Jespervejby Posted September 26, 2017 Share Posted September 26, 2017 Har en 2,0 Pinto. Enligt uppgift portad topp med racekam och dubbla Weber 45:or. Tycker att den skvätter olja i ventilationen från vevhuset. Någon annan som har lika och framförallt, hur har ni löst det? Funkar ju inte att drälla olja omkring sig hursomhelst... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stuff Posted September 27, 2017 Share Posted September 27, 2017 Var skvätter den? Var har du för layout? Bara ett litet filter och sen ventilation rakt ut i det fria? Besiktningsorganen brukar föredra en sluten variant så som orginalsystemet ser ut Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jespervejby Posted September 27, 2017 Author Share Posted September 27, 2017 Hej. Sitter bara en gummi "bälg / plutt" och bara hål ner i motorn. Känns inte som att det ska va så, visst? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tpau Posted September 27, 2017 Share Posted September 27, 2017 I en ideal värld borde det gå en slang från sidan av blocket till insuget bakom spjällhusen, samt en slang från ventilkåpan in i luftfiltret. Om det inte går är nog den snyggaste lösningen en catch tank med avluftningen mynnandes innanför luftfiltret. har du sett den här guiden? http://www.burtonpower.com/tuning-guides/tuning-guide-pages/engine-breather-system.html Burton säljer även pcv ventil och de delar du behöver för att ansluta. /T Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jespervejby Posted September 27, 2017 Author Share Posted September 27, 2017 Tänk vad samlad kunskap kan ge.... superbt ✔️ Blir en beställning till Burton - check. tack för hjälpen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.