Csgt40 Posted September 8, 2013 Author Share Posted September 8, 2013 Nu är det bur bygge och chassie förstärkning i fockus 😉 / Christer.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted September 8, 2013 Author Share Posted September 8, 2013 Undrar hur många gånger man kan plocka ihop och isär dessa byggen innan man blir nöjd och färdig 🙄 /Christer.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted September 9, 2013 Author Share Posted September 9, 2013 Stabilt skall det bli runt puffran 😉 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Örjan Brattberg Posted September 9, 2013 Share Posted September 9, 2013 Rörstagen bak ser inte dumt ut. Lär fundera om jag har plats för något liknande. Stadigare än din bil, Christer. får man lete efter. mvh Örjanr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted September 9, 2013 Author Share Posted September 9, 2013 Det skall bli ett stadigt chassie örjan... Genvägarna skall jag hitta på banan i stället.... 😆 😆 😆 /Christer.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted September 23, 2013 Author Share Posted September 23, 2013 Då har jag hamnat i en ny fas i byggandet 😃 😃 😃 Före GoodWood och efter GoodWood 😉 😉 😉 Efter ett givande samtalet med Kenny om hur bilen beter sig vid hård bankörning. Var helt magiskt att höra hur mycket han kan om dessa bilar och hur chassiet reagerar alla begränsningar dom brottas med och att största jobbet lägger dom på dämpare och små justeringar av chassi inställningar mm då dom inte får ändra i chassi infästningar mm Men tur är ju att jag inte behöver följa dessa regler 😆 Så det är bara att attackera med stora artilleriet Full fräs igen.. Christer.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted November 12, 2013 Author Share Posted November 12, 2013 Detta måste man ju bara visa men inte för sin fru eller sambo 😉 /Christer.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted October 13, 2014 Author Share Posted October 13, 2014 Återfunnen GT40 i Norrlänskt garage har hittats av ägaren som hittat tillbaka på banan 😆 Efter en längre tids div, dvala är det dax att köra igång på allvar. Nu blir det att bygga ihop bilen för att få tillbaka greppet efter ett drygt års vila. Nu kör vi för en kanon säsong och provtur 2015 MVH Christer.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted October 13, 2014 Author Share Posted October 13, 2014 Under gångna helgen har hjulupphängningen åkt på chassiet lite störande att vissa stålgrejer har fått lite ytrost men det är ju en reproduktion på en gammal racebil 😉 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grantinge_gt40 Posted October 13, 2014 Share Posted October 13, 2014 Kul och se Christer att du kommit igång igen, nu siktar vi in på provkörning 2015:D Lite rost är aldrig fel, det är bara snyggt med lite patina 😆 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted October 14, 2014 Author Share Posted October 14, 2014 Det viktiga nu är att hålla farten uppe och köra systematiskt och göra löpande att göra listor under hela processen. Säger som Ingemar stenmark sa en gång "ju mer jag tränar ju mer tur har jag" 😆 Christer.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grantinge_gt40 Posted October 14, 2014 Share Posted October 14, 2014 Har för mig att han också sa " de e bare o åk" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted December 23, 2014 Author Share Posted December 23, 2014 God Jul från ett juligt Gällivare men lite kalt ca -20 på väg ned 😃 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansol Posted December 23, 2014 Share Posted December 23, 2014 God Jul från ett +5 och höstlikt Östergötland // Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted December 31, 2014 Author Share Posted December 31, 2014 Gott Nytt GT40 ÅR 2015 MVH Christer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dan Andersson Posted January 3, 2015 Share Posted January 3, 2015 God fortsättning Crille . Nytt år nya tag 😉 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted June 8, 2015 Author Share Posted June 8, 2015 Då hoppas jag att det blir lite aktivitet i garage igen har börjat plocka ihop bygget för att få en över blick samt börjat beställa hem det delar som kan tänkas för att få klart bilen. MVH Christer.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted June 8, 2015 Author Share Posted June 8, 2015 Jag har velat runt burens främre del att vara eller inte vara länge nog så jag köpte på mig en dragandes rörbock Blir riktigt fina böjar (Krökar). så nu skall det "Krökas i Garaget" igen 🙂 Tack och bock 😉 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansol Posted June 9, 2015 Share Posted June 9, 2015 csgt40 wrote: Härligt att snön äntligen gett med sig så pass att det gick att komma åt garaget igen Christer. 😆 Ruskigt snygga fälgar du har införskaffat "gillas starkt " mvh// Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansol Posted June 9, 2015 Share Posted June 9, 2015 csgt40 wrote: Jag har velat runt burens främre del att vara eller inte vara länge nog så jag köpte på mig en dragandes rörbock Blir riktigt fina böjar (Krökar). så nu skall det "Krökas i Garaget" igen 🙂 Tack och bock 😉 Visste väl att det fanns en riktig "rörkrökare" inom dig, det där kommer bli riktigt bra. Frågan jag själv ställer mig är varför jagar jag svindyra NC maskiner för bockning här på jobbet, när man får precis lika bra kvalité med en sån utrustning som du inhandlat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted June 9, 2015 Author Share Posted June 9, 2015 Helt klart Peter enkelhetens verktyg kan vara bra att inköpas för jobben som skall göras sen kan man ju få liten erfarenhet på köpet. Det går förvånansvärt bra att kröka i garaget igen 🙂 efter lång vilan skall kröka lite till så jag blir riktigt nöjd och kan välja och jämföra lite olika alternativ 😉 Tack och bock 😆 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted June 10, 2015 Author Share Posted June 10, 2015 Då var det bockat till främre buren i 45X2,5 nu skall det kluras och filas in och justeras /Christer.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted June 25, 2015 Author Share Posted June 25, 2015 Nu trillar det in prylar hela tiden blir en grym sommar & höst 😉 Tack Magnus för hjälpen med Kniv krängare från Ingvar Gunnarsson Motorsport MVH Christer.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansol Posted June 25, 2015 Share Posted June 25, 2015 Som när man var liten runt Jul , bara hårda paketen som räknades !! Smaskiga saker du fått hem ser jag // Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted July 16, 2015 Author Share Posted July 16, 2015 Då var 1:à slip passet av klarat bara ca 496timmar kvar. Till bilen är lackad 😜 Ops,,, Över laddad... bilden blev upp och ned 😉 Nu skall det köttas på 😉 // Christer.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansol Posted July 16, 2015 Share Posted July 16, 2015 Visst är det härligt att spendera kvalitetstid med stora rykande glasfiber moln. Bara att ösa på i samma takt så är du snart vid slutmålet . Bra jobbat Christer !! //Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grantinge_gt40 Posted July 17, 2015 Share Posted July 17, 2015 Vi skall alla vandra den vägen! Kämpa på Crille. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Örjan Brattberg Posted July 17, 2015 Share Posted July 17, 2015 Skönt att kunna vara ute å slipa. Ibland kan vinden hjälpa till att hålla undan dammet. Har hört att ni inte har så mycket mygg i år. Dörrarnas passning i taket ser bra ut och fälgarna är skitsnygga. Nöt på. Mvh Örjan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted July 17, 2015 Share Posted July 17, 2015 Been there done that ! Du har ju dessutom ljuset och kan slipa dygnet runt. Nästa år åker vi kolonn till Le Mans och firar 50 år med Ford vs Fettari !!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted July 18, 2015 Author Share Posted July 18, 2015 Det går bra nu bara ca 488timmar kvar till lack 😃 Tack för all respons 😃 Alla steg har sin tjusning i GT40 byggandet grannarna är inte lika förtjusta i just denna fas då slipmaskiner ylar hela tiden kompressorn tjuter, glasfiberdammet yr runt hela kvarteret och doften av spackel och plast ligger konstant i luften. 😲 Men det har jag förståelse för då grannarna får stå med hörselkåpor och gasmask vid grillen och äta inne med familjen ytterligare en dag, när det är en fantastisk sommar dag... igen. Vid frågor hur det går så blir minen inte så glad då jag svarar bara 488timmar kvar 😃 😆 😆 😆 Men bygga GT40 är en livsstil och min dröm 😉 Undrar vad jag skall göra nu 😉 MVH Christer.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GT40 Posted July 18, 2015 Share Posted July 18, 2015 Glasfibermarinerad entrecote har jag hört ska vara en specialitet i dina trakter 😃 😃 😃 Bra jobbat Christer, kötta på! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted July 18, 2015 Author Share Posted July 18, 2015 Det är dukat bord i dag vände vinden och andra sidan av kvarteret blev drabbad 🙂 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dan Andersson Posted July 20, 2015 Share Posted July 20, 2015 Bra jobbat Crille . Tänkte själv börja slipa för att få på en motivationslack .. Som sagts många timmar kan det bli.. Kör nog el slip istället för tryckluft..