigt nyfiken på vad din Dash-1 låda sitter i för skapelse 🙂 Med vänliga hällsningar. Christer.S Quote
Guest_gt40 Posted December 5, 2010 Posted December 5, 2010 Det är inte så förskräckligt spännande 😉, den sitter i min Pantera. Guson Quote
Tomas Gunnarsson Posted December 5, 2010 Posted December 5, 2010 Anonymous wrote: Det är inte så förskräckligt spännande 😉, den sitter i min Pantera. Guson Äsch, jag var inte inloggad... 😲 Guson Quote
Csgt40 Posted December 5, 2010 Author Posted December 5, 2010 De tomaso Pantera är spännande 😃 Den har en riktigt bred Racing historia bakom sig. Jag var med och renoverade denna bil på slutet av -80talet. 😃 Christer.S Quote
Tomas Gunnarsson Posted December 5, 2010 Posted December 5, 2010 Oj! Där var det gott om markfrigång! 😆 Jag känner inte till den bilen men den borde vara lätt att identifiera med den breddningen och pushbuttondörrar. De dörrarna satt bara på några hundra bilar i början av produktionen 1971. Här kommer en annan susande: Guson Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.