Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har en 2,0 Pinto. Enligt uppgift portad topp med racekam och dubbla Weber 45:or. Tycker att den skvätter olja i ventilationen från vevhuset. Någon annan som har lika och framförallt, hur har ni löst det? Funkar ju inte att drälla olja omkring sig hursomhelst...

Posted

Var skvätter den?

Var har du för layout?  Bara ett litet filter och sen ventilation rakt ut i det fria? Besiktningsorganen brukar föredra en sluten variant så som orginalsystemet ser ut

Posted

I en ideal värld borde det gå en slang från sidan av blocket till insuget bakom spjällhusen, samt en slang från ventilkåpan in i luftfiltret.

Om det inte går är nog den snyggaste lösningen en catch tank med avluftningen mynnandes innanför luftfiltret.

har du sett den här guiden?

http://www.burtonpower.com/tuning-guides/tuning-guide-pages/engine-breather-system.html

Burton säljer även pcv ventil och de delar du behöver för att ansluta.

/T

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...