// Dan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted July 25, 2015 Author Share Posted July 25, 2015 Det var underbart att få sätta första svängen med slipgrund nu är jag riktigt taggad sliping sliping sliping 😆 😆 😆 /Christer.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grantinge_gt40 Posted July 30, 2015 Share Posted July 30, 2015 Bra jobbat Christer!! Det ser så mycket bättre ut med slipgrund Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted August 3, 2015 Author Share Posted August 3, 2015 Då var det dax att lägga 1:a lagret slipgrund 😉 Tur att man valde en Race kaross från GOX .... som barn älskade man "BUBBELPLAST" att lyckas göra det på en glasfiber kaross är väl inte lika roligt men det sparar ju massa material och härdar säkert fortare med N 😲 Nu är det hög tryck i garaget 😃 MVH Christer.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GT40 Posted August 3, 2015 Share Posted August 3, 2015 Härligt Christer! Kötta på, du har ju farten så att det räcker 🙂 Ser fint ut! /Mackan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grantinge_gt40 Posted August 4, 2015 Share Posted August 4, 2015 Snyggt jobbat Christer!! Det riktigt bra ut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted August 4, 2015 Share Posted August 4, 2015 Kanon, det blir bara roligare och roligare ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted August 4, 2015 Author Share Posted August 4, 2015 Tack för responsen det gäller bara att bita ihop 😃 Jag har grymt med respekt för dom som fixat underarbetet och lackat dessa bilar 🙂 Har lagt ribban på varje ledig stund skall tillbringas med en slipkloss i ena handen och en spackelspade i andra 😉 MVH Christer,S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted August 9, 2015 Author Share Posted August 9, 2015 Det är Full fräs eller sliiping nu och plasningen är inte över slipade bort 1kg spacket och plastade upp bak spoilern med riktigt kliiii ig plast så man vet vad man skall göra ett tag till 😆 Hittade massa fina prylar när man satt och drack polyester groggar i garaget i helgen så det blir hjulafton igen det går som lättare att motivera sig om det är hårda paket på ingång 🙂 Over and out.. Christer.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted August 16, 2015 Author Share Posted August 16, 2015 Hjulafton test av depåtelt och depå lyft som vanligt fick man bygga om lire på lyften då den inte var konstruerad rätt den heller som vanligt gör om gör rätt 🙂 Full mutter och slipningen återupptagen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted August 23, 2015 Author Share Posted August 23, 2015 Dax att öka tempot nu börjar det vara mörkna efter nio på kvällarna en ny sväng med slipgrund 🙂 /Christer.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted August 25, 2015 Author Share Posted August 25, 2015 Plastick fantastisk inte var man klarmed bubbel plasten Åå nej då 😅 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted August 27, 2015 Share Posted August 27, 2015 Jag är imponerad över dig och alla som fortfarande orkar efter alla dessa år. Speciellt plastjobb är ett xxx skitjobb. Vore kul om några till kan bli klara nästa år🙂 Mvh Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted August 27, 2015 Author Share Posted August 27, 2015 Tack Henrik 😃 Det är ju gött att kötta på med dessa karosser 😃 De eee laaa barra gött i gött gött 😉 Fick ha lite garage tid inomhus idag då det är för tidigt med Våtslipningen" 😉 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted September 4, 2015 Author Share Posted September 4, 2015 Full plugg i garaget nu får man köra sissta timmen med pannlampa 😃 åå Dan det är inte snö det vita somm ligger på marken 😆 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted September 11, 2015 Author Share Posted September 11, 2015 Härligt att lägga 10 timmar i sträck på slipning och plastjobb 😆 Man längtar redan till morgondagens pass 😆 😆 😆 Christer.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted September 13, 2015 Author Share Posted September 13, 2015 Då var helgen över och lite grovjobb av klarat det känns som ett steg fram och två bak då tankar att sätta kapen i karossen är att ta två steg bak eller !!! det finns så mycket som inte är 100% rätt på dessa karosser vart lägger jag min ribba det återstår att se 🙄 Christer.s Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GT40 Posted September 15, 2015 Share Posted September 15, 2015 Du dundrar fram nu Christer! 🙂 Efter att ha tittat på några orginalbilar på goodwood i helgen måste jag säga att karosspassning och finnish inte är det som gjort dessa bilar berömda 😃 tänk räserbil Crister! /Markus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts