Mikael Nordin Posted February 3, 2018 Share Posted February 3, 2018 Hej Är det någon som har koll på vilken godstjocklek Mk hade i ramarna från ca 2005 fram till ägarbytet 2016-17? Har någon ett intyg från Mk på ram samt bärarmar? Mikael Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morty Posted February 3, 2018 Share Posted February 3, 2018 De har 1,6mm i ramarna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Nordin Posted February 4, 2018 Author Share Posted February 4, 2018 12 timmar sedan, Morty sade: De har 1,6mm i ramarna. Är alla ramar 1,6mm? Går det att regga dessa ramar i Sverige via Sfro? Skall bli en bec.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morty Posted February 4, 2018 Share Posted February 4, 2018 Det finns några undantag om jag inte minns fel. Det beställdes ett par ramar till folk här på forumet för några år sedan med 2mm rör. Prata med din SFRO kontaktperson så vet du. Westfieldramarna är också 1,6mm och det brukar sällan vara några problem om man pratar med SFRO först. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daffe Posted February 6, 2018 Share Posted February 6, 2018 (edited) Alla MK ramar som beställts i samband med mina inköp har 2mm. Borde vara ett 50tal ramar. Man kunde välja 1.6mm eller 2mm vid beställning. Mät godstjockleken i din ram, har du en 2mm kan jag hjälpa dig med intyg. Du mäter de längsgående rören i bakkant. Där ryggsektionens nederkant är fäst. Edited February 6, 2018 by Daffe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